gewicht jamet arizona

Gestart door Marnix van Bruchem, augustus 07, 2013, 05:11:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marnix van Bruchem

Hallo iedereen.
Uit nieuwsgierigheid heb ik vanmiddag onze vouwwagen laten wegen.
De uitkomst  was schrikbarend..... 600 kg.
Er zit praktisch niks extra's in. Een fafeltje picknicktafel oventje plastic krukje en krat speelgoed.
Ik ben benieuwd of het klopt en vooral hoe jullie dat doen. Sommige doen er nog vanalles bij.
Ik ben benieuwd  naar de reacties!!!!

Mvg Marnix

CEO

Allereerst kritisch kijken naar wat er in de wagen zit. Ik heb laatst 15 kg (!) overtollige haringen uit de kar gegooid. Nog steeds een goede set, inclusief rotsspijkers. Ook hadden wij uitzet-palen voor de raam-luifels. Gebruik je ze? Zo niet: dumpen. Is weer gewicht.

Toen wij onze Louisiana hadden, hadden we ongeveer 150 kg laadgewicht. Met de beperkte ruimte die je over hebt, was dat goed te doen. Wij hadden onze kampeerzooi in de wagen liggen, dus ons dekbed, opdekmatras, kussens. Veel volume, weinig massa. Eigenlijk werd er verder voornamelijk in de disselbak geladen. Kampeerstoelen. De wagen was kampeerklaar 665 kg. Ja, iets overgewicht, maar erg weinig.
Zware spullen (koelbox, kleding etc) stopten we in de auto.

In onze huidige wagen, een Odyssée, is er meer ruimte, maar ook meer laadgewicht. Er zit immers een kleinere tent op, minder frame. Laatst kregen we een alu-verandastang. Dus de originele stalen direct vervangen. Is toch weer twee kilo.

If you choose not to decide, you still have made a choice!

spikehome

Ik heb een caravan weger en vorig jaar woog de vouwwagen met fietsen erop 740kg.
Betreft dan wel een Holtkamper kyte.

Yella

Citaat van: CEO op augustus 07, 2013, 05:29:45 PM
Allereerst kritisch kijken naar wat er in de wagen zit. Ik heb laatst 15 kg (!) overtollige haringen uit de kar gegooid. Nog steeds een goede set, inclusief rotsspijkers. Ook hadden wij uitzet-palen voor de raam-luifels. Gebruik je ze? Zo niet: dumpen. Is weer gewicht.

Toen wij onze Louisiana hadden, hadden we ongeveer 150 kg laadgewicht. Met de beperkte ruimte die je over hebt, was dat goed te doen. Wij hadden onze kampeerzooi in de wagen liggen, dus ons dekbed, opdekmatras, kussens. Veel volume, weinig massa. Eigenlijk werd er verder voornamelijk in de disselbak geladen. Kampeerstoelen. De wagen was kampeerklaar 665 kg. Ja, iets overgewicht, maar erg weinig.
Zware spullen (koelbox, kleding etc) stopten we in de auto.

In onze huidige wagen, een Odyssée, is er meer ruimte, maar ook meer laadgewicht. Er zit immers een kleinere tent op, minder frame. Laatst kregen we een alu-verandastang. Dus de originele stalen direct vervangen. Is toch weer twee kilo.
Ook net een paar kg aan haringen verwijderd. Ga ook nog 2 luifel stokken verwijderen en wellicht 4, kan van de Adventure luifel ook 2 stokken gebruiken omdat ik er maar 3 van gebruik. de verandastangen zijn nog nooit meegeweest. En vandaag toch al flink de vw uitgemest van overbodige troep, o.a. 2 verlengsnoeren, dit jaar voor het eerst stroomloos gekampeerd. BBQ eruit, doen we zelden.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.