Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: trigano alpha aanpassingen  (gelezen 27144 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eli

  • Gast
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #15 Gepost op: augustus 19, 2013, 09:33:00 am »

Misschien vanwege de stevigheid? Bij nat weer leggen we een handoek op het grondzeil bij de ingang. Er is trouwens wel een luifel te koop die aan de voortent geritst kan worden.
Ondanks de regen, een fijne vakantie gewenst.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 605
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #16 Gepost op: augustus 19, 2013, 11:27:30 am »

Bij ons houdt de zonne(?)luifel de regen tegen. En als het echt hoost komt het bij een rechte voorwand ook naar binnen. Dan is een dweil/handdoek inderdaad een prima middel om de boel enigszins droog te houden.
Gelogd

Kotoba

  • Gast
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #17 Gepost op: augustus 19, 2013, 11:30:15 am »

We hebben ook de luifel, maar omdat we de wagen hebben gekocht voor de snelheid willen we niet alles achter elkaar opzetten...  Nat inpakken vind ik het aller slechtste scenario met een vouwwagen!
« Laatst bewerkt op: september 06, 2013, 04:01:32 pm door Kotoba »
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 605
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #18 Gepost op: augustus 19, 2013, 11:38:17 am »

Nat inpakken is inderdaad niet leuk. Gelukkig droogt de tent wel snel. Als bij ons het vertrek nadert dan pak ik zoveel als mogelijk tijdig droog in en laat alleen de wagentent met de zonneluifel staan tot het moment van vertrek. De wagentent kunnen we op onze oprit uitklappen en de zonneluifel kan ook eventueel thuis drogen. En omdat die luifel alleen drie staanders heeft doet het nauwelijks afbreuk aan de snelheid. Als we een weekend weggaan gebruiken we sowieso alleen de wagentent en de zonneluifel, niet het dak van de voortent (hoef je geen slikranden schoon te maken/drogen).
Gelogd

Kotoba

  • Gast
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #19 Gepost op: augustus 19, 2013, 12:02:40 pm »

Is beter inderdaad.
Wat valt op:
Waarom zit de gasleiding in het kastje niet aan de kant? Midden erdoor heen is niet echt handig!
Het windscherm voor de keuken is drie mm te lang. Daardoor kan het niet in een kastje liggen alleen links schuin in het kastje. waar laten jullie dat?
Waarom moet de klep er altijd af van de keuken? De wagen staat eigenlijk te laag om de klep eraan te laten.
Waarom kun je het plastic bij het raam in de wagenbak niet naar buiten uitzetten en alleen oprollen? Wij hadden regen zoals je weet.
Waarom geen gasdrukveren op de disselbak? Zo komt hij steeds tegen de tent aan.
Model 2012 heeft geen beschermstukje links bij de keukendeksel. Dit raakt het doek.
Bij de achtertent is een ladderelastiek handiger in de hoeken. Dit spant veel makkelijker af!
Het ijzer rondom in de wagenbak is niet echt dik...
Ik vind het een mooie wagen en het opzetgemak maakt hij meer dan waar.
 :J
« Laatst bewerkt op: september 06, 2013, 04:02:18 pm door Kotoba »
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 605
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #20 Gepost op: augustus 19, 2013, 01:52:33 pm »

Zo, dat zijn een hoop vragen :)

1) Geen idee, hebben wij nog geen hinder van ondervonden.
2) Die schermen hebben wij nog nooit gebruikt. Als ik het goed heb liggen ze bij ons ergens in de bagagebak
3) Die klep hoeft er niet altijd af. Dat hangt af van het verloop van de bodem. Loopt het vlak of af, dan kan de klep blijven zitten, loopt de bodem op dan moet 'ie er af. Overigens kan het deksel van de Jameta halverwege scharnieren, dus kennelijk is het bij Trigano ook opgevallen.
4) Waarschijnlijk  geen gasveren omdat je dan moeilijker de watertank en de gasfles kunt verwijderen (het deksel staat dan iets voorover, waardoor de tilopening kleiner wordt. Ik gebruik daar een korte stang voor die in de bak ligt. Ook is de vorm van de bak niet handig om gasveren te plaatsen (knik in de zijkanten).
5) Het raam van de wagentent kan wel uitgezet worden, de overige niet. Waarschijnlijk omdat het dan alsnog inregent. Bij regen houden wij ze gewoon dicht.
6) Dat hangt er vanaf hoe je 'm afspant. Bij ons raakt de deksel het doek niet.
7) Die ken ik niet...
8) Maar dik genoeg. Het moet natuurlijk wel licht blijven!

Ook wij zijn er erg tevreden over, hoewel er nu wel een paar serieuze concurrenten bij zijn: Raclet Panama en de Jameta!
Gelogd

Kotoba

  • Gast
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #21 Gepost op: augustus 19, 2013, 09:36:03 pm »

Hoe hebben jullie de wagenbak ingericht? Mijn ervaring is nu dat als de tenten erin liggen dat er niet zoveel ruimte overblijft. Doen jullie de tenten in een dakkoffer?  :?
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 605
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #22 Gepost op: augustus 20, 2013, 09:02:21 pm »

Wij hebben in de bak de spullen liggen die altijd meegaan. De tentonderdelen bewaar ik los van de kar, en ik bepaal per keer wat er meegaat. Gaan we drie weken, dan gaat alles mee, gaan we een weekend dan alleen de zonneluifel. Dat maakt dat stoelen, tafel, alle losse zooi in kratjes, parasol, etc in de bagagebak liggen. De vouwwagen staat daarmee altijd kampeerklaar in de garage. De benodigde tentdelen en kleding in de auto en wegwezen!
Gelogd

smirrie

  • Gast
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #23 Gepost op: mei 31, 2015, 09:43:36 pm »

Aanpassing gemaakt voor in de keuken van de trigano alpha.nu nog uitproberen of het praktisch is.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #24 Gepost op: mei 31, 2015, 09:46:38 pm »

Nou het ziet er in ieder geval heel vrolijk uit!!! :>
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Gait

  • Gast
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #25 Gepost op: september 30, 2015, 07:50:31 pm »

Dag allen,
Vandaag onze nieuw verworven Alpha opgezet en uitgepakt. Heb een paar dingen die onduidelijk zijn. Misschien kunnen jullie helpen.
1: Wie weet hoe het 12V circuit in elkaar zit? De vorige eigenaar heeft een omvormer 230-12V achter de keukenladen gemonteerd om het kraantje te laten werken zonder batterij. Ernaast zit standaard een contactdoos voor 230V en 12V. Deze zijn voor de koelkast. Waar zit de omvormer van het 12V circuit?
2: In de wagenbak zit ook een contactdoos met 230 en 12V. In de laadruimte zit een zekeringautomaat. Zit daar ook de omvormer? Is dat de centrale schakelaar vanaf de hoofdaansluiting? Dus alles uit als die schakelaar uit staat?
3: We gebruiken de vaste spanning 12V aan de auto niet voor de koelkast. Als we ergens stoppen en ik vergeet 5 min. de koelkast uit te zetten is de accu leeg.
Groet Gerit
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #26 Gepost op: september 30, 2015, 08:12:10 pm »

Dit is een hele mooie aanpassing. Dat gaan we ook zo maken
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #27 Gepost op: september 30, 2015, 08:15:04 pm »


Hier nog een verandering aan de lade met de mini bestekbak.  Bakjes zij n van de Blokker. Je kunt het zelf indelen. Zo heb je maximaal gebruik van de beschikbare ruimte.

Ik bedoel dus deze oplossing
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #28 Gepost op: september 30, 2015, 08:16:16 pm »

Heeft iemand geprobeerd om aan de rechterzijde ook laatjes te maken?
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 605
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #29 Gepost op: september 30, 2015, 08:20:13 pm »

Er is geen 12V omvormer, die 12V komt van de trekhaakstekker (en dus van de auto). Is de auto afgekoppeld dan doet de 12V aansluiting het ook niet. In de wagenbak zit een zekeringautomaat met een automatische zekering. Die zou je als centrale schakelaar kunnen zien. Maar ik weet niet zeker of de aansluiting in de keuken ook spanningsloos wordt als je die zekeringautomaat uitschakelt. Het zou wel moeten, maar als er aanpassingen aan de installatie zijn gedaan weet je het nooit. Maar dat is wel eenvoudig te controleren als je de kar uitgeklapt hebt staan.

Overigens, als na 5 minuten motor uit je koelkast de accu leeg trekt is er iets goed fout met je accu. Ik laat 'm op parkeerplaatsen rustig een half uurtje aangesloten en dat heeft nog nooit tot startproblemen geleid.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal