moeite met inklappen van Alpen Kreuzer Prestige

Gestart door jjvos, augustus 11, 2013, 10:09:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

jjvos

We hebben onlangs een gebruikte Alpen Kreuzer Prestige gekocht, en na een weekendje proef kamperen wilden we hem weer inklappen en opruimen. Maar nu past het deksel er niet meer op. Hij blijft gewoon 10 cm openstaan. We hebben echt vanalles geprobeerd maar het lukt niet. maar wat we verkeert doen :? Wie heeft er nog wat tips voor ons???

JeroenGouda

Ik denk dat een van de beugels niet goed op zijn plek ligt, heb je de huif weer ingeschoven en de tussenstang losgehaald?
alpenkreuzer parade royal met panoramatent 1996

jjvos

dankje voor je reactie jeroen,
we hebben alle buizen die los konden losgedaan  :**

cahummel

Van wanneer is de wagen? Bij de oude Oostduitsen wagens zitten ook wel eens schuifstukken aan de stokken die je naar beneden of boven moet schuiven voordat je de deksel dicht kun krijgen. Dat was iig bij onze Select het probleem.

jjvos

Michielvandaalen

Zit er een gasveer op de klep?

kweep

Zit er zo n soort nok aan beide kanten die je ronddraait om het frame omhoog te houden? Die zat bij onze Alpen kreuzer een keer gedraaid, waardoor het doek er op bleef hangen... met kracht doordrukken zorgt voor een dikke scheur...

klapkoare

is het niet veel simpeler?  De prestige heeft geen klepgasveren...pure manpowerrrrrrrrr  maar wat mijn (beperkte) ervaring is dat de volg orde van dicht maken vrij belangrijk is...

Ook het goed op de stangen leggen en verdelen van het tentdoek maakt het stukken makkelijker, dus ritsen voor en achter open!!!
Check anders even de oer oude video op youtube  Alpenkreuzer opzetten

Klik op het URL wereldbolletje om het ontwerpen en de bouw van mijn kampeer aanhanger (of Trailer Tent) te volgen.
Een meer jaren plan om uiteindelijk als "Overlander" de aarde te ontdekken.

Tago Herman

Het is ook belangrijk dat je de kussens zo verschuift, dat de stangen er aan alle kanten omheen vallen. Als de stangen op de kussens liggen krijg je het deksel met geen mogelijkheid dicht
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

arno1970

Het viel mij ook al op dat alles precies in elkaar past.
Met de pingsteren zijn wij voor het eerst weg geweest met de AK prestige.
En ook wij zijn enige tijd bezig geweest om het deksel dicht te krijgen, maar het is uiteindelijk toch gelukt.
wij hadden de dekbedden net onder de deksel liggen. Dit was ook het probleem.
Dus 1 dekbed ligt nu gewoon achterin.
Ondanks dat onze AK- Prestige  uit 1994 is, is het toch een prachtige wagen met een hoop ruimte.

henk-88

Je moet alles inschuifen tot het laagste markerings streepje op de buis, en niet alles eruit halen.
Zelfs als je alle buizen volledig inschuift en niet tot het laagst markerings streepje lukt het inklappen niet.