Motorfiets op een flyer?

Gestart door dennisschreur, augustus 30, 2013, 01:52:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

retteketed

gedacht aan de mogelijkheid, flyer achter de motor?
er zijn mooie combinaties, zo ook in dit forum (weet zo niet welke topic)

dennisschreur

Achter een Ducati Multistrada, dat zou wel grappig zijn...

Geen idee hoe ik dan mijn kinderen mee krijg  :P

Frankie

Citaat van: dennisschreur op augustus 31, 2013, 10:34:30 PM
Achter een Ducati Multistrada, dat zou wel grappig zijn...

Geen idee hoe ik dan mijn kinderen mee krijg  :P
Gezamenlijk in een zijspan? :#

spikehome

#18
Heb ooit ergens tussen de foto's van holtkamper een cocoon gezien met voor en achter een motor erop.
Zou ff moeten zoeken om deze terug te vinden.
Edit:

Gevonden
https://picasaweb.google.com/103117306437595563488/Fotowedstrijd2009
En dan deze KLIK.

Kole

Een geweldige constructie.
Denk wel dat de Cocoon iets is overbeladen.

retteketed

Citaat van: Kole op september 01, 2013, 10:54:20 AM
Een geweldige constructie.
Denk wel dat de Cocoon iets is overbeladen.

wellicht is de as aangepast en heeft de cocoontrailer een eigen kenteken, zodat het gewicht mogelijk is.

Taan

Slim, 2 motoren mee. Is gelijk je kogeldrukprobleem opgelost.

Yella

Citaat van: retteketed op september 01, 2013, 11:57:07 AM
wellicht is de as aangepast en heeft de cocoontrailer een eigen kenteken, zodat het gewicht mogelijk is.
Denk het ook, een motor weegt al snel 200-225 kg.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

dennisschreur

Dan moet ik thuis eerst even kijken of ik akkoord krijg voor nog een Ducati!?  :N

thasala

Citaat van: retteketed op september 01, 2013, 11:57:07 AM
wellicht is de as aangepast en heeft de cocoontrailer een eigen kenteken, zodat het gewicht mogelijk is.

Nee, het kenteken op de foto is van een citroen xsara, tot het max beladen en weinig onder bed dan kan het net.

Kole

Kenteken is idd van de Citroën. Cocoon mag dus max 750 kg wegen.
De Cocoon weegt met deze constructie +/- 350 kg. Een Honda CBR weegt 230/240 kg.
Is totaal meer dan 800 kg en dan is de Cocoon leeg!
Maar het geheel ziet er top uit.

Frankie

Citaat van: Kole op september 01, 2013, 05:23:47 PM
Maar het geheel ziet er top uit.
Maar ook niet meer dan dat. Ik kan me niet voorstellen dat de constructies echt geschikt zijn voor een belasting van 240 Kilo over een breedte ter lengte van de motor (2 meter) terwijl de dissel op de steunpunten nauwelijks breder dan 50-70 cm is. Op een rechte weg is er niks aan de hand. Maar elke keer als je de bocht door gaat tordeert de dissel door het gewicht van de motor.

En verder is het natuurlijk knap zuur als bij de vakantiecontroles de politie zegt dat je de rest van je (lees: je hele) vakantie één motor (zonder toezicht op een openbaar parkeerterrein) achter mag laten omdat je overbeladen bent.

teunbrouwers

Citaat van: Frankie op september 01, 2013, 06:11:51 PM
En verder is het natuurlijk knap zuur als bij de vakantiecontroles de politie zegt dat je de rest van je (lees: je hele) vakantie één motor (zonder toezicht op een openbaar parkeerterrein) achter mag laten omdat je overbeladen bent.

Ik ga ervanuit, twee motoren, twee rijbewijzen, dus die passagier zal dan wel met die motor meerijden gok ik tot de camping? ipv onbeheerd afzwaaien op een verlaten parkeerplaats, waar hij in een poolse vrachtwagen belandt  ;)

CEO

Waarom nou een Poolse? Vergeet Roemeens, Litauws of Wit-Russisch niet... (of is het stigmatiserend? In dat geval: cabaret!)
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Klavertjes

 @CEO: Veronica Somertijd luisteraar?
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)