Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Imperia  (gelezen 16547 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Japieau

  • Gast
Cabanon Imperia
« Gepost op: januari 18, 2014, 12:02:01 pm »

Wij (gezin met 2 jongens, resp. 2,5 jaar en 4 maanden oud) zijn op zoek naar onze eerste vouwwagen en zijn gisteren bij De Wit geweest, omdat we na oriëntatie op internet de Cabanon modellen wel aantrekkelijk eruit vonden zien.

We hebben nog geen definitieve keuze gemaakt, we twijfelen nog tussen de Mercury en de Safari Lodge. Maar nu ik vandaag nog eens op de site van De Wit zat te kijken zag ik daar opeens ook de Imperia staan (http://www.dewitschijndel.nl/imperia-vouwwagen/), die erg lijkt op de Mercury qua afmetingen en uiterlijk aan de buitenzijde. De ene foto van de binnenkant op de site laat wel zien dat de wagentent totaal anders is. Op deze foto lijkt het wel alsof het een assymetrische vouwwagen is terwijl bij de specificaties toch wel staat dat het een symmetrische is.

Dit model stond gisteren nog niet in de showroom, maar ik wil 'm wel graag in onze overwegingen meenemen. Weet iemand meer over de Imperia en dan met name wat de verschillen zijn met de Mercury?
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: Cabanon Imperia
« Reactie #1 Gepost op: januari 18, 2014, 02:22:34 pm »

Heerlijk slapen, ruime ventilatie
U kunt heerlijk slapen dankzij de luxe matrassen en dubbele lattenbodems met een breedte van 150 x 210 cm. Door de ASYMMETRISCH vorm van de Imperia liggen de bedden naast elkaar en kunt u één grote slaapruimte creëren. Dankzij de ruime ventilatiemogelijkheden is het slaap- en leefklimaat in de tent onder alle omstandigheden uitstekend te noemen.
Dit staat er in de omschrijving.
bij de opgesomde specificaties staat dat het klapmechanisme symmetrisch is. De tent daarom heen dus niet lijkt me dan. Maar goed ik kan het verkeerd begrijpen :?
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: Cabanon Imperia
« Reactie #2 Gepost op: januari 18, 2014, 02:58:03 pm »

Ik had het toevallig net met een Columbia-bezitter over de Imperia.

We zijn het erover eens (MENING!) dat wij de indeling van de Imperia niet handig vinden... en dat je voor een vergelijkbaar bedrag de Columbia koopt (als je bij de Imperia voor de Deluxe versie gaat). Nu is dat een behoorlijk slagschip, die Columbia, maar daar houden wij wel van (hij met zijn Columbia en ik met mijn Raclet Safari).

Overigens heb ik niet naar de uitrusting van beide gekeken dus wellicht is de Imperia voor die 8.000 euro helemaal compleet en moet je er bij de Columbia nog voor 1.000 euro aan accessoires bij kopen maar ik zou zeker voor dat geld eens verder kijken dan de Imperia. De Mercury is al 500 euro voordeliger dan de Imperia...

Nu ja, meningen en smaken verschillen...




Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.256
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Cabanon Imperia
« Reactie #3 Gepost op: januari 18, 2014, 03:01:39 pm »

Er staat dat middels gasveren de bagageruimte ook ingeklapt bereikbaar is.
Dat heb ik bij een dubbelklapper in ieder geval nooit gezien. Ik denk dat het een enkelklapper is. Maar verder nog niet veel info over te vinden....
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 387
  • Merk: kampeermiddel : Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Cabanon Imperia
« Reactie #4 Gepost op: januari 18, 2014, 03:43:35 pm »

Het is volgens mij een interessante constructie. Hij klapt open net als bij een markies-systeem met de twee bedden tegen elkaar aan, alleen is de tent geen markies model maar volgens het systeem van de dubbelklapper. Daardoor blijft er naast de wagenbak een ruimte over zodat je toch bij je bagage onder het bed kunt komen. Het bed scharniert dus aan de lange zijde en niet aan de korte zijde zoals bij het markiessysteem gebruikelijk is. Op de foto van De Wit zie je achter de keuken ook een rits die de doorgang naar de ruimte naast de wagen kan aflsuiten. Ben benieuwd of hier ook (inritsbaar) grondzeil ligt. Lijkt me een echt nieuwe innovatie. Of heeft iemand dit al eens gezien? Lost het probleem van ' waar laat ik m'n bagage tijdens het kamperen' van de dubbelklapper op.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: Cabanon Imperia
« Reactie #5 Gepost op: januari 18, 2014, 03:55:08 pm »

Ik sluit me aan bij mijn voorganger; waarschijnlijk een combinatie van 2 werelden en wellicht zo gek nog niet. De praktijk zal het uit moeten wijzen.

Ik denk dat 1 van de voordelen zal zijn dat de matrassen uit 1 stuk zijn en niet een los stukje wat je er aan moet leggen, maar zeker weten doe ik dat uiteraard niet.
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2014, 03:56:51 pm door nunogconway »
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Cabanon Imperia
« Reactie #6 Gepost op: januari 18, 2014, 06:29:39 pm »

Wij hebben een tijdje geleden de Mercury besteld. Van de week de imperia ff goed bekeken. (Wie weet konden we de bestelling nog konden omzetten).
De ruimte naast de bedden lijkt mij ook wel fijn en de bagageruimte onder het rechter bed ook.

Mij lijkt het toch fijner om een tussenstuk te hebben (tussen de bedden), vooral voor het in en uit je bed stappen.
De meiden gaan samen in een ondertentje, en dan hebben we nog bagageruimte zat over.
En de mercury heeft die leuke keukenuitbouw, vind ik geweldig mooi.

Ik ben sowieso een "beetje verliefd" op de mercury en de imperia heeft me er niet vanaf gekregen ;-)

Dus wij blijven bij onze keuze :-)
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : HK Aero
Re: Cabanon Imperia
« Reactie #7 Gepost op: januari 18, 2014, 06:52:50 pm »

Leuke ontwikkeling, Cabanon is goed bezig!

Voordelen die ik zie:
- Je kunt bij je bagage als de wagen is ingeklapt.
- Matrassen en lattenbodems uit één geheel. Bij de Mercury houdt de lattenbodem op bij het bankje.. zal lekker liggen op die rand.
- De voortent is een halve meter minder diep (idd ik zie dit als voordeel...)
- Een mogelijk ander voordeel, maar dat zie ik hier niet, is dat de bagage onder een bed kan blijven liggen? Het lijkt er op dat je vanaf de zijkant hier bij kunt?
- hopelijk ben je nu ook af van het los ophangen van je binnententen?? In dat geval zal de basistent sneller staan.

Nadelen die ik bij het zien van de foto's kan bedenken zijn:
- Verplicht opzetten voortent, immers om bij een overnachting zo uit je bed te komen aan de voorzijde lijkt me niet erg handig. De tussenruimte van de Mercury biedt net een beetje ruimte/privacy hiervoor (omkleedruimte).
- (nog?) Geen optie voor een luxe luifel die rechtstreeks aan de wagen kan.
- geen keukenuitbouw in voortent. aangezien je aan de voorkant de tent uit moet kun je hier geen keuken plaatsen. De keuken zal dus aan de kant moeten staan hiermee verlies je ruimte omdat de keuken een stuk je tent in komt door de ronde vorm van je voortent. Anderzijds scheelt het ontbreken van de keukenuitbouw weer een stok en tijd bij opzetten.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.750
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: Cabanon Imperia
« Reactie #8 Gepost op: januari 18, 2014, 07:11:45 pm »

Leuke ontwikkeling, Cabanon is goed bezig!
Dat zijn ze zeker. Goede wagens voor een goede prijs
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

PetraL

  • Gast
Re: Cabanon Imperia
« Reactie #9 Gepost op: januari 18, 2014, 08:00:59 pm »

En mooie :-)
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.750
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: Cabanon Imperia
« Reactie #10 Gepost op: januari 18, 2014, 08:55:09 pm »

Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

kweep

  • Gast
Re: Cabanon Imperia
« Reactie #11 Gepost op: januari 18, 2014, 09:12:23 pm »

Hele mooie! :)
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: Cabanon Imperia
« Reactie #12 Gepost op: januari 18, 2014, 09:14:34 pm »

toch lang niet zo mooi als een Raclet Safari    :K


 ;)
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Cabanon Imperia
« Reactie #13 Gepost op: januari 18, 2014, 10:49:02 pm »

Eeeeh
:-)
Gelogd

Japieau

  • Gast
Re: Cabanon Imperia
« Reactie #14 Gepost op: januari 20, 2014, 10:08:09 am »

Ik heb per mail wat meer informatie over de Imperia van De Wit gekregen:

Citaat
De Cabanon Imperia staat al in onze showroom. Dit is echter nog niet de definitieve versie, maar nog een prototype. Er worden nog een aantal dingen aan verbeterd.
Het definitieve model verwachten we uiterlijk halverwege februari.
Het is inderdaad een a-symmetrische. Ik zal dit op de website aan laten passen. Bedankt voor de opmerking!
De bagageruimte is bereikbaar zonder dat de tent uitgevouwen moet worden en ook wanneer hij opgebouwd is kun je bij de bagageruimte onder het bed. Je klapt de wagentent open en je binnententen zitten dan ook al meteen op zijn plek. De wagentent wordt opgezet samen met 1 boog aan de voorzijde (ca. 80 cm. diep). Hierdoor heb je een luifel en altijd een droge instap in je bed. De voortent wordt dan weer aan dit 80 cm diepe deel gezet.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal