Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Banden met 375 kg draagvermogen  (gelezen 2832 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christiaan01

  • Gast
Banden met 375 kg draagvermogen
« Gepost op: januari 22, 2014, 06:00:39 pm »

wij willen dit jaar weer met de vouwwagen naar kroatie, nu moet de boot ook mee incl motor.de boot moet op de vouwwagen. nu heeft de vouwwagen standaard banden tot 325 kg, is het ook verstandig om er andere banden onder te zetten ivm gewicht.
zijn er ook mensen die wat suggesties hebben over de juiste banden. zit nu 145/80 r10 69s onder falken.
vouwwagen heeft een Alko onderstel. de bak mag je tot 650 beladen maar onderstel tot 750 kg.
wie  kan mij op weg helpen ???????
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.750
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: Banden met 375 kg draagvermogen
« Reactie #1 Gepost op: januari 22, 2014, 06:52:24 pm »

Wat gaat je totale combinatie wegen als je op vakantie gaat?
Banden die wat meer kunnen dragen is geen overbodige luxe.

Bij Roadmaster adviseren ze om ongeveer 100 kg meer draagkracht te hebben.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 871
  • Merk: kampeermiddel : vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Banden met 375 kg draagvermogen
« Reactie #2 Gepost op: januari 22, 2014, 08:18:22 pm »

Ik zou een band monteren met loadindex 75, is max. 387 kg.

Ik  denk alleen dat deze in de maat 145/80/10 niet verkrijgbaar zijn, dus dat kan een probleem worden.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Christiaan01

  • Gast
Re: Banden met 375 kg draagvermogen
« Reactie #3 Gepost op: januari 23, 2014, 07:53:25 pm »

hebben jullie enig idee waar  ik zulke banden kan kopen. en kan je er eventueel ook andere velgen onderzetten met grotere inch.
denk dat het totale gewicht rond de 700 kg zal zitten. en vind mijn falken sincera eigenlijk wat te licht. 325 kg per band.
Gelogd

Ambuman107

  • Gast
Re: Banden met 375 kg draagvermogen
« Reactie #4 Gepost op: januari 23, 2014, 08:00:50 pm »

Ik heb zelf ook gekeken om op deze manier mijn laad vermogen te vergroten echter omdat op het type plaatje op de vw. een Max gewicht staat van 650 kg (jamet Dakota as2012) en ik dit ook moest doorgeven bij het afsluiten van een verzekering heb ik er van af gezien. Een van de eerste redenen waarom de verzekering niet uitkeert bij een ongeval is overbelading! ondanks dat mijn jamet een Alko onderstel tot 750 kg en ik er de juiste banden onder zet verwijst de verzekerings maatschappij terug naar het typeplaatje!

Ik heb ook ge?nformeerd om de vw. te laten herkeuren door de rdw maar dat kan alleen met aanhangers die een eigen kenteken hebben.
Gelogd

Ambuman107

  • Gast
Re: Banden met 375 kg draagvermogen
« Reactie #5 Gepost op: januari 23, 2014, 09:46:45 pm »

Maar om op je vraag te antwoorden Google eens op vouwwagenband komen diverse online bedrijven die vw banden of wielen leveren met een hogere laad index
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal