ruimte onder afdekzeil trigano odyssee

Gestart door riannefrans, januari 26, 2014, 07:54:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

riannefrans

Dag mede Odyssee bezitters,

na een aantal jaren met een Roadmaster Family S te hebben gekampeerd nu de overstap gemaakt naar een Trigano Odyssee bj 2004. Wat kan er met goed fatsoen worden bijgeladen onder het dekzeil? Stoelen? en/of tafel?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

groeten Frans

weep

Vier stoelen en een tafel is geen probleem. Ik denkt dat de tentstokken er ook nog wel bij kunnen. Het zeil gaat wel wat klapperen maar waait er echt niet af.  Het hangt ook een beetje af van de elastieken, die verliezen hun rek met de jaren. Eventueel kun je voor en achter een lang spanband om de wagen spannen.

muis

Evt nieuw elastiek doet wonderen.  Wij hebben nieuw gekocht bij Erica Zeist maar vrijwel alle kampeerzaken verkopen dit. De prijs was 1 euro per meter.   :J

Drikusniet

Hangt ook een beetje af van het weer. Wij hebben 4 stoelen + tafel + grondzeil + ondrzeil er op liggen. Je merkt dat de overlap van het dekzeil met de bak dan nog maar een paar centimeter is. Op zich is dit geen probleem, maar bij heel veel regen, en opspattend water vanaf de weg, kan hier dus wel water bij langs komen.

Chrisje

Ik heb er 4 stoelen, een tafel en een droogrek op liggen. Dit geeft geen problemen en blijft ook met erge regen nog allemaal droog.
Bovenop de keuken kun je ook nog spullen kwijt, is nog een holle ruimte, zouden haast de tentstokken kunnen liggen.
Ik heb wel een nieuw elastiek erop gezet, bij de oude was de rek er helemaal uit.

canoy

Er is idd best veel ruimte onder het zeil. Bij ons gaan er 4 stoelen 1 tafel onderzeil grondzeil inklapbare bolderkar en 2 inklapbare stepjes onder. Wel mooi verdelen en zorgen dat de regen er niet gemakkelijk onder kan komen. Dit jaar gaan we de imperiaal met 4 fietsen erboven doen. Benieuwd of het dan nog allemaal past.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

CEO

5 stoelen, droogrek, op de keuken 2 self-inflatables en een slaapzak.Plexat.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

riannefrans

Beste beantwoorders,

als ik het zo lees valt er nog al wat te plaatsen onder het zeil. Maar zetten jullie dit nog vast of ligt het er gewoon los onder?
En wat bij een noodstop o.i.d.? Blijft alles dan goed liggen?

Groeten Frans

Paulvh

Bij de aanschaf van vouwwagen ook een tafel en stoelen erbij gedaan en alles ligt mooi plat onder het zeil. En als ik ga twijfelen dan doe ik nog er nog wel voor en achter spanbanden om. Voordeel ook minder opbollend zeil tijdens rijden. (Brandstof besparing? )

spikehome

Wij hadden onder het afdekzeil het volgende liggen:
Tafel
Droogrek
3 grote stoelen
2 visser krukjes
Tapijt dat in de voortent ligt.

Al met al kan er best veel onder!

bosi

Wij hebben ondet het (standaard) dekzeil het volgende liggen:
-2 klaptafels
-2 grote regisseur stoelen
-2 normale klapstoelen
-kuipgrondzeil
-bijzet tent met stokken zak
-2 vissers krukjes met opzetblad
Op de bermkeuken onder het af dekzeil liggen ook nog:
- 2 strand parasols
-opklapbare vuilnisbak
-Bats (schep)
-tenttapijt
-Tentveger

Voor alle veiligheid zet ik het geheel nog vast met 2 spanbanden. Daarop staat ook nog de fietsendrager met 2 tiener (stads)fietsen en twee volwassen stads fietsen. Daarmee zit m'n klapper aan zijn beladingsgewicht taks (gecontroleerd bij een kennis met caravan weegschalen).

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

CEO

Los eronder. In Frankrijk een noodstop meegemaakt. Alles blijft keurig liggen.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Paulvh

Citaat van: bosi op februari 02, 2014, 10:30:13 AM
Wij hebben ondet het (standaard) dekzeil het volgende liggen:
-2 klaptafels
-2 grote regisseur stoelen
-2 normale klapstoelen
-kuipgrondzeil
-bijzet tent met stokken zak
-2 vissers krukjes met opzetblad
Op de bermkeuken onder het af dekzeil liggen ook nog:
- 2 strand parasols
-opklapbare vuilnisbak
-Bats (schep)
-tenttapijt
-Tentveger
Mijn hemel dat is idd veel, enkel schoonmoeder ontbreekt nog, maar die gaat natuurlijk op het dak  :#
Maar het geeft wel aan dat ik met wat handigheid veel meer kwijt kan dat ik dacht.

bosi

Citaat van: Paulvh op februari 02, 2014, 10:18:00 PM
Mijn hemel dat is idd veel, enkel schoonmoeder ontbreekt nog, maar die gaat natuurlijk op het dak  :#
Maar het geeft wel aan dat ik met wat handigheid veel meer kwijt kan dat ik dacht.

Je zit er niet ver naast hoor  :J , er gaat inderdaad ook nog een dakkoffer op m'n fabia 1 combi, voor de weekend tassen met kleren en wat klein licht spul.
Het was inderdaad passen en meten om alles goed en vlak onder het dekzeil te krijgen, ik heb toen het eenmaal helemaal goed lag een fotootje gemaakt en uitgeprint (zit in een mapje samen met de opzet instructie in de disselbak), dan hoef ik nooit meer te puzzelen hoe het nu allemaal weer hoort te liggen als we aan het eind van de vakantie gaan opklappen.
Overweeg trouwens wel om het dekzeil te laten verlengen (een rand van ca. 30 cm onder langs eraan laten bevestigen met extra ogen en alastiek) om te voorkomen dat bij regen tijdens het rijden water naar binnenloopt, over het verlengen van het dekzeil lopen al een aantal draadjes op het forum. Beperkende factoren voor ons zijn de ruimte tussen imperiaal/fietsendrager en de klapper en het maximaal totaal gewicht van 750 kg.
Beperking