NOODKREET !!!

Gestart door gonzoco, februari 07, 2014, 03:09:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ccindy

Tja, ik begrijp het eigenlijk wel.  Alleen ben ik degene die mijn man een vouwwagen in zijn maag heeft gesplitst. Hij was degene die vooral tegen dat opzetten en afbreken opzag, maar in de praktijk eigenlijk heel gedwee de hele wagen helpt opzetten (ik had gezegd dat als hij had geholpen de voortent eraan te zetten, ik de rest wel alleen zou doen, zodat hij een drankje kon gaan pakken). Ik vind het kamperen heerlijk, maar inderdaad dat opzetten en afbreken van die wagen vind ik echt tegenvallen (voordat alles op zijn plekje staat en zo).

Ik zorg er wel thuis al voor dat de bedden zijn opgemaakt, dat scheelt al een heel stuk. Maar ik heb een eigen bedrijf, de laatste week voor vertrek is dus een compleet gekkenhuis om zoveel mogelijk geregeld te hebben (op de een of andere manier komen klanten vlak voor mijn vakantie met de raarste dingen, die je het hele jaar nooit meemaakt, maar die vervolgens nog wel even moeten worden opgelost voor mijn vertrek  ::) ), dus als ik dan eindelijk in die auto zit ben ik echt flink gaar. Als we dan de tweede reisdag op de camping aankomen is dat opzetten eigenlijk net even teveel.

Mede om die reden hebben we dit jaar 2 overnachtingen onderweg geboekt; de tweede in een prachtig bed-and-breakfast zo'n 80 km voor de camping. Op die manier kunnen we relatief vroeg de camping op (mogen er vanaf 12 uur op, maar gaan proberen of we een uur eerder mogen, het is dan nog niet zo druk op de camping en anders gaan we gewoon vast een rondje camping doen), ben ik hopelijk wat meer uitgerust en hebben we uitgebreid de tijd om op ons gemak de wagen op te zetten.

De keuze van de camping is ook aangepast aan mijn "aversie" tegen op- en afbreken; vorig jaar stonden wij op een hele stoffige camping onder de naaldbomen, regende het de laatste nacht, waardoor ik 's morgens eerst nog eens modder en troep van de bomen van de wagen kon verwijderen voor we konden inklappen. Dit jaar kiezen we voor een camping met mooie grasplekken en geasfalteerde paden, waardoor er weinig modder is en de bomen hebben gewoon bladeren, wat ook scheelt.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Bonny

Nou wij klappen altijd samen .
Dan gaat Alex verder met de haringen en ik met de bedden en kastjes kids doen hun eigen bed en als het nodig is hun eigen tent (wat niet altijd goed lukt en dus helpen we ondertussen een handje .
En dan zijn we bijna tegelijk klaar en kunnen we lekker genieten van een kopje koffie en thee of biertje en fris .
Gaan we wat verder weg met een tussen camping dan zetten we de vouwwagen ingeklapt op de plek en gaan eerst eens bijkomen bv door even iets te eten of zoals afgelopen jaar we kwamen meer 36 graden aan hebben we eerst een zwemvijver gezocht in dit geval bij de camping in de buurt (proberen we wel op te letten bij het boeken ) om daar af te koelen we waren er rond 13uur en we hebben tot 19uur niks gedaan bijkomen van de reis zwemmen en eten om 19uur opbouwen en om 20uur stond alles .
Taken goed verdelen en positief blijven we zijn tenslotte op vakantie en we hoeven niks .lekker relax tis een onderdeel van de vakantie net als koffer inpakken auto inpakken en er heen rijden .maak dat als onderdeel van je vakantie .
Wel hebben we dit jaar een andere klapper gekocht omdat we het slepen  met de keuken toch niet echt meer leuk vonden en het misschien wel handig is als er iets met een van ons is bv last van je hand je dan de klapper toch alleen op kan zetten .
Kortom maak van het hele ritueel van inpakken tot uitpakken als je weer thuis bent je vakantie . Je vakantie
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Yolanda

Citaat van: alkyone op februari 07, 2014, 11:03:31 PM
Bij deze opmerking vraag ik me af wat ik fout doe. :H :H

Haha, je bent vast een "echte" kampeerder.  ;)

Mieke

Citaat van: gonzoco op februari 07, 2014, 03:09:39 PM
Ik zou dolgraag hebben dat ze er evenveel van geniet als ik en de kindjes. Nu heb ik het gevoel dat ze het vooral voor ons doet en haarzelf wegcijfert...
Dit citaat vind ik zo mooi van de topic starter.  WW het getuigt van liefde en respect :K
Ik vind alle tips die voorbij komen super! En ik hoop op een goede afloop. Maar het belangrijkste is toch wel dat je beide moet gewonnen zijn voor een kampeervakantie. Als een van de twee kamperen al niet ziet zitten (om welke reden dan ook) dan kom je er zelfs met de geweldigste klapkar niet uit.

gonzoco

Dank jullie van harte voor deze tips. Daar kunnen we al heel wat mee aanvangen. We hebben samen de reacties gelezen en meteen onze volgende vakantie geboekt (l'ocean Breton in Bretagne).
@ Mieke: m'n vrouwtje vind je reacties geweldig...

Paulvh

Nu aan de camping kan het niet liggen. Dus nu is het aan jullie beiden, of het kamperen een vervolg krijgt. Zoals Mieke het zo raak heeft verwoord.  Dus heel veel succes jullie beiden.

Yolanda

Dat is leuk nieuws en Mieke heeft het zeker goed verwoord. Heel veel succes en vooral veel genieten komende zomer.

Mieke

Schitterende camping, schitterende streek. Ik hoop voor jullie het beste.