Franse Tolwegen

Gestart door klapkoare, februari 08, 2014, 12:40:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Grumpy

Ook hier werkte het prima. Gisteren voor het eerst met badge door de tolpoorten. Ik ben enthousiast, zeker omdat het bij één van de tolpoorten ernstig druk was behalve..... bij de poortjes waar wij nu wel door konden  :>
Blijft leuk

Yella

Citaat van: Spiegelbeeld op juli 29, 2014, 12:47:33 PM
Klopt in principe zijn alle poortjes voor de Telepeage geschikt.

Uiterst links de opschietpoorten voor voertuigen met/zonder aanhanger lager dan 2 meter (dus ook klapkarren  :)  WW WW WW:# :J :> :> :> :> :nl :nl :nl)
Uiterst rechts, de poorten voor voertuigen hoger dan 2 meter, dus ook vrachtwagens en sleurhutten.

Daartussen in van alles en nog wat, maar dat zijn poorten die ook voor cash en cards gebruikt worden, das zonde om die te gebruiken, kost meer tijd en je hebt de lol van het bliepen en doorscheuren zonder te stoppen niet!

Wij namen natuurlijk altijd uiterst links, lol begint al bij voorsorteren, je ziet ze kijken wat gaan die doen.....
De poortjes met de T en de aanduiding 30 zijn de juiste. Die zijn voor de tolbadge. Althans die hebben wij telkens genomen en stond niemand voor te wachten.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Blackraven

Die met de aanduiding 30 kun je in principe met 30 km/u doorheen rijden zonder dat je op de slagboom hoeft te wachten.
Bij de andere poortjes met een 'T', moet je officieel doorrijden tot aan de slagboom en wachten tot je de piep hoort. Hoewel ik ook wel eens heb gehad dat de boom al open ging en dat het piepje pas afging na het passeren vd slagboom.

Yella

Citaat van: Blackraven op juli 29, 2014, 07:57:15 PM
Die met de aanduiding 30 kun je in principe met 30 km/u doorheen rijden zonder dat je op de slagboom hoeft te wachten.
Bij de andere poortjes met een 'T', moet je officieel doorrijden tot aan de slagboom en wachten tot je de piep hoort. Hoewel ik ook wel eens heb gehad dat de boom al open ging en dat het piepje pas afging na het passeren vd slagboom.
Mooi, weer wat bijgeleerd. Maar we pakken lekker die met 30 omdat daar niemand rijdt en er geen wachtrijen zijn zoals voor de andere T poortjes.

eriktiel

zondag 20 juli/maandag 21 juli en zondag 3 augustus/maandag 4 aug over de franse tolwegen gereden en geen centje pijn gehad. Geen file's, ook niet bij de poortjes!! Zelfs binnen een half uurtje door Parijs! Zondag is gewoon ideaal.
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Yella

Wij gaan morgen weer over de tolweg naar huis. :(

Yella

Tolwegen op de A7 weer lekker vlot zonder wachten. was onder valence lekker druk, rijen auto's voor de poortjes. Het enige oponthoud voor ons was een vrachtauto die niet vlot langs de rijen wachtenden kon. daarna, Bliep, door het poortje langs alle wachtenden. vrachtwagen ging ook door 1 van de linker poortjes.
Overigens heb ik nog geen afschrijving gezien. De eerste tolwegen dateren bij ons van 16 juli, is nu inmiddels een maand verder. Er staat wel een overzicht welke poortje we hebben gehad op onze account.

Drees

Werkte perfect. Op de heenweg geen tijd bespaard, was heel rustig op zondag. Maar van de zuidkust naar de ardeche en van de ardeche  naar metz scheelde het wel een minuutje of twintig. Los van de drukte is het gewoon heel relaxedO0

Yella

Citaat van: Drees op augustus 17, 2014, 01:27:44 PM
Werkte perfect. Op de heenweg geen tijd bespaard, was heel rustig op zondag. Maar van de zuidkust naar de ardeche en van de ardeche  naar metz scheelde het wel een minuutje of twintig. Los van de drukte is het gewoon heel relaxedO0
En daarom alleen zijn schamele Euro 7,50 al waard.

Goolse Klapper

Tja... d'r moet altijd iemand de pech hebben dat het ding niet werkt en dat was bij ons dus het geval :( Ook wij gebruikten de 30km poort en de slagboom ging niet open, gelukkig kwam er wel een kaartje uit. Aan het einde van de tolweg bij een bemand loket uitleg gedaan de bediende kon de barcode scannen en vertelde dat ie het gewoon moest doen. Bij de volgende nog maar een keer geprobeerd, met kloppend hard langzaam naar voren gereden en...? niets weer geen slagboom omhoog maar deze keer ook geen kaartje, een paar keer op de de knop gedrukt voor hulp maar ook dat had geen resultaat. Dan is er maar 1 ding wat je nog kan doen: achteruit rijden door die lange smalle betonnen gang met achter je een rij wachtenden :( :( De kids riepen nog spontaan applaus voor de chauffeur, maar ik was er klaar mee. Heb het ding van de voorruit getrokken en vanaf toen de gewone poortjes maar genomen. Thuis via Bip&Go naar de status gekeken van de badge die was actief :? Dus je begrijpt dat ik er niets van begrijp. Ga het abonnement opzeggen, project mislukt.

Yella

Citaat van: Goolse Klapper op augustus 18, 2014, 12:49:46 AM
Tja... d'r moet altijd iemand de pech hebben dat het ding niet werkt en dat was bij ons dus het geval :( Ook wij gebruikten de 30km poort en de slagboom ging niet open, gelukkig kwam er wel een kaartje uit. Aan het einde van de tolweg bij een bemand loket uitleg gedaan de bediende kon de barcode scannen en vertelde dat ie het gewoon moest doen. Bij de volgende nog maar een keer geprobeerd, met kloppend hard langzaam naar voren gereden en...? niets weer geen slagboom omhoog maar deze keer ook geen kaartje, een paar keer op de de knop gedrukt voor hulp maar ook dat had geen resultaat. Dan is er maar 1 ding wat je nog kan doen: achteruit rijden door die lange smalle betonnen gang met achter je een rij wachtenden :( :( De kids riepen nog spontaan applaus voor de chauffeur, maar ik was er klaar mee. Heb het ding van de voorruit getrokken en vanaf toen de gewone poortjes maar genomen. Thuis via Bip&Go naar de status gekeken van de badge die was actief :? Dus je begrijpt dat ik er niets van begrijp. Ga het abonnement opzeggen, project mislukt.
Of een nieuwe vragen.

Goolse Klapper

Daar heb je gelijk in. Volgend jaar gaan we waarschijnlijk niet naar Frankrijk dus gaan we hem toch pas over 2 jaar weer gebruiken. Dus wil ik het abonnement bij Bip&Go opzeggen en haal ik tegen die tijd een nieuwe bij de ANWB ::)

Yella

Het abonnement kost je niets als je hem niet gebruikt. Wel gooi je nu je 7,50 euro weg. En wie weet wat het over 2 jaar kost. Feitelijk heb je recht op een werkende.

Paulvh

Citaat van: Yella op augustus 18, 2014, 04:16:45 PM
Het abonnement kost je niets als je hem niet gebruikt. Wel gooi je nu je 7,50 euro weg. En wie weet wat het over 2 jaar kost. Feitelijk heb je recht op een werkende.
En anders deel je hem met een goede kennis. Kwestie van inloggen en de gegevens zoals bankrek nr wijzigen. Très simple.

EdwinMerks

Citaat van: Goolse Klapper op augustus 18, 2014, 12:49:46 AM

Waar had je het kastje precies geplaatst? Een collega van mij had hem buiten het rastergedeelte bij de spiegel geplakt (dus gewoon op transparant stuk). Dat werkt dus niet. Even verplaatst naar donkere gedeelte bij spiegel en hij deed het...