Franse Tolwegen

Gestart door klapkoare, februari 08, 2014, 12:40:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Angel

en met een sleurhut dus ook en waarschijnlijk duurder?

Taan

Ok, bedankt  oor de tip, zal ik even checken.

retteketed

Citaat van: klapkoare op april 03, 2014, 02:58:21 PM
Tja... Ik kan vanuit mijn woonplaats sukkelend door NL met 90 op de teller door Belgie met 90? op teller en dan Frankrijk en dan stil staan op zwarte zaterdag....

Of ik kan 200m vanaf huis de grens over Duitsland in...netjes 100km op de teller, Cruise controll aan... (soms iets meer :K) en dan bij Trier de grens over gaan Frankrijk in... dan van Oost naar West rijden... geen last van zwarte zaterdag hebben op de routes d'solei...
In Duitsland bij de bouwstelles wel super netjes aan de max snelheid houden!!! daar word regelmatig gecontroleerd....weet ik uit ervaring :I

Kost me 200km omrijden, maar scheelt mega in de stilstaande, hoofdverschroeiende Km's op FR snelwegen.

Uiteindelijk kom ik eerder aan op plaats van bestemming ..aan de Atlantische oceaan... :off Surfs up dude! :>

oh??
mijn ervaring in duitsland is dat er om de +/-10km wegwerkzaamheden zijn.
zonder aanhanger mag ik vaak meer dan 130, in realiteit rijd je gemiddeld over de afstand slechts 90km omdat er vaak een snelheidsbeperking is naar 60 tot 80 km/u.
los van rijden met aanhanger maakt dit geen verschil.

ik verkies frankrijk boven duitsland (ben een frankofiel), heb bijna nooit hinder van werkverkeer en files (moet zeggen dat we frankrijk in juni en september aandoen)

klapkoare

Als ik in Juni of september zou gaan zou ik ook onmiddellijk je voorbeeld volgen, echter wij gaan in Juli.. op het moment dat echt iedereen de weg op gaat...daarom rijden wij vroeg in de avond de nacht in en dan via Dld... op die manier zijn we verder op pad dan gemiddeld rijdend en vakantie vierend NL..

Dat houdt ook in dat we eerder op plaats van bestemming ben en onderweg meer tijd heb voor wat langere pauzes..

het is een strategie die al jaren voor mij werkt..
Klik op het URL wereldbolletje om het ontwerpen en de bouw van mijn kampeer aanhanger (of Trailer Tent) te volgen.
Een meer jaren plan om uiteindelijk als "Overlander" de aarde te ontdekken.

Taan

Citaat van: retteketed op april 04, 2014, 11:08:53 AM
oh??
mijn ervaring in duitsland is dat er om de +/-10km wegwerkzaamheden zijn.
zonder aanhanger mag ik vaak meer dan 130, in realiteit rijd je gemiddeld over de afstand slechts 90km omdat er vaak een snelheidsbeperking is naar 60 tot 80 km/u.
los van rijden met aanhanger maakt dit geen verschil.

ik verkies frankrijk boven duitsland (ben een frankofiel), heb bijna nooit hinder van werkverkeer en files (moet zeggen dat we frankrijk in juni en september aandoen)

Uiteraard kijk je voordat je weg gaat even of er wegwerkzaamheden gepland staan. Op mijn wintersport afgelopen week had ik zowel heen als terug een gemiddelde van 100+ (109 geloof ik zelfs) .En ik heb niet veel meer dan 140 op de teller gehad. Dat is inclusief de rustige afdaling van 25km uit het bergdorp. Wel exclusief de pauzes.

En frankrijk is meestal niet het probleem inderdaad, maar Belgie....

retteketed

Citaat van: klapkoare op april 04, 2014, 11:42:00 AM
Als ik in Juni of september zou gaan zou ik ook onmiddellijk je voorbeeld volgen, echter wij gaan in Juli.. op het moment dat echt iedereen de weg op gaat...daarom rijden wij vroeg in de avond de nacht in en dan via Dld... op die manier zijn we verder op pad dan gemiddeld rijdend en vakantie vierend NL..

Dat houdt ook in dat we eerder op plaats van bestemming ben en onderweg meer tijd heb voor wat langere pauzes..

het is een strategie die al jaren voor mij werkt..

in de tijd dat de kinderen nog mee gingen, reden we vaak snachts.
savonds rond 22:00 vertrekken, dan vielen de kids na een uur rijden in slaap.
alleen stoppen na 3uur rijden,
smorgens vroeg ff langs de kant zetten voor een ontbijt met een broodje van een franse bakker ergens diep in frankrijk.....

na deze heerlijke pauze was het nog slechts een uur tot aan de bestemming...rond 10:00uur
de kids hebben het er nu nog over, om in Belgie in slaap te vallen en verrast wakker worden in frankrijk.

klapkoare

En zo zie je dat iedereen zijn/haar reden heeft om op zijn/haar manier met de reis om te gaan.. :J
Klik op het URL wereldbolletje om het ontwerpen en de bouw van mijn kampeer aanhanger (of Trailer Tent) te volgen.
Een meer jaren plan om uiteindelijk als "Overlander" de aarde te ontdekken.

Mieke

Citaat van: Taan op april 04, 2014, 11:57:24 AM

En frankrijk is meestal niet het probleem inderdaad, maar Belgie....
Wij vertrekken vanuit België (Mechelen, tussen Brussel en Antwerpen). Wij vatten onze reis naar Frankrijk altijd aan tussen 4u en 6u 's morgens. Wij hebben nooit last van het verkeer op de Belgische wegen op dat tijdstip. Wij rijden richting Zuiden over Brussel - Namen - Luxemburg. Ontbijten en tanken doen we in Luxemburg en rond de middag zijn we in Lyon waar je dan ook zonder probleem doorrijdt. Wij rijden nooit op een vrijdag of een zaterdag. We rijden dus wel in het hoogseizoen en hebben nog nooit echt in de file gestaan. We doen dit nu toch al 5 jaar zo.

Paulvh

Wij rijden op zondag dan valt de drukte ook nog mee. Ik start van den helder om 7:30 kan helaas niet eerder omdat de boot vanaf Texel op zondag pas om 7:00 vertrekt. Ik rij dan volgens de planning in 7uurtjes naar Nancy. Heb daar mijn overnachting stop gepland. En ben van plan om op maandag 6uur vanuit Nancy 's ochtends  te vertrekken  naar onze eind bestemming

Yolanda

Ik heb zelf nog nooit in de file gestaan naar België, Luxemburg, Frankrijk en Spanje.
Ik vertrek op zondag vanwege de rust op de weg. Weet ik toevallig dat ik 14 juli in Frankrijk zit dan vertrek ik daar op 15 juli omdat de Franzen dan meestal nog vrij zijn en tol neem ik zeer zelden omdat ik binnen door veel leuker vind. Tol doe ik echt alleen om sommige stukken wat sneller te zijn. Maar ik wordt nogal moe van het rijden op de tolweg en heb toch 2 kinderen in de auto.
Overigens 2 jaar geleden op weg naar Spanje 2x in de file gestaan op de tolweg. 1e Keer door een ongeval, die schijnen regelmatig te gebeuren op de tolweg, en 2e keer door de bosbrand op de grens Frankrijk/Spanje.

Grumpy

Nu ook bij de ANWB te koop:

Betalen bij Franse tolpoorten gaat vanzelf

http://www.telegraaf.nl/s/22720637

Yella

Citaat van: Grumpy op juni 10, 2014, 05:50:15 PM
Nu ook bij de ANWB te koop:

Betalen bij Franse tolpoorten gaat vanzelf

http://www.telegraaf.nl/s/22720637
Hele goede tip. Meteen maar regelen denk ik.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

C5CCV

Is het zeker dat het er ook met een aanhanger/vouwwagen gebruik van kunt maken?

Mieke

Tago Herman

De Tolbadge is niet hetzelfde als in de  topic genoemd.

Deze badge is via de ANWB te verkrijgen.
De aanschaf van de badge is € 7,50  voor ANWB leden of € 11,-- voor niet leden.
Afrekening gebeurt door afschrijving van de (normale) bankrekening.
De kosten bedragen € 1,60 per maand dat de badge wordt gebruikt.
De Badge kan worden gebruikt voor auto's en auto's met aanhanger of caravan,

Zie voor alle bijzonderheden:

http://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/tolbadge-frankrijk
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar