Wat als ik de tent niet opzet?

Gestart door Dex, maart 05, 2014, 07:43:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dex

In de handleiding van mijn Alpen Kreuzer Tempo staat dat ik de luifel ook direct aan mijn "kar" vast kan maken. dat lijkt mij handig want ik gebruik de tent toch niet echt. Er staat echter ook in de handleiding dat dit "slechts voor 1 overnachting met mooi weer" de bedoeling is.
Wie weet waarom dit is? Het tentdoek van de kar is toch ook waterdicht?

Ben benieuwd!

olaf

Vreemd...
Voor 1 nacht zet ik de luifel niet op.
En je zou zeggen dag ook de wagentent waterdicht moet zijn.
Ook voor 1 overnachting moet het natuurlijk waterdicht zijn.
Maar je handleiding heeft het dan wel over alleen met mooi weer! Ik zou dus ook gaan twijfelen.

Misschien kunnen ze bij www.swiba.nl de vraag wel beantwoorden.

The need for the many outweigh the needs of the few

jackodb

Misschien bedoelen ze met "mooi weer" een dag waarop het niet de moeite is om de voortent op te zetten. Omdat het dan dusdanig lekker weer dat je direct vanuit de luifel naar bed kunt gaan.

Swede

heb je hem al eens opgezet? ik vermoed dat het "tentdoek" vanuit je wagen naar de voortent gewoon binnendoek (puur voor afscheiding) is en geen tentdoek. Dit is dus niet waterdicht.
live life outdoors

Dex

tsja... ziet en voelt (even de laatste keer bedenken dat ik 'm opzette) hetzelfde als het materiaal waarvan de buitentent gemaakt is. Het is wel zo dat ik de luifel dan aan de stokken van de tent moet hangen maar dat zal het verschil toch ook niet maken.

bedankt voor je reactie iig!

de Coxies

Ik zou denken dat het met wind te maken heeft en niet met regen.....

Dex

Opgelost! Kar opgezet en de luifel kan gewoon aan de kar, alles is waterdicht en ziet er behoorlijk stevig uit.

olaf

Citaat van: Dex op maart 10, 2014, 09:50:39 PM
Opgelost! Kar opgezet en de luifel kan gewoon aan de kar, alles is waterdicht en ziet er behoorlijk stevig uit.
Bedankt voor je reactie
The need for the many outweigh the needs of the few

Michielvandaalen

Citaat van: Dex op maart 10, 2014, 09:50:39 PM

Als je de luifel direct aan de wagentent vast maakt dan moet je wel de stokken van de voortent gebruiken.

Groeten Michiel