Waar laat je je waardevolle spullen?

Gestart door jan.., maart 26, 2014, 07:35:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

KlapJoeri

Citaat van: Paulvh op april 11, 2014, 06:31:32 PM
Zojuist bij de Action een slede kluisje gescoord voor nog geen 8 euri. Dus rijbewijs en paspoorten kunnen veilig worden opgeborgen
Hoe veilig? De meeste in die prijsklasse kun je met een dropveter openbreken ;)
Dan koop je schijnveiligheid volgens mij...
The cold never bothered me anyway.....

RonvanTilburg

als ze je spullen willen hebben nemen ze het toch wel mee, heb je nog meer schade ook met een kluisje. Zoveel mogelijk thuis laten.

Frankie

Citaat van: KlapJoeri op april 11, 2014, 08:47:01 PMDe meeste in die prijsklasse kun je met een dropveter openbreken ;)
Dan koop je schijnveiligheid volgens mij...
Wij nemen allebei een fles wijn mee naar het klapweekend. Jij neemt een dropveter mee en ik mijn gemonteerde sledekluisje. Als jij 'm met je dropveter open krijgt krijg je mijn fles wijn. Krijg je 'm met je dropveter niet open, dan krijg ik jouw fles wijn. Deal? :#

Wij gebruiken dus een sledekluisje, maar als we langer weg zijn gaan veel zaken in de portefeuille 'op het lijf' mee. Wat veel waarde heeft en niet op het lijf of in dat kluisje past gaat niet mee van huis of blijft op vakantie bijna onder permanent zicht.

Paulvh

Citaat van: Frankie op april 11, 2014, 09:30:37 PM
Wij nemen allebei een fles wijn mee naar het klapweekend. Jij neemt een dropveter mee en ik mijn gemonteerde sledekluisje. Als jij 'm met je dropveter open krijgt krijg je mijn fles wijn. Krijg je 'm met je dropveter niet open, dan krijg ik jouw fles wijn. Deal? :#
En ik verhoog de inzet en doe een flesje Jutter bij.

KlapJoeri

Het is natuurlijk spreekwoordelijk die dropveter :) Ik zocht een overdreven voorbeeld van een slap voorwerp.
Ik wou eerst iets anders zeggen maar was niet gepast   :#
Maareuhw Tjah in de praktijk heb je inderdaad snel een schroevendraaier en een hamer nodig....

Yella

Ach, alles is open te krijgen. Neem nu dure rupskranen bijvoorbeeld. Kosten een paar ton. Maar ze hebben allemaal dezelfde sleutel, dus simpel open te maken en mee te nemen. Al ga je niet zomaar met een rupsvoertuig aan de haal. Maar laatst wel de diesel tank zonder braaksporen leeggehaald. Met een sleutel dus, die overal op past.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

olaf

The need for the many outweigh the needs of the few

Paulvh

Citaat van: KlapJoeri op april 11, 2014, 09:36:37 PM
Het is natuurlijk spreekwoordelijk die dropveter :) Ik zocht een overdreven voorbeeld van een slap voorwerp.
Maareuhw Tjah in de praktijk heb je inderdaad snel een schroevendraaier en een hamer nodig....
Haha nee nee, nu niet gaan draaien (doen ze in Den Haag al genoeg). Een dropveter dat was de afspraak....  :H

Yella

Citaat van: KlapJoeri op april 11, 2014, 09:36:37 PM
:# Ik zou er nu een halszaak van maken. Kluisje kopen en net zo lang oefenen met een dropveter tot je het kluisje open krijgt en iedereen een Poepie laten ruiken. :# :# :#
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

KlapJoeri

Probleem is dat dropveters hier heel snel worden opgegeten ;)

Alex

Let op jongens deze topic staat niet in het cafe.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

skteu

Sinds vorig jaar een abus beugelslot om het bed van de cc country op slot te zetten. Geen top beveiliging, maar in combinatie met sociale controle waarschijnlijk genoeg tegen gelegenheidsdieven.

Candace

Sinds vorig jaar een abus beugelslot om het bed van de cc country op slot te zetten. Geen top beveiliging, maar in combinatie met sociale controle waarschijnlijk genoeg tegen gelegenheidsdieven.

TOP idee, zelf helemaal niet aan gedacht. 

poldertoerist

In principe heb ik "de belangrijke tas"  een rugzak met heel veel vakjes en zakjes aan de binnenkant. daar zit over al die zakjes heen verdeeld dan een paspoort, autosleutels, papieren en geld. Waar ik ga, gaat de belangrijke tas mee. Tenzij juist meenemen onverantwoord is.  In zo'n geval heb ik een slot op mijn disselbak, en kan ook de klep van de keuken met een slotje dicht.  Ik overweeg nog een slot op de bedbank. 

Inderdaad allemaal geen topbeveiligng, maar de vlugge graaier heeft toch wel een probleem. Daar komt nog bij dat ik vaak op zulke kleine campings sta dat een vreemde gast in je tent wel in de gaten loopt.  Toch is ook dat geen 100% verzekering. Ik heb namelijk 1x meegmeaakt dat mijn buren waar ik de avond daarvoor nog gezellig mee had zitten praten in alle vroegte vertrokken.. ..... samen met mijn Pioneer Car audio....
Adventure Awaits

villeke

Citaat van: poldertoerist op juni 11, 2014, 07:01:16 PM
In principe heb ik "de belangrijke tas"  een rugzak met heel veel vakjes en zakjes aan de binnenkant. daar zit over al die zakjes heen verdeeld dan een paspoort, autosleutels, papieren en geld. Waar ik ga, gaat de belangrijke tas mee. Tenzij juist meenemen onverantwoord is.  In zo'n geval heb ik een slot op mijn disselbak, en kan ook de klep van de keuken met een slotje dicht.  Ik overweeg nog een slot op de bedbank. 

Inderdaad allemaal geen topbeveiligng, maar de vlugge graaier heeft toch wel een probleem. Daar komt nog bij dat ik vaak op zulke kleine campings sta dat een vreemde gast in je tent wel in de gaten loopt.  Toch is ook dat geen 100% verzekering. Ik heb namelijk 1x meegmeaakt dat mijn buren waar ik de avond daarvoor nog gezellig mee had zitten praten in alle vroegte vertrokken.. ..... samen met mijn Pioneer Car audio....

Dat meen je niet!
Juist op een kleine camping verwacht je dat niet en zeker niet wanneer je al goed contact hebt. Onbegrijpelijk.