Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: accessoires  (gelezen 6182 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

klapfanaat

  • Gast
accessoires
« Gepost op: april 04, 2014, 08:29:10 pm »

Bij een nieuwe roadmaster heb je ook de mogelijkheid om er accessoires bij te kopen. Nu lijkt mijzelf eem ondertent en een set keukenwielen wel handig. Maar geen idee wat ik me voor moet stellen bij spatflap keuken groot of klein. Kortom welke accessoires hebben jullie erbij,of hebben jullie later nog aangeschaft, en zijn heel handig en welke gebruik je weinig.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Jasmin
Re: accessoires
« Reactie #1 Gepost op: april 04, 2014, 09:23:29 pm »

Ik heb die van mij vorig jaar particulier gekocht. Zitten geen extra's bij. Ik mis zeker een onder tentje en keukenwieltjes. Dat laatste ga ik zelf monteren voor de vakantie en een onder tentje zoek ik op mp. Voor een 2e hands wagen vind ik nieuwe accessoires te duur. Spatflap?? Geen idee waar dat voor is.  :) Sommige accessoires zijn een optie, maar er zijn ook accessoires bij die je kunt vervangen voor universele.

Ik heb mijn Roadmaster te koop staan op verschillende site's, kreeg ik het(voor mij) vreemde verzoek de disselbak apart te verkopen!!  :? Dat is dus overigens wel een must vind ik. Je kan er aardig wat in kwijt en het compenseert het gewicht van de keuken. Afhankelijk natuurlijk van wat je in beidde op bergt.


Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.750
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: accessoires
« Reactie #2 Gepost op: april 04, 2014, 09:45:17 pm »

Wij hebben en vinden handig en prettig:

* De keuken wielen - Onmisbaar

* 2 ondertentjes - De grote ondertent onder de plank slapen de kinderen in.
De kleine ondertent onder de deksel gebruiken we niet en gaat ook niet meer mee.

* Kleine spatflap - Zeker handig als je net zoals wij veel kookt met de keuken.
Is de aluminium staander achter de gaspitten.

* Grote spatflap - idem als bovenstaand
Ik weet niet wat je bij Roadmaster krijgt maar wij hebben voor 5 euro een opbergschort gekocht en die werkt na 5 jaar nog steeds perfect.

* Allesdrager  - Alleen als je dak koffer of fietsen op de klapper mee neemt.

* Luifelzijwanden - Heel prettig, je zit zo een uur langer buiten onder de luifel.

* Goed slot  - Ik weet niet of wij het TNO slot er op hebben maar wel doen.

Ben iig blij dat wij geen bankjes er in de klapper hebben. Vinden wij niet erg praktisch met de bagage.
 
« Laatst bewerkt op: april 04, 2014, 09:50:03 pm door olaf73 »
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Jasmin
Re: accessoires
« Reactie #3 Gepost op: april 04, 2014, 10:44:39 pm »

Ahhh....dat is dus een spatflap, ik vroeg me al af waar dat ding voor was haha. Ligt in de schuur!!

Ik heb maar 1 bed, dus kan maar 1 tentje eronder plaatsen. Maar wil die dus wel hebben. Is dat nou echt een andere maat dan de universele??

Ik heb een zithoekje, maar echt handig vind ik het niet, vooral die rugleuningen zijn onhandig. Maar ik kan wel spullen opbergen in het bankje. En die tafel is zwaar, ook die staat in de schuur. Maar die kan ik niet uitklappen, de klem daarvoor ontbreekt.

Allesdrager had ik er bij en afgelopen zomer voor het eerst fietsen mee genomen. Ideaal!

Luifel zijwanden vind ik ook wel jammer dat ik die niet heb, maar echt missen doe ik ze niet.



Gelogd

Goolse Klapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 115
  • Merk: kampeermiddel : Roadmaster Family S.
Re: accessoires
« Reactie #4 Gepost op: april 04, 2014, 10:49:59 pm »

Wij hebben zowel de kleine als grote spatlap . De grote hang je op aan het plafond van de keukenuitbouw. Het plafond en de zijwanden zijn dan bedekt met een extra flap om vetspetters tegen te gaan. De kleine zet je achter het gasfornuis zodat de rubbers van de keuken niet wegsmelten.
Gelogd

klapfanaat

  • Gast
Re: accessoires
« Reactie #5 Gepost op: april 05, 2014, 10:43:33 am »

Dank voor jullie uitleg, kan ik zeker wat mee. Zijwand voor in de luifel lijkt me inderdaad ook handig.  Grote spatflap heb ik nog mijn twijfels over, maar dat kan ook zijn omdat ik me daar moeilijk een voorstelling van kan maken.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Jasmin
Re: accessoires
« Reactie #6 Gepost op: april 05, 2014, 04:39:12 pm »

Ik denk dat als er een grote spatflap erbij had gezeten er ook geen vetvlek links van de keuken in het doek had geweest. Geen overbodige luxe zou ik zeggen.  :)
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.750
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: accessoires
« Reactie #7 Gepost op: april 05, 2014, 05:09:39 pm »

Ik heb maar 1 bed, dus kan maar 1 tentje eronder plaatsen. Maar wil die dus wel hebben. Is dat nou echt een andere maat dan de universele??
Ik weet niet of de universele passen. Het tentje onder de bak lijkt mij minder hoog dan de universele tentjes.

Luifel zijwanden vind ik ook wel jammer dat ik die niet heb, maar echt missen doe ik ze niet.
En is je ze eenmaal hebt wil je ze niet meer missen  :#
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Jasmin
Re: accessoires
« Reactie #8 Gepost op: april 05, 2014, 06:32:54 pm »

Ik weet niet of de universele passen. Het tentje onder de bak lijkt mij minder hoog dan de universele tentjes.
 En is je ze eenmaal hebt wil je ze niet meer missen  :#

Ik ga eerst wel even ergens een tentje lenen. ;-)

Bij mijn vorige klapper had ik aan beidde kanten van de luifel flappen, dus ik weet wel wat het is. En nu zoek ik op mp tot ik wat tegen kom.  ;)
Gelogd

krebster

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk: kampeermiddel : Roadmaster Family S
Re: accessoires
« Reactie #9 Gepost op: april 07, 2014, 04:12:42 pm »

De spatflap (klein) hebben we nog nooit gebruikt. En de keuken staat zelden "binnen" dus de grote flap hebben we niet. Ondertent onder de deksel hebben we ook nog nooit gebruikt.

Wel handig: keukenwielen (bijna een must), kraantje, allesdrager op bak en de luifelzijwanden. En we hebben ook nog een extra tussentent.....
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 438
  • Merk: kampeermiddel : (G) roadmaster
Re: accessoires
« Reactie #10 Gepost op: april 07, 2014, 09:07:19 pm »

 :# :# dan heb je dus ook een (G)roadmaster, net als wij dus.

heb alles behalve de grote flap, alles zat er al bij.
de kleine aluminium heb ik voorzien van twee scharniertjes, bergt beter op.................

                           Peter.
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.750
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: accessoires
« Reactie #11 Gepost op: april 07, 2014, 09:13:51 pm »

de kleine aluminium heb ik voorzien van twee scharniertjes, bergt beter op.................
Dat ben ik dus ook van plan  ;)
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk: kampeermiddel : Dethleffs 510TK 2003
Re: accessoires
« Reactie #12 Gepost op: april 08, 2014, 02:25:12 pm »

disselbak.....Dat is dus overigens wel een must vind ik. Je kan er aardig wat in kwijt en het compenseert het gewicht van de keuken. Afhankelijk natuurlijk van wat je in beidde op bergt.

Bij mij is het eerder andersom. Ik moet de keuken flink volstoppen om de disselbak te compenseren. Ondanks dat er behalve de koelkast niet zo veel gewicht in ligt.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Jasmin
Re: accessoires
« Reactie #13 Gepost op: april 08, 2014, 07:07:01 pm »

Dat is nogal wat gewicht ja. Ik heb er een gasfles en de skottel in liggen, opgevuld met wat speelgoed van de kids. Koelbox zet ik gewoon in de auto.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.750
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: accessoires
« Reactie #14 Gepost op: april 08, 2014, 07:10:46 pm »

Bij mij is het eerder andersom. Ik moet de keuken flink volstoppen om de disselbak te compenseren. Ondanks dat er behalve de koelkast niet zo veel gewicht in ligt.
Klopt is bij ons ook zo, (en bij de klapper Roadmaster van de buren ook)
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal