Slaapcabine en dikkere matrassen Alpen Kreuzer Parade

Gestart door Fleur437, april 11, 2014, 11:01:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

Fleur437

Beste allemaal,

Helemaal nieuw in vouwwagen wereld en kwam dit forum tegen via google.
Gisteren hebben we een Alpen Kreuzer Parade uit 1995 gekocht.
Hebben m zelf opgebouwd tent alles ziet er goed uit, gaan m volgende week testen op waterdichtheid en anders maar aan de haal met impregneer. Vriend is automonteur dus die zal binnenkort t dingetje een beurt geven en waarschijnlijk nieuwe banden.
Nu viel mij op hoe dun die originele matrasjes waren, voor de kinderen prima maar voor ons is dat echt geen doen lijkt me? Het zijn de originele matrassen 5 cm dik. Kan er ook een dikker matras in en hoe dik maximaal iemand die dit uitgeprobeerd heeft?
Ook zit er dus geen vaste slaapcabine in, ik denk met enkel gordijntjes af te sluiten niet echt op gelet, maar dan wordt je toch zeiknat van het vocht aan de binnenkant? Zijn er afsluitbare slaapcabines voor te koop of iemand andere tips? :)

Michielvandaalen

Een parade heeft naast de buitentent ook slaapcabines en de hemel in de wagen.
Tevens zijn er binnen tenten/hemels beschikbaar voor de voortent. (Gebruik je niet)
De slaap cabines zijn van katoen en houden geen water tegen. Dit doet de buitentent. De buitentent kan wel vochtig worden maar mag niet lekken. Als de tent eenmaal is geïmpregneerd dan moet je dit blijven herhalen. Dus liever niet doen als het niet nodig is. 
De matrassen vond ik ook te dun, heb er inflatables onder gelegd. Dit slaapt prima voor ons, ik weeg 90kg.

Succes

Mimicow

Je zou ook kunnen overwegen om er een matrastopper op te leggen, dit zou ook al moeten schelen. Ik geloof dat de breedste van de 2 (140x200) bij Ikea €29,99 kost, dus dat is prima te doen.

Succes in ieder geval!