Twee tips voor keuken Zambezi

Gestart door Jansje53, april 21, 2014, 08:28:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jansje53

Na een weekendje kamperen hebben we twee tips voor gebruikers van de Zambezi-keuken:
1) als je op je fornuis een knopje hebt zitten met een vonkje, dan is het aansluiten van een 9-volts batterij voldoende om een automatische ontsteker te maken. Handig! :-)
2) vergeet nooit de deurtjes af te sluiten voor vertrek. Zo niet, dan heb je kans dat het deurtje open schiet en je spullen uit het kastje op het asfalt terecht komen bij een scherpe bocht.... proefondervindelijk ontdekt ;-(

Richard

KlapJoeri

Helaas hebben wij niet zo'n vonker...
Maar de andere tip zal ik onthouden! Thnx
The cold never bothered me anyway.....

Hanneke

Die vonker was ook een foutje en had er niet in moeten zitten (volgens mij alleen bij de eerste modellen zo). Wij hebben hem ook en gebruiken hem ook met een 9v batterij! Ideaal

Stefan206

Citaat van: Hanneke op april 22, 2014, 04:09:57 PM
Die vonker was ook een foutje en had er niet in moeten zitten (volgens mij alleen bij de eerste modellen zo). Wij hebben hem ook en gebruiken hem ook met een 9v batterij! Ideaal
Ik heb een Zambezi uit 2021, daar zit er ook 1 op het kooktoestel.  Ik dacht dat er 12v voor nodig was, maar werkt dus ook op 9V.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk

trekhaak

Citaat van: Jansje53 op april 21, 2014, 08:28:48 PM
Na een weekendje kamperen hebben we twee tips voor gebruikers van de Zambezi-keuken:
2) vergeet nooit de deurtjes af te sluiten voor vertrek. Zo niet, dan heb je kans dat het deurtje open schiet en je spullen uit het kastje op het asfalt terecht komen bij een scherpe bocht.... proefondervindelijk ontdekt ;-(

Bij ons ook gebeurd op de tweede rit. Onze jongste van 4 zag het als eerste.  :)