Luifel camplet

Gestart door Hj, april 27, 2014, 08:26:42 AM

Vorige topic - Volgende topic

Hj

Als het goed is zijn. Wij straks de eigenaars van een 2de hands camplet.
Heeft iemand een idee of hier luifels voor zijn of iemand een tip voor een universele?
Een tarp lijkt ons ook wat maar hoe bevestig je dit? Ik bedoel is er een mogelijkheid deze aan de wagen vast te maken?
Ik ben wat snel met m'n vragen en misschien weet de oude eigenaar het ook wel maar het is een lange rit en ben zo benieuwd :)

zjeeraar

Het ligt een beetje aan welk model Camplet je hebt. De Apollo en Concorde hebben alleen een rits aan de voorzijde waarmee je de luifel vast kan maken. Ik denk dat je dan niet ontkomt aan het kopen van een originele als je hem echt vast wil maken aan de vouwwagen.

Wij hebben een Royal, die heeft een petluifeltje, en de luifel maak je vast aan de stangetjes (uitstekende pinnetjes) van de petluifel. Ook heeft de Royal een rits waar je een luifel aan kan ritsen.

muis

Vriendin van mij heeft een Camplet Apollo. Ze heeft zelf een luifel gemaakt,  hiervoor heeft ze de rits vervangen die aan de tent zit. We hebben de tent deels van de wagen gehaald en met de naaimachine ernaast de rits erop gezet. Het andere deel aan de luifel.  Werkt prima :J

eaglei

Ik heb een camplet gt en heb gezocht naar een passende luifel deze was niet te vinden ik heb een universele tent luifel gekocht dit werkt prima en is super groot

Marleen74

Hoi,

Iemand hier noemde een " universele Luifel" te hebben gebruikt voor aan de Camplet GT.
Ook ik ben opzoek naar een Luifel voor mijn Camplet GT, maar wat is een universele luifel??
Iemand Tips??

Mieke

Volgens mij bedoelen ze met een universele luifel een luifel die bij verschillende soorten tenten kan gebruikt worden.
Zie bv:http://decampingshop.nl/detail/?id=1900
Dus niet universeel voor Camplet specifiek maar ook voor andere merken.

Marjootje

hmmm, ja maar hoe bevestig je dit dan aan de voortent? er zit een rits aan de voortent, waar normaliter de originele luifel aan vast geritst kan worden, maar de nieuwere off. camp-let luifels passen alweer niet op een oudere versie camp-let ivm rits. dit zou  met een universele dan toch ook een probleem zijn?

Mieke

Zoals je zelf kan zien op de fotot is dit niet met een rits. Een universele luifel bevestig je in dit geval niet aan je vouwwagen maar span je er een beetje over. Resultaat is gelijkaardig.
Er zijn veel verschillende ritsen dus een universele luifel met rits en dan nog de juiste omlooplengte die op jouw camplet past dat kan je vergeten volgens mij. Dan zul je op zoek moeten gaan naar een originele.
Je kan ook altijd een op maat laten maken. Atoma tenten is een firma die je daarbij kan helpen. Zal ook niet goedkoop zijn

mar-ine

Je kan ook een tussenstuk laten maken. Met rist voor aan je voortent. Aan de andere kant zo'n inzetstrook. Daar past dan weer zo'n universele luifel aan vast.

Drikusniet

Makkelijker en goedkoper is om dan een nieuwe complete rits te laten plaatsen. Kan bij iedere tenten atelier.