Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Fietsdrager dissel Aart Kok Livingstone  (gelezen 5889 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jurgen2005

  • Gast
Fietsdrager dissel Aart Kok Livingstone
« Gepost op: april 29, 2014, 09:53:15 pm »

Hallo allemaal,

wie heeft er een goed advies voor een fietsdrager op de dissel van de livingstone?

grt Jurgen
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Fietsdrager dissel Aart Kok Livingstone
« Reactie #1 Gepost op: april 29, 2014, 10:15:38 pm »

wie heeft er een goed advies voor een fietsdrager op de dissel van de livingstone?
Wat wil je precies voor advies? Ik heb, toen ik mijn wagen kocht, bij Erica gezegd dat ik er een fietsendrager op wilde. In de prijslijst stond-ie omschreven als: 'fietsendrager op de dissel'. En ehh.. Die doet het. Maar ik weet eerlijk gezegd niet eens wat voor merk het is.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Fietsdrager dissel Aart Kok Livingstone
« Reactie #2 Gepost op: april 29, 2014, 10:21:32 pm »

Dat ligt er aan wat voor fietsendrager je wilt hebben. Je kunt 1 bij de dealer kopen en dan weet je dat je duur uit bent. Je kunt ook iets als dit op de dissel monteren. Werkt ook perfect: http://www.obelink.nl/technische-accessoires/fietsendragers.html
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 814
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: Fietsdrager dissel Aart Kok Livingstone
« Reactie #3 Gepost op: april 29, 2014, 11:19:46 pm »


Dat ligt er aan wat voor fietsendrager je wilt hebben. Je kunt 1 bij de dealer kopen en dan weet je dat je duur uit bent. Je kunt ook iets als dit op de dissel monteren. Werkt ook perfect: http://www.obelink.nl/technische-accessoires/fietsendragers.html
Wij hebben iets als dit door de dealer laten monteren, voor zo'n  60 à 70 Euro. Lijkt mij niet te duur! Wanneer je het als accessoire bij de vouwwagen koopt, rechtstreeks bij Aart Kok of Holtkamper zal je wel duurder uit zijn.
Gelogd

spaansworrell

  • Gast
Re: Fietsdrager dissel Aart Kok Livingstone
« Reactie #4 Gepost op: juni 30, 2014, 10:39:12 am »

afgelopen vrijdag onze tenttrailer versie Livingstone River Camp opgehaald in Heemstede. Ik zojuist enkele artikelen op deze site gelezen. Nou daar word ik niet vrolijk van!
maar goed nu de reactie betreft de fietsendrager. wij hebben een thule gekocht echter blijkt dat de u-beugels tekort zijn. heeft iemand daar ervaring mee? van de verkoper bij Aart Kok heb ik niets vernomen. zo ook bij het disselslot qua beveiligingsbouten. maar daar kom ik elders op terug.

ik heb 4 beugels op mijn werk laten maken. 8 stukken draadeind van 17 cm en 4 beugels.
montage gezien bij Aart Kok. tja, de kritiek laat ik maar achterwegen.
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2014, 12:17:14 pm door spaansworrell »
Gelogd

MJB

  • Gast
Re: Fietsdrager dissel Aart Kok Livingstone
« Reactie #5 Gepost op: juni 30, 2014, 10:57:01 am »

Leuk, een Livingstone River Camp erbij (volgens mij zijn wij de enige andere, maar ik heb geen diepgaand onderzoek gedaan).

Ik heb voor de disselbak U-beugels besteld bij watersportline punt nl omdat ik daar de op dat moment de langste kon vinden (175x51x40 mm). Ik heb er ook stroppenplaten bij maar die waren niet nodig/mogelijk.
Gelogd

de kampeerder

  • Gast
Re: Fietsdrager dissel Aart Kok Livingstone
« Reactie #6 Gepost op: juli 16, 2014, 10:30:45 am »

Nu bij Obelink: Fiamma Carry Bike XL A voor € 79,- incl levering. (€ 50,- korting!) Gisteren gemonteerd op onze Livingstone. Half uur werk. Past als ‘Piet en Griet’. Misschien voor iemand een idee.
Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: Fietsdrager dissel Aart Kok Livingstone
« Reactie #7 Gepost op: augustus 31, 2014, 08:09:32 pm »

Wij hebben de allesdrager erbij besteld voor de fietsen, zijn hier al ervaringen mee? Dit als eventueel alternatief voor de disseldrager
Gelogd

de kampeerder

  • Gast
Re: Fietsdrager dissel Aart Kok Livingstone
« Reactie #8 Gepost op: september 03, 2014, 02:23:12 pm »

Naar aanleiding van een eerder bericht over dit onderwerp het volgende. Wanneer je de 2-persoons aanritstent er aan zet kan het zijn dat de 'wielgoten' van fietsendrager tegen de aanritstent komen. Er zijn m.i. verschillende mogelijkheden: 1 je laat het zo omdat je het niet erg vind dat de tent daar een beetje (15cm) indeukt; 2. je zaagt de wielgoten ca. 15cm af; 3. je maakt de wielgoten met vleugelmoertjes vast en wanneer je de aanritstent gebruikt verschuif je de goten. Ik geef de voorkeur aan 3.
Hint: Ik heb mijn racefiets op de fietsendrager gestalt met het topzeil er gevouwen overheen (met draadslot aan de dissel). Fiets netjes droog.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Fietsdrager dissel Aart Kok Livingstone
« Reactie #9 Gepost op: september 03, 2014, 03:28:55 pm »

Wij hebben tot nu toe voor optie 1 gekozen, maar gaan het anders maken.
We hebben een losse kogel gekocht die we gaan monteren. Zo kan onze losse fietsendrager erop. Dan kunnen de fietsen ook op de auto vervoerd worden als er niet vanuit de camping gefietst wordt. Bijkomend voordeel id dan dat het probleem van in de achtertent steken ook opgelost is. Misschien zo wie zo omdat de drager dan hoger komt en andere goten heeft.
We plaatsen wel een bericht als het gemaakt is....
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: Fietsdrager dissel Aart Kok Livingstone
« Reactie #10 Gepost op: april 23, 2016, 05:56:04 pm »

mijn man heeft afgelopen week een losse knop op de dissel bevestigd zodat onze eigen twinyload erop bevestigd kan worden. ziet er goed uit en voordeel is dat hij in buitenland de twinyload dan bij zich heeft en eens wat verder weg kan met de fiets.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal