Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Koelkast aan tijdens rijden?  (gelezen 9928 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard

  • Gast
Re: Koelkast aan tijdens rijden?
« Reactie #15 Gepost op: mei 19, 2014, 09:19:20 pm »

Ja vreselijk is dat. Zit je ff lekker met de autoradio aan te mijmeren, is er net een interessant programma...*plop*... Eco mode.

Het is zelfs nog erger. Het werkt ook omgekeerd. :J  De nieuwe Berlingo kun je in Eco mode laten lopen zodat de motor afslaat als je 'm in z'n vrij zet.
Dat doet-ie echter niet als de airco op vol staat omdat dat de akku te zwaar belast.

Dus wat gebeurt er als je in Eco Mode (dus motor af) bij het stoplicht staat en je drukt op de knop van de airco? Dan start automatisch de motor. :J

Heb ik dus in m'n Berlingo dezelfde startknop als een vette Ferrari. :#
Maar ook met bijpassend geluid, of doe je nu net alsof weer heel erg jong bent en de mond modus gebruikt. Broemmm Broemmm vroemmmmmm :H
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Koelkast aan tijdens rijden?
« Reactie #16 Gepost op: mei 19, 2014, 09:26:13 pm »

Maar ook met bijpassend geluid, of doe je nu net alsof weer heel erg jong bent en de mond modus gebruikt. Broemmm Broemmm vroemmmmmm :H
Ik vrees dat ik moet wachten op de eerste APK afkeur wegens 'gat in uitlaat' voor ik dat geluid zelf niet meer hoef te maken. :#
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2014, 09:28:09 pm door Frankie »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Koelkast aan tijdens rijden?
« Reactie #17 Gepost op: mei 19, 2014, 09:34:04 pm »

Ja vreselijk is dat. Zit je ff lekker met de autoradio aan te mijmeren, is er net een interessant programma...*plop*... Eco mode.

Het is zelfs nog erger. Het werkt ook omgekeerd. :J  De nieuwe Berlingo kun je in Eco mode laten lopen zodat de motor afslaat als je 'm in z'n vrij zet.
Dat doet-ie echter niet als de airco op vol staat omdat dat de akku te zwaar belast.

Dus wat gebeurt er als je in Eco Mode (dus motor af) bij het stoplicht staat en je drukt op de knop van de airco? Dan start automatisch de motor. :J

Heb ik dus in m'n Berlingo dezelfde startknop als een vette Ferrari. :#
Onze C4 van 2011 heeft gelukkig geen start/stop systeem, alleen de eHDI modellen geloof ik. Ik kan de auto zelf wel uitzetten als ik dat wil.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Koelkast aan tijdens rijden?
« Reactie #18 Gepost op: mei 19, 2014, 09:48:30 pm »

Onze C4 van 2011 heeft gelukkig geen start/stop systeem, alleen de eHDI modellen geloof ik. Ik kan de auto zelf wel uitzetten als ik dat wil.
Dan wordt je met eHDI op je wenken bediend. Je kunt het start/stop systeem namelijk ook uitzetten als je de motor bij het stoplicht zelf af wilt zetten en wilt starten. :P
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.749
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: Koelkast aan tijdens rijden?
« Reactie #19 Gepost op: mei 19, 2014, 10:02:22 pm »

Nou, dank voor alle reacties!
De volgende vakantie rijden wij al koelend naar plaats van bestemming.

Groet,
   Edwin.
als je maar wacht met een koel bier bier die pas op de camping  :H
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Koelkast aan tijdens rijden?
« Reactie #20 Gepost op: mei 20, 2014, 05:29:09 am »

Nog ff over het koelen onderweg. We zorgden met de box in de auto wel altijd ervoor dat er niets op de box kwam te liggen. De box heeft n.l. wel wat ruimte nodig om de warmte af te kunnen voeren. En aan de achterkant wat ruimte vrij houden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Koelkast aan tijdens rijden?
« Reactie #21 Gepost op: mei 21, 2014, 09:08:48 pm »

Wij rijden altijd met de koelkast/box aan in onze Kariba.
Wij zetten hem klem met een paar plankjes waardoor hij niet danst in de keukendoorgang... zeker op de onverharde wegen in Noorwegen (en mijn rijstijl) niet onverstandig. tevens hou je zo voldoende ventilatie over.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Koelkast aan tijdens rijden?
« Reactie #22 Gepost op: mei 21, 2014, 11:13:49 pm »

Overigens is het verstandig om niet alles in de Dometic te stoppen wat gekoeld mee zou moeten. Het is ons in ieder geval al twee keer overkomen dat -ik noem maar iets- een fles frisdrank in de koelkast omhooggeworpen is door een verkeersdrempel en met z'n volle gewicht een cupje Activia yoghurt geplet heeft, waarna de klodders yoghurt werkelijk overal op terug vinden waren.  :I
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Koelkast aan tijdens rijden?
« Reactie #23 Gepost op: mei 21, 2014, 11:23:40 pm »

Overigens is het verstandig om niet alles in de Dometic te stoppen wat gekoeld mee zou moeten. Het is ons in ieder geval al twee keer overkomen dat -ik noem maar iets- een fles frisdrank in de koelkast omhooggeworpen is door een verkeersdrempel en met z'n volle gewicht een cupje Activia yoghurt geplet heeft, waarna de klodders yoghurt werkelijk overal op terug vinden waren.  :I
Dat meneer Frankie heeft alles te maken met je rijstijl. :P
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Re: Koelkast aan tijdens rijden?
« Reactie #24 Gepost op: mei 23, 2014, 11:47:10 pm »

Als hij volgestouwd wordt, dan ook goed vol ;-)! Dan blijft alles goed op zn plek.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Koelkast aan tijdens rijden?
« Reactie #25 Gepost op: mei 24, 2014, 12:01:18 am »

Als hij volgestouwd wordt, dan ook goed vol ;-)! Dan blijft alles goed op zn plek.
Op de heenweg klopt dat. Maar vlak voor de terugweg ga ik niet ff zoveel spullen kopen dat m'n koelkast weer helemaal vol zit.

Dat meneer Frankie heeft alles te maken met je rijstijl. :P
Nee hoor. Dat ligt aan de zwakte van de yoghurtverpakking. I:
« Laatst bewerkt op: mei 24, 2014, 12:04:41 am door Frankie »
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kavango game drive
Re: Koelkast aan tijdens rijden?
« Reactie #26 Gepost op: mei 24, 2014, 09:02:54 am »


Wij rijden altijd met de koelkast/box aan in onze Kariba.
Wij zetten hem klem met een paar plankjes waardoor hij niet danst in de keukendoorgang... zeker op de onverharde wegen in Noorwegen (en mijn rijstijl) niet onverstandig. tevens hou je zo voldoende ventilatie over.

In de zijkanten van de keukenunit in de doorloop zitten gleufjes voor een spanband.
Echt handig is het niet maar als je een langere dan de originele bijgeleverde band gebruikt kan je hem laten zitten als je de koelkast eruit pakt. Kortom bij ons zit de koelkast onder het rijden vast met deze spanband en blijft keurig staan.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Koelkast aan tijdens rijden?
« Reactie #27 Gepost op: mei 24, 2014, 09:54:00 am »

Op de heenweg klopt dat. Maar vlak voor de terugweg ga ik niet ff zoveel spullen kopen dat m'n koelkast weer helemaal vol zit.
Nee hoor. Dat ligt aan de zwakte van de yoghurtverpakking. I:

Ik stop er gewoon dingen in die niet gekoeld hoeven te worden: bekers, borden, handdoeken maakt niks uit. Als de koelkast maar vol is òf helemaal leeg. Want half vol koelt hij lang niet zo goed is mij opgevallen en dan is de kans op schade inderdaad veel groter.

In de zijkanten van de keukenunit in de doorloop zitten gleufjes voor een spanband.
Echt handig is het niet maar als je een langere dan de originele bijgeleverde band gebruikt kan je hem laten zitten als je de koelkast eruit pakt. Kortom bij ons zit de koelkast onder het rijden vast met deze spanband en blijft keurig staan.

Klopt, ik gebruik de orginele spanriem in het keukenblok voor het vastzetten van de pannen. Voor de koelkast heb ik 2 losse spanriemen gekocht. Dat maakt veel makkelijker los en vast en ruimt ook makkelijker op als je ergens staat.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal