Hoe zet je een VW op een glooiend terrein

Gestart door JXP, mei 26, 2014, 02:48:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JXP

We gaan naar Limburg met de Jamet Jametic. Hoe zet ik deze op zodat alle wanden netjes strak gezet kunnen worden wanneer de plek glooiend ligt?


panevino

Ga er maar vanuit dat dat je niet gaat lukken .....  :N
// Marcellino Pane e Vino \\

jackodb

Dat resulteert dan in een (deels) negatieve recensie, denk ik.

Frankie

#3
Citaat van: PaneVino op mei 26, 2014, 03:24:11 PM
Ga er maar vanuit dat dat je niet gaat lukken .....  :N
Hoe je het ook wendt of keert, een vouwwagen op een schuin of glooiend terrein is per definitie een tegenstrijdigheid. Je wilt het bed en dus de wagen horizontaal hebben, terwijl de tent (die daaraan vast zit) met de glooiing mee moet lopen.

De mate waarin je die onmogelijkheid kunt realiseren  hangt af van de flexibiliteit waarmee de tent qua stand ten opzichte van de wagen kan 'bewegen', door bijvoorbeeld portaalstokken die (eventueel asymmetrisch) korter of langer gemaakt kunnen worden.
Maar dan nog zul je in bepaalde situaties hier stof overhouden en daar stof tekort komen.

Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar ik denk dat eigenlijk alleen de Smitveld wagens toelaten dat je bed horizontaal staat, terwijl de tent daar in een hoek van 45 graden overheen staat. Nou ja... bij wijze van spreken dan. ;)

Bij vrijwel alle andere wagens is het volgens mij uit de aard der zaak altijd wel een beetje foezelen geblazen.

Mieke

Moeilijke zaak, putjes graven, wiel in putje, stok hoog, andere stok, wat lager, enz...
Meestal voorzien campings we redelijk horizontale campingplaatsen ook al zijn ze in en glooiend gebied gelegen. Maar het kan een beetje moeilijk blijven. Er bestaat pasklare en standaard oplossing voor. Met onze Spacer is het niet simpel in ieder geval.

bensi

Citaat van: Frankie op mei 26, 2014, 04:37:59 PM

Hoe je het ook wendt of keert, een vouwwagen op een schuin of glooiend terrein is per definitie een tegenstrijdigheid. Je wilt het bed en dus de wagen horizontaal hebben, terwijl de tent (die daaraan vast zit) met de glooiing mee moet lopen.

De mate waarin je die onmogelijkheid kunt realiseren  hangt af van de flexibiliteit waarmee de tent qua stand ten opzichte van de wagen kan 'bewegen', door bijvoorbeeld portaalstokken die (eventueel asymmetrisch) korter of langer gemaakt kunnen worden.
Maar dan nog zul je in bepaalde situaties hier stof overhouden en daar stof tekort komen.

Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar ik denk dat eigenlijk alleen de Smitveld wagens toelaten dat je bed horizontaal staat, terwijl de tent daar in een hoek van 45 graden overheen staat. Nou ja... bij wijze van spreken dan. ;)

Bij vrijwel alle andere wagens is het volgens mij uit de aard der zaak altijd wel een beetje foezelen geblazen.
Klopt helemaal, de Smitveld zet zichzelf altijd goed t.o.v. de bodem en staat dus altijd strak terwijl het bed perfect  waterpas staat. Dat vond ik met de Smitveld altijd een zeer groot  pluspunt van die VW.
Ik denk idd dat geen enkele andere VW dat red, dat merken we nu met onze CC ook, hoe fijn die ook is  ;)
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Richard

 Bij een Roadmaster kun je zowel de bak waterpas zetten en elke slaapzijde waterpas zetten.
Tentdoek zal dan ook mee waterpas lopen maar zal aan een kant gelijk lopen met de grond en de andere kant zal de slikrand wat hoger liggen.


Yella

Gaat niet lukken, ik spreek uit ervaring. Zelfs je kuipzeil zal niet passen. Wij kampeerden bij  glooiend terrein altijd zonder kuipzeil. Wel kun je het stukje wand tussen voorkant wagen en zijkant voortent losritsen. dan kan de zijkant van de tent wat meer naar buiten en staat het wat strakker. De Jametic heeft vrij vlakke ondergrond nodig.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alberik

Het blijft in dit soort gevallen altijd wat puzzelen. Welke kant loopt de grond schuin af? Je kunt het beste zorgen dat het middelpunt van de uitgeklapte wagen de ideale hoogte heeft. Dan heb je rondom het minste verloop in hoogte. Een vast kuipzuil is in dit soort gevallen niet altijd ideaal. Oefening baart kunst.
Er zij maar weinig plaatsen die helemaal waterpas zijn.


Drikusniet

Met een Trigano Odyssee (zelfde bouwvorm) al een keer een behoorlijk hoogteverschil gehad (De dissel lag op de grond en de wielen stonden op het maximum van keggen, om het bed waterpas te kunnen zetten). Kuipzeil konden we niet met de vier oogjes vastzetten, maar gewoon een beetje in de lucht laten hangen aan de ritsen, was genoeg speling. De wanden iets minder schuin naar buiten neerzetten, en hij staat.

Je moet het niet allemaal te strak willen neerzetten, dan lukt het prima.  :K

JXP

Citaat van: Drikusniet op mei 27, 2014, 01:16:42 PM
Met een Trigano Odyssee (zelfde bouwvorm) al een keer een behoorlijk hoogteverschil gehad (De dissel lag op de grond en de wielen stonden op het maximum van keggen, om het bed waterpas te kunnen zetten). Kuipzeil konden we niet met de vier oogjes vastzetten, maar gewoon een beetje in de lucht laten hangen aan de ritsen, was genoeg speling. De wanden iets minder schuin naar buiten neerzetten, en hij staat.

Je moet het niet allemaal te strak willen neerzetten, dan lukt het prima.  :K
Goede tips. Bedankt voor de snelle reacties
Uit de antwoorden blijk vooral dat het grondzeil niet goed zal passen, zullen we dan ook maar niet gaan proberen als het zich voordoet.
De meeste aandacht zal dus uitgaan naar goed waterpas zetten van het bed en hoe de tent er bijstaat zien we dan wel.