Verlichting ín de kyte

Gestart door Wammus, mei 29, 2014, 08:05:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Wammus

Zo langzamerhand hebben we onze nieuwe kyte ingericht om binnenkort op stap te gaan. We zitten alleen nog te kijken naar de verlichting in de tent, in de keuken en onder de luifel. Iemand een goed idee?

abbes008

Nee ik niet, geen verlichting aangebracht. We doen het met een draagbaar led-lampen. Voor ons afdoende.
Groeten,

Erik

TrailerFan

Citaat van: Wammus op mei 29, 2014, 08:05:01 PM
Iemand een goed idee?

Met deze vraag zitten wij ook. Het zal zeker LED verlichting worden, alleen moeten wij nog de keuze maken of deze op batterijen
gaan werken of op 230V.

Tijdens onze proefweek hebben wij in het slaapdeel een LedLenser gebruikt. Meer dan voldoende licht.
In het woondeel hebben wij een eenvoudig lampje opgehangen aan de "boogstang".

Citaat van: Wammus op mei 29, 2014, 08:05:01 PM
Zo langzamerhand hebben we onze nieuwe kyte ingericht om binnenkort op stap te gaan.

Hebben jullie al een oplossing gevonden voor het vrijhouden van het WindForce luchtkanaal?

Wammus

Nog niet maar we gaan hem zaterdag opzetten en ik denk dat we een houten regel plaatsen. We hebben allemaal curverbakken erin staan dus die schuiven we er dan tegen aan en dan kan er in principe niets tegen aan gaan. Dus moet nog even goed kijken. Blijf het wel vreemd vinden dat HK hier niet aan gedacht heeft.

GertjanA

Hallo,

Wij hebben binnen al een paar jaar de TraveLed (http://www.traveled.nl/). deze kost wel wat, maar werkt geweldig. Omdat het eigenlijk 3 losstaande bundeltjes zijn, kun je hem (haar?) op diverse manieren bevestigen. Ik zal van het weekend een paar foto's maken hoe die bij ons hangt. Er komt een enorme hoeveelheid licht vanaf, maar gelukkig kun je met de dimmer ook heel weinig licht krijgen.

Buiten hebben we een normale looplamp hangen, met een 25 watt (8 watt LED) softtone. En de standaard camping gaz gaslamp, voor het ouderwetse gevoel  :O

Licht genoeg :-)

Nekaf

Mooie verlichting, waar kun je die kopen en voor welke prijs?
Groet Patrick

TrailerFan

Citaat van: Nekaf op juni 03, 2014, 09:10:04 PM
Mooie verlichting, waar kun je die kopen en voor welke prijs?
Groet Patrick

Bij atomatent.nl voor € 119,95

Wammus

Ziet er inderdaad mooi uit. Benieuwd naar de foto's.

Diep

In de keuken hebben wij twee lampjes van Ikea. Maar eigenlijk is er één al genoeg.
Ze zijn er in verschillende kleuren en kosten nog geen tientje.
Onder de luifel heb ik van het weekend een warmtelamp geprobeerd. Als het 's avonds frisser wordt zit je nog lekker warm en het geeft warm licht.
Voor binnen hebben wij een hanglamp maar daar ben ik nog niet tevreden over. Het licht is te koud en ondanks gedimd nog iets te veel licht.
Heb wel gemerkt dat het handig zou zijn om onder het bed iets van een lamp te hebben. Als je 's avonds wat zoekt onder je bed is dat wel heel donker.

Jos Montana

Hebben wij ook, twee stuks, een voor buiten en een voor binnen! Werkt perfect!

GertjanA

Zo, he he. Beetje erg verkouden, hier de fotos vandentraveled.
Foto 1 hoe het hangt
Foto 2 heel zacht aan
Foto 3 normaal aan
Foto 4 op volle sterkte.

Zo eenikea klemlampje hebben wij ook in de keuken. Erg handig.

Wammus

Ziet er mooi uit. Dus je hebt voldoende licht in de avond om nog een boek te lezen of het licht romantisch te dimmen.

Bedankt voor de foto's ik denk wel dat het dit gaat worden ondanks de prijs.....

spikehome

van trigano naar holtkampers naar een shelter

GJT

spikehome

van trigano naar holtkampers naar een shelter