Verwijderen wagenbaktent

Gestart door Linnepin79, mei 30, 2014, 11:19:44 AM

Vorige topic - Volgende topic

Linnepin79

Hallo,

Sinds gisteren zijn wij de trotse eigenaren van onze eerste vouwwagen een Roadmaster Family s uit 2000.
De vw ziet er nog heel mooi uit. 1 nadeel is dat de rits van de deur in de vouwwagen zelf niet helemaal meer goed functioneert en we dit moeten laten maken. Om de kosten te besparen wil ik de wagenbaktent zelf uit de vw halen. Ik weet alleen niet hoe ik dit precies moet doen.  Wie kan mij hierbij helpen. Hoe moet ik dit doen?

Er is al eens eerder een vraag over gesteld op deze site, maar daar staat het antwoord niet bij en is al van 2011, daarom open ik dus nu een nieuwe.

Groet,
Linnepin79

Richard

Richard

Bak open klappen en dan de klikers van de dwarsliggers los maken  dat 3 x en dan kun je de tent er van af schuiven. Dys de dwarsliggers van het dak
Doe dit dan wel aan de keukenkant werkt wat makkelijker.
succes

Linnepin79

Dank voor
Citaat van: Mr Roadmaster op mei 30, 2014, 11:37:54 AM
Bak open klappen en dan de klikers van de dwarsliggers los maken  dat 3 x en dan kun je de tent er van af schuiven. Dys de dwarsliggers van het dak
Doe dit dan wel aan de keukenkant werkt wat makkelijker.
succes

Mr. Roadmaster bedankt voor het zeer snelle antwoord  :>
Dus als ik het goed begrijp. De stalen buizen los maken die het dak zeg maar omhoog houden? En dan de tent er zo vanaf schuiven aan de keukenkant zijde, omdat je er dan dichterbij kunt komen als de keuken er vanaf is.
8)

Richard

Citaat van: Linnepin79 op mei 30, 2014, 07:56:34 PM
Dank voor  Mr. Roadmaster bedankt voor het zeer snelle antwoord  :>
Dus als ik het goed begrijp. De stalen buizen los maken die het dak zeg maar omhoog houden? En dan de tent er zo vanaf schuiven aan de keukenkant zijde, omdat je er dan dichterbij kunt komen als de keuken er vanaf is.
8)

helemaal goed begrepen.

Taan

Je kunt zoals mr Roadmaster beschrijft de tent eraf schuiven, maar als je de klikkers aan de kant van de disselbak ook losmaakt kun je de buizen eruitschuiven en dus de tent laten liggen. Dan kun je hem meteen opvouwen.

Linnepin79

Citaat van: Taan op juni 02, 2014, 11:23:52 AM
Je kunt zoals mr Roadmaster beschrijft de tent eraf schuiven, maar als je de klikkers aan de kant van de disselbak ook losmaakt kun je de buizen eruitschuiven en dus de tent laten liggen. Dan kun je hem meteen opvouwen.

Dat klinkt inderdaad ook goed!
Bedankt voor het meedenken. We gaan donderdag gelijk even kijken.

Groet,
Linnepin

Linnepin79

Vandaag dus pas de wagentent kunnen verwijderen, eerder hadden we hier geen tijd voor.

Aan de zijkanten hebben we inderdaad aan beide kanten de klikkers los gemaakt en konden we de stok er zo uithalen.
Bij de middelste buis was dit anders. Hier zat geen klikker, maar een schroef. Klopt dit?
Deze hebben wij los gedraaid en zo de tent er van af geschoven.
Het is dus gelukt, maar ik was gewoon verbaasd dat er een schroef in zat. Klopt dit?

Verder nog een vraag. Die klikkers gaan regelmatig los heb ik gemerkt. Die zul je wel los kunnen bijkopen. Hebben jullie hier ook last van?

Groet,
Linnepin

Taan

Dat zal de reden zijn dat er nu een schroef in zit. ze zijn los te koop.

Linnepin79

Ik denk het dan inderdaad ook  ::)
Ja, ik zal er eerdaags eens naar gaan kijken waar ze te koop zijn.

Taan

ze heten borgveer met nok en zijn in elke kampeerwinkel wel te krijgen. Ook online.

Linnepin79

Dank je wel, super, nu weet ik waar ik naar moet vragen.
Gisteren hebben we de tent uit de wagenbak aangeboden bij de zeilmakerij. Volgende week moet het klaar zijn en dan moeten we het weer in de vouwwagen monteren. Ben benieuwd hoe dat zal gaan!

Linnepin79

Gisteren, in de bloedhitte (maar gelukkig wel op een mooie schaduwplek in een park) de wagenbaktent terug geplaatst  ::)
Het was even een werkje om te kijken hoe het precies moest, maar het is gelukt  :> WW

Wij gaan er volgende week voor het eerst mee weg. Ik ben benieuwd of het ons allemaal gaat lukken.  :O

Ik heb nog eventjes een vraagje over het invouwen.
Hoe leggen jullie de tent weer netjes bovenop neer? Is daar nog een handige tip voor?

Toen we de metalen bak weer terug gedaan hadden bij het sluiten, bleek dat er 1 buis boven op een andere buis drukte bij invouwen en wij daardoor de wagenbaktent niet dicht kregen. Uiteindelijk hebben we 1 pinnetje los gehaald en toen paste het wel. Is dit normaal?