Hoeveel bar in bandjes

Gestart door Marnix van Bruchem, juni 03, 2014, 09:07:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marnix van Bruchem

Hallo, sinds 10 minuten staat onze klapper weer voor de deur. Nu is mijn vraag hoeveel bar zouden jullie in de bandjes doen? Het is een Jamet Arizona met 10 inch bandjes. De wagen is nu leeg dwz alleen de vouwwagen spullen liggen erin.
Mvg marnix

cewi

3,5 tot 4 bar. Lijkt veel, maar hoe meer lucht in de band des te beter de warmte afvoer.

jackodb

Normaal gesproken staat op de band wel een aanduiding van de maximale druk.

Daytona69

Ccindy

De banden van onze Jamet Dakota staan op 2,7 BAR
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Paulvh

KenJo

klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

jackodb

Max 4 bar, meestal zet ik ze op ruim 3,5.

Ccindy

Citaat van: Ccindy op juni 03, 2014, 10:44:27 PM
De banden van onze Jamet Dakota staan op 2,7 BAR

Even ter aanvulling, dit staat er bij ons op de banden:

135 R13 69N
AT 36 PSI 2,5 BAR

RonvanTilburg

Op onze Dakota 2012 staat 3 ATM

Ccindy

Citaat van: RonvanTilburg op juni 04, 2014, 08:41:39 AM
Op onze Dakota 2012 staat 3 ATM

Zitten er oude banden onder dan? Want atmosfeer wordt toch al lang niet meer gebruikt bij banden?

bensi

Citaat van: Daytona69 op juni 03, 2014, 09:38:47 PM
kijk eens in dit tabel , misschien heb je er wat aan http://www.wittesmid.nl/bandenspanning_aanhangwagen.html
Nou, in die tabel van De Witte Smid zouden mijn banden onder de Combi Camp maar liefst 6,2 Bar moeten hebben   :?  :I

De site van Aart Kok adviseert  "Combi-Camp Venezia 205/80R10 (tot 2007)  2,9 BAR

En ik heb ze altijd op 3 Bar staan dus dat laat ik maar zo  :)

Anders gaat m'n CC er zo uitzien denk ik:

Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

RonvanTilburg

Citaat van: Ccindy op juni 04, 2014, 09:17:39 AM
Zitten er oude banden onder dan? Want atmosfeer wordt toch al lang niet meer gebruikt bij banden?
Nee dat staat op de vouwwagen boven de banden, op de banden staat Max 44 psi= 3 bar, maar heb ook een andere load index, de vorige eigenaar heeft eea aangepast. Hij wilde harder rijden, hij heeft er ook een stabilisator koppeling opgezet tot 5000 kg ::)

sanderv

Citaat van: RonvanTilburg op juni 04, 2014, 12:22:44 PM
Hij wilde harder rijden, hij heeft er ook een stabilisator koppeling opgezet tot 5000 kg ::)

De dissel aan de haak vast laten lassen werkt hetzelfde en is goedkoper...  :)

RonvanTilburg

:H tja maar het zit er nu toch op dus laat ik hem maar lekker zitten, ik rij toch niet harder dan 110 als ik harder ga gaat de auto zo veel brandstof verbruiken dat ik een keer meer moet tanken en dus net zo lang onderweg ben. Worden de kids weer wakker moeten ze plassen etc duurt effe tanken al snel 40 min. Scheelde vorig jaar eigenlijk niets (110 ipv130) ik was 20 min langer onderweg dan het jaar ervoor maar was wel 100 km verder gereden.