Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: vragen over binnentent  (gelezen 2037 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan206

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk: kampeermiddel : Aart kok Zambezi Riverlodge (Boog)
  • Service monteur stadswarmte
vragen over binnentent
« Gepost op: juni 12, 2014, 01:09:23 pm »

Hallo, ik zal mij eerst even voorstellen aangezien ik hier nieuw ben.
Ik ben Stefan de Rooij en ik woon in Zeewolde.
Wij hebben paar dagen geleden een Roadmaster Family s uit 2004 gekocht. (Machtig mooi ding!)
We hebben hem de dag er na even op een stenenveldje voor ons huis opgezet en het viel me niet tegen zo voor de eerste keer.
Maar bij de binnententjes kwam voor mij het probleem waar ik gek genoeg niet veel over kon vinden.
Ik kan nergens vinden of het schuimmatras er in moet of niet, het leek mij van wel maar ik had het idee dat het niet ging passen. Iemand tips? ik dacht zelf aan te warm gewassen?

Bvd Stefan.

ps,Mooi forum met heel veel info.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk: kampeermiddel : Dethleffs 510TK 2003
Re: vragen over binnentent
« Reactie #1 Gepost op: juni 12, 2014, 01:18:48 pm »

Ze moeten er inderdaad in en het komt ook regelmatig voor dat de tentjes door wassen zijn gekrompen.
Zelfs met koud water wassen geeft soms al enige krimp. Wij hebben ook al eens "nieuwe" tentjes moeten kopen.

Daarnaast is het ook niet echt makkelijk om ze erin te krijgen. Ik vond het vorige keer goed werken om het matras dubbel te vouwen met de bocht naar boven, dan de kopse kanten in de hoeken van het tentje steken en de bocht naar beneden duwen.

Gelogd

Stefan206

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk: kampeermiddel : Aart kok Zambezi Riverlodge (Boog)
  • Service monteur stadswarmte
Re: vragen over binnentent
« Reactie #2 Gepost op: juni 16, 2014, 01:40:56 pm »

Dank je wel voor je reaktie
Dat ze gekrompen zijn door het wassen daar zal zeker niets aan te doen zijn neem ik aan?
Wat ik me nog wel afvroeg, ik heb maar een tentje geprobeerd en ook nog in de deksel is het niet zo dat je in de deksel lager ligt als op de plank?  Zit er verschil in de binnententen net zoals de ondertenten?

Bvd Stefan de Rooij.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk: kampeermiddel : Dethleffs 510TK 2003
Re: vragen over binnentent
« Reactie #3 Gepost op: juni 16, 2014, 03:51:52 pm »

Roadmaster zelf zegt dat je kan proberen de tentjes op te spannen, maar hoe je dat moet doen zie ik nog niet voor me.

Er zit zeker verschil tussen de deksel tent en de planktent, maar dat is alleen de hoogte. De matrasmaat van plank en deksel en dus oppervlakte van de tent is gelijk.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: vragen over binnentent
« Reactie #4 Gepost op: juni 16, 2014, 06:02:26 pm »

Wat je zou kunnen doen is de binnentent weer vochtig/nat maken en dan in de vouwwagen hangen, het matras erin doen. Omdat vochtig katoen meer rekt dan droog katoen, rekt het stof denk wel een beetje op. Hierdoor zal het allemaal weer beter passen. Of vochtig flink uitstrijken...

Ik weet niet goed wat voor stof het is, maar ik denk wel katoen en dat kan best wel wat hebben.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal