Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Rommel in de koelbox  (gelezen 13101 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Rommel in de koelbox
« Gepost op: juni 22, 2014, 10:30:53 pm »

Hallo,

Ik probeer al een tijdje een oplossing te vinden voor het efficient inrichten van de koelbox (mobicool).

Het gebeurd nu geregeld dat bij het pakken van spullen uit de koelbox, de hele santekraam besluit te verschuiven, waardoor bij het terugzetten van de spullen je eerst de koelbox weer moet opruimen.

Dit is allereerst lastig maar nog belangrijker, de koelbox blijft dan langer open dan gewenst en dat kost kostbare koelte.

Ben ik de enige met dit probleem of zijn er meer klappers die dit ervaren en wellicht al een oplossing bedacht hebben.

Ik hoor graag jullie reacties

Gr
Jorg
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Rommel in de koelbox
« Reactie #1 Gepost op: juni 22, 2014, 10:42:04 pm »

Bekend probleem, maar ik heb me er al bij neergelegd. Dagelijks opnieuw inrichten is moeilijk te voorkomen.

Niet alleen door de verschuivende inhoud. Bepaalde verpakkingen, welke na openen niet liggend bewaard kunnen worden. Wisselende inhoud zorgt ook voor het zoeken naar efficiënte inrichting.

Een voordeur-variant is dan misschien wel makkelijker dan een bovenlader. Aan de andere kant zie ik het zelf wel als een uitdaging om de creativiteit te verbeteren :)
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Jasmin
Re: Rommel in de koelbox
« Reactie #2 Gepost op: juni 22, 2014, 10:49:35 pm »

Zeer bekend probleem,  ik prop het daarom ook gewoon maar in.  :# Helaas wel met enige regelmaat alles eruit omdat het gene dat ik nodig heb natuurlijk onderop ligt.  ::)
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Rommel in de koelbox
« Reactie #3 Gepost op: juni 22, 2014, 10:51:14 pm »

Lastig te voorkomen. Maar goed het is vakantie.  Trouwens wanneer je de koelbox neerzet met deksel aan de bovenkant dan blijft de kou er wel in (koude lucht is zwaarder dan warme lucht). Zet je hem neer net zoals de koelkast thuis dan valt er iedere keer een blok koude lucht uit.
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk: kampeermiddel : Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Rommel in de koelbox
« Reactie #4 Gepost op: juni 22, 2014, 10:56:51 pm »

Tja, de dingen die we minder vaak gebruiken probeer ik onderop te houden voor de rest maak ik me er niet druk om en is het af en toe gewoon weer even herindelen.

Het voordeel van een bovenlader is dat de 'kou' er niet uit kan vallen zoals bij een voorlader. Wij hebben ook een voorlader gebruikt, het voordeel is dat in het deurtje de dranken konden staan maar voor de rest lag het net zoals bij een bovenlader ook gewoon op elkaar omdat je gewoon niet veel ruimte hebt.
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Rommel in de koelbox
« Reactie #5 Gepost op: juni 23, 2014, 12:16:03 am »

Heel herkenbaar probleem.
Ik wil het een beetje gaan oplossen door een snijplank naast de flessen te plaatsen! We hebben er eentje die dwars in de koelbox past.
Hopelijk duvelt dan niet alles in het gat dat ontstaat wanneer je er een fles uithaalt, zodat je de fles weer gewoon terug kunt zetten!
Voor de rest blijft het passen en meten en in en uitpakken!  :#
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Rommel in de koelbox
« Reactie #6 Gepost op: juni 23, 2014, 06:23:30 pm »

Heel herkenbaar probleem.
Ik wil het een beetje gaan oplossen door een snijplank naast de flessen te plaatsen! We hebben er eentje die dwars in de koelbox past.
Hopelijk duvelt dan niet alles in het gat dat ontstaat wanneer je er een fles uithaalt, zodat je de fles weer gewoon terug kunt zetten!
Voor de rest blijft het passen en meten en in en uitpakken!  :#
Handig idee van die plank. Wij zetten overigens alleen kleine flesje in de box, anders is deze zo vol, we hebben alle 3 een anders smaak.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Muilwijk

  • Gast
Re: Rommel in de koelbox
« Reactie #7 Gepost op: juni 23, 2014, 07:23:22 pm »

Wij hebben 2 bakjes in de koelbox zitten waar de losse kleine spulletjes inzitten zoals het beleg.
Dit scheelt een hoop 'rommel' en wanneer er water in de koelbox komt, blijven de kaas en worst ook droog.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Rommel in de koelbox
« Reactie #8 Gepost op: juni 23, 2014, 07:30:21 pm »

Voor water onderin de koelbox hebben wij een Xenos verchroomde pannenonderzetter liggen. Alles blijft daardoor droog.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Rommel in de koelbox
« Reactie #9 Gepost op: juni 23, 2014, 07:41:12 pm »

Ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem. Een plankje ertussen is idd een goede optie in combi met rekje voor het vochtprobleem wat ik nog niet had aangekaart.

Het is volgens mij alleen nog niet de ideale oplossing. Ben nog niet uitgezocht en sta open voor de ideale oplossing. Gaan we hem met crowdfunding commercieel exploiteren.

Alvast dank voor het meedenken
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Rommel in de koelbox
« Reactie #10 Gepost op: juni 23, 2014, 07:45:50 pm »

Wij hebben 2 bakjes in de koelbox zitten waar de losse kleine spulletjes inzitten zoals het beleg.
Wij hebben deze van Ikea om ons beleg, kaas en boter in te steken. Onderaan zit een rooster zodat we zeker geen condens hebben.http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/40131909/.
@mars: zo'n pannenonderzetter groot formaat zoek ik al een tijdje. Hier bij ons nog niet gevonden.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Rommel in de koelbox
« Reactie #11 Gepost op: juni 23, 2014, 07:47:19 pm »

Oude doek onderin werkt ook prima. Ovrigens hebben wij weinig last van vocht in de oude Electrolux.  De thermo electrische die we hadden had veel meer vocht uitstoot in de box.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mars

  • Gast
Re: Rommel in de koelbox
« Reactie #12 Gepost op: juni 23, 2014, 08:15:38 pm »

Wij hebben deze van Ikea om ons beleg, kaas en boter in te steken. Onderaan zit een rooster zodat we zeker geen condens hebben.http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/40131909/.
@mars: zo'n pannenonderzetter groot formaat zoek ik al een tijdje. Hier bij ons nog niet gevonden.

even uit mijn hoofd.......... 37x20 cm. Past perfect onderin de electrolux. Bij Xenos voor 4 of 5 euro.
Stevig om ook gewicht te dragen als flessen.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Rommel in de koelbox
« Reactie #13 Gepost op: juni 23, 2014, 08:52:10 pm »

Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Jasmin
Re: Rommel in de koelbox
« Reactie #14 Gepost op: juni 23, 2014, 09:04:42 pm »

Geen Xenos in België :N
http://www.xenos.nl/filialen-bij-jou-in-de-buurt

Heb jij geen Trafic in de buurt? Over algemeen vind je daar ook wel dit soort dingen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal