Wielen op de grond!

Gestart door PetraL, juli 10, 2014, 09:04:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

PetraL

Vandaag hebben we de VW weer opgehaald bij de Wit , er waren wat dingetjes die niet ok waren. Anyway super aardige man daar in de werkplaats, veel extra uitleg ed.

Hij vertelde dat de VW op de wielen en neuswiel moet steunen. De steunen zijn enkel voor stabiliteit. De pootjes zijn blijkbaar niet gemaakt om het volledige gewicht te moeten dragen.

Doen jullie dit ook zo?

Drees

Ja, wij wel. Eerst al aardig waterpas zetten mbv neuswiel, dan verder recht zetten met de steunen. Maar de wielen blijven het gewicht dragen.

PetraL

Ok :-)

Wij hadden het nml totaal niet zo. Dus was n dikke vette oeps om te horen.

Drees

Citaat van: PetraL op juli 10, 2014, 09:11:38 PM
Ok :-)

Wij hadden het nml totaal niet zo. Dus was n dikke vette oeps om te horen.
Wel alle pootjes heel gebleven?

PetraL

Ja, gelukkig!
Ze hebben die daarom ook nagekeken, aangedraaid en gesmeerd.

herowebe

Citaat van: Drees op juli 10, 2014, 09:10:18 PM
Ja, wij wel. Eerst al aardig waterpas zetten mbv neuswiel, dan verder recht zetten met de steunen. Maar de wielen blijven het gewicht dragen.

Zo doen wij het ook, en wanneer het erg scheef is zetten we het laagste wiel op zo'n geel kunststofblok. Zodat de wielen even hoog komen!

Drees

Citaat van: herowebe op juli 10, 2014, 10:14:56 PM
Zo doen wij het ook, en wanneer het erg scheef is zetten we het laagste wiel op zo'n geel kunststofblok. Zodat de wielen even hoog komen!
Ja, die hebben wij ook.

PetraL

Paulvh

Ik heb geen levellers dus dat wordt zoek in de omgeving naar stenen ed.

PetraL

weep

er zijn heel veel draadjes over dit onderwerp en ook over waterpas zetten. Staan wel handige tips in.

Mieke

Wij hebben dan wel geen Cabanon maar ik zou niet weten waarom ik de wielen van de grond zou halen hoor, niets zo stevig als een wiel  om op te steunen :). Bij ons is al wel eens een wiel van grond geweest omdat we hem anders niet pas kregen dan gaan er houtblokken onder. Maar meestal zoeken we op onze plek de meest horizontale positie op.
Over waterpas zetten idd al veel draadjes en ook zo'n beetje afhankelijk van type vouwwagen. Breedte klapper, lengteklapper,.. Allemaal klein beetje anders.

olaf

Citaat van: Mieke op juli 11, 2014, 09:15:37 AM
Wij hebben dan wel geen Cabanon maar ik zou niet weten waarom ik de wielen van de grond zou halen hoor, niets zo stevig als een wiel  om op te steunen :). Bij ons is al wel eens een wiel van grond geweest omdat we hem anders niet pas kregen dan gaan er houtblokken onder. Maar meestal zoeken we op onze plek de meest horizontale positie op.
Over waterpas zetten idd al veel draadjes en ook zo'n beetje afhankelijk van type vouwwagen. Breedte klapper, lengteklapper,.. Allemaal klein beetje anders.
Wij hebben ook geen cabanon. Maar bij onze RM gaan de wielen een paar cm de hoogte in. Nu is het wel zo dat de RM voorzien is van speciale poten.
Het eerste jaar met de RM heb ik de wielen aan de grond gelaten de jaren daarna niet meer. Verschil geen gewiebel als je in de wagen bak staat. Her geen verschild dus sterk per merk.
The need for the many outweigh the needs of the few

Mieke

Zo leert een mens weer wat bij.
Bij ons ondanks dat de wagen ( HK Spacer) op de wielen staat ook geen gewiebel maar dat is misschien omdat het een lengteklapper is, valt niet veel te wiebelen. Staan bij ons ook wel 4 stevige poten onder dus wielen van grond zou wel kunnen maar of het echt aangewezen is weet ik niet.

PetraL

De uitdraaipootjes zouden voor stabiliteit moeten zorgen.
Dus ik ben benieuwd :-)