Bij "paniek" wil ik altijd met Hans spreken. Die heeft al een aantal maal voor een goede oplossing gezorgd (nadat het in eerste aanleg niet goed was gegaan).
Helemaal vlekkeloos liep het afleveren van de vouwwagen bijvoorbeeld niet: gekochte tafel? niet aanwezig. gekochte luifel? Back order (ook niet aanwezig). Vooraf geen bericht van gehad natuurlijk... Maar wij stonden voor een proefkampeerweekend en kort daarop de zomervakantie. We wilden wel met een complete Safari op safari
Na wat aandringen (van vrouwlief) en mopperen (van vrouwlief; ik had het allemaal zo voor lief genomen
) komt Hans met een nieuwe tafel uit de showroom aanlopen en met de luifel van iemand anders (die de bestelde luifel maar niet op kwam halen).
Toch opgelost.
Blijkt in Frankrijk dat er nogal scherpe punten aan de disselbak zitten. Het doek van de wagenbak was langs die punten afgespannen en gaan schuren; het doek was met 3 weken daadwerkelijk versleten.
Hans gebeld: breng hem na de vakantie maar langs.
Zo gezegd zo gedaan. De oplossing waren opzetstukjes die met een popnageltje op de disselbak bevestigd zouden worden. De punten daarvan zijn afgerond dus dat zou de slijtage tegen moeten gaan. Op de versleten stukken (ter grootte van de hoek van de disselbak; het stelde qua omvang net niks voor) zou Hans aan beide kanten een driehoekje bisonyl stikken). Gratis en voor niks opgelost.
De wagen gebracht; een week later de wagen weer opgehaald. Rij ermee van Boxtel naar Utrecht en kom er thuis achter dat de hoekjes er bij nader inzien nogal knullig op zijn gemonteerd:
Op één van de popnagels zat een scherpe punt (popnagel niet goed afgebroken).
Er zat een behoorlijke kier tussen het opzetstuk en de achterkant van de disselbak; die kier was met kit dicht gekleid. ...en er zat, naast een hoop rest-kit, een kras op m'n bak
Ik loop om de wagen heen en mijn oog valt op een scheur in m'n dekzeil!
Ik moet bekennen: ik kreeg daar toch even pijn in mijn buik van
(nieuwe wagen nota bene)
Foto's gemaakt en Hans een e-mailbericht gestuurd.
Op zondag waren (zijn) ze dicht maar op zondag bericht van Hans. Hij zat er toch wel mee.
Ik zou een nieuw dekzeil krijgen, ik zou een nieuwe disselbak krijgen en Hans zou zelf de opzetstukjes monteren. Ik mocht contact opnemen om de wagen langs te brengen.
Ik heb de mail van Hans bevestigd en aangegeven dat ik het een nette oplossing vindt.
Gevraagd of we de disselbak van Raclet mochten ruilen voor de disselbak van de Trigano Galleon (praktischer bak).
Bleek geen probleem.
We hadden gehoord dat Raclet met een nieuw dekzeil zou komen; praktischer. Die wilden we toch ook wel graag hebben.
Hans had het zeil echter al besteld en dat bleek het oude dekzeil nog te zijn; helaas pindakaas.
Vlak voor Hemelvaart neem ik contact op met Hans voor de reparaties. Bleek dat, hoewel wij geen proefkampeer-plannen hadden, vouwwagen-minnend Nederland op vakantie ging en vóór die vakantie de wagen nog even voor onderhoud langs Boxtel wilde brengen. Het planbord stond stampesvol. Hans kon mij niet garanderen dat ik de wagen weer met een week terug zou hebben...
Nu ja, wij hebben toch geen plannen, als het een weekje langer duurt maakt mij dat niet uit. Als je maar voorzichtig met hem doet.
Kom ik de wagen brengen; krijg ik de vraag hoe laat ik hem de volgende week op kom halen... Hans ging ervoor zorgen dat de reparaties snel geregeld zouden worden.
Week later haal ik de wagen op; keurige nieuwe disselbak. De opzetstukjes keurig zwart gespoten (eerste waren gewoon chroomkleurig) en... het nieuwe, praktischer, dekzeil van Raclet! Had ie nog geregeld voor ons.
Nadat Hans nogmaals zijn excuses had aangeboden omdat het knutselwerk echt de schoonheidsprijs niet verdiende reed ik tevreden weer huiswaarts.
Vraag me wel af of ik het onderhoud niet beter bij Erica in Zeist uit kan laten voeren. Scheelt me vanuit Utrecht een halve dag heen en weer om de wagen op te halen en weg te brengen en weer op te halen en naar de stalling te brengen.