Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Arizona gewicht  (gelezen 3060 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pmverhoef

  • Gast
Jamet Arizona gewicht
« Gepost op: juli 15, 2014, 09:59:38 pm »

Beste leden,

Uit mijn hoofd gezegd weegt de Arizona 450kg zonder belading. Hij mag worden geladen tot 650kg.

Weet iemand of deze 450kg incl keuken, stokken, voortent, luifel enz is? Als dit zo kan ik er buiten mijn tent nog 200 lg bij laden.


Graag jullie reacties.

Gr. Pim
Gelogd

RonvanTilburg

  • Gast
Re: Jamet Arizona gewicht
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2014, 08:06:07 am »

Bij onze Dakota is het incl, voortent, keuken en tentstokken maar exclusief reservewiel, disselbak en luifel. Dus rond de 200 kg zal je wel uitkomen
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 913
  • Merk: kampeermiddel : Europa Camper Futura 2015
Re: Jamet Arizona gewicht
« Reactie #2 Gepost op: juli 16, 2014, 09:44:49 am »

Ik heb nog nooit op het totaalgewicht gelet, de wagen kan meer hebben, maar is officieel gekeurd tot 650 kg. Daar zit altijd een veiligheidsmarge in. Waar ik wel op let is kogeldruk, en de belading van de auto zelf. Ik heb liever een iets te zwage maar stabiele vouwwagen achter een goed beladen auto (die niet achteroverhangt) dan een lichte vouwwagen achter aan auto die moete heeft met sturen door gebrek aan gewicht op de voortrein.....
Als je veilig wilt rijden is het totaalplaatje belangrijk. Het gewicht van de vouwwagen kan pas roet in het eten gooien als de trekauto echt te licht is , maar de oplooprem doet daar ook haar werk.....
Wat voor mij verder nog belangrijk is is rust op de achterbank, en met twee en een halve puber is dat best een uitdaging :#
Gelogd

Huizebakker

  • Gast
Re: Jamet Arizona gewicht
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2014, 05:06:08 pm »

Je vouwwagen kan misschien wel meer hebben, maar je banden misschien niet?

De mijne i.i.g. niet! Max. 325 per band.

Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 913
  • Merk: kampeermiddel : Europa Camper Futura 2015
Re: Jamet Arizona gewicht
« Reactie #4 Gepost op: augustus 11, 2014, 12:10:21 pm »

Ook in de banden zit een marge, maar daar heb je wel gelijk mee. Ik heb andere banden laten monteren (met vlak loopvlak, i.p.v. ballonbanden) die kunnen meer hebben.
Wel heb ik last dat de vlakke banden iets lager zijn (wel 5 mm) maar dat ligt vooral aan de trekhaak achter mijn auto die veel te laag is (Seat Althea XL ecomotive ligt lager, en een lage trekhaak i.v.m. nummerbord, had een afneembare moeten nemen :I )
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal