Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Fietsendragers op Duet  (gelezen 4773 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DikkieDick

  • Gast
Fietsendragers op Duet
« Gepost op: juli 18, 2014, 09:52:15 am »

Hallo,

Op onze onlangs aangeschafte Alpen Kreuzer Duet zitten op het frame op het deksel 2 fietsendragers gemonteerd. Nou is het een idee om toch de fietsen mee te nemen, maar hebben we nog 2 dragers nodig. Kan je hier elke (al dan niet willekeurige) fietsendrager die je op een dakdrager van de auto monteert aanschaffen?
Bv. zoiets: http://www.rameder.nl/nl/Fietsendragers/op-het-dak/dakfietsendrager-Multistar-zilver-FA0077.html

Of heeft iemand nog 'toevallig' 2 fietsendragers liggen die op een Duet zaten en ze niet meer gebruikt? Dan hebben we misschien 4 identieke.

Alvast bedankt.
Gelogd

Stevie B

  • Gast
Re: Fietsendragers op Duet
« Reactie #1 Gepost op: juli 18, 2014, 11:36:57 am »

Hoi DickieDick,

Wij hebben op onze Alpen Kreuzer Parade (soortgelijke deksel als de Duet) 2 Thule proride fietsendragers, omdat dat de enige dragers zijn die fietsen tot 20 kilo kunnen dragen en een stadsfiets al gauw zo'n 19 kilo weegt. Zijn wel wat duurder, maar ze bevallen erg goed!

http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/carriers-and-racks/bike-carriers/roof-mounted-bike-carriers/thule-proride-591-_-591018
Gelogd

DikkieDick

  • Gast
Re: Fietsendragers op Duet
« Reactie #2 Gepost op: juli 18, 2014, 01:11:02 pm »

Klopt, ik zie veel dragers die maar 15kg aan kunnen. Ik weet niet hoeveel de dragers aan kunnen die al gemonteerd zijn. We hebben een paar kinderfietsen, dus die zijn wat lichter natuurlijk. Ruim 100 euro per stuk vind ik een beetje prijzig.
Gelogd

DikkieDick

  • Gast
Re: Fietsendragers op Duet
« Reactie #3 Gepost op: juli 19, 2014, 01:52:15 pm »

Via MP deze gescoord (moeten nog opgestuurd worden): http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/accessoires-dakdragers-en-fietsendragers/m829255442-2-fietsdrager-voor-dak.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
Kunnen 18kg aan. Was net even aan het stoeien met de bestaande fietsdragers. De kinderfietsen hebben wat een apart frame. Kon hem dus alleen vastzetten via de trapper. Volgens mij gaat het wel goed komen. ;-)

Grappig: na anderhalve dag reageert Swiba ook. ;-)
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2014, 01:59:59 pm door DikkieDick »
Gelogd

Stevie B

  • Gast
Re: Fietsendragers op Duet
« Reactie #4 Gepost op: juli 19, 2014, 03:32:54 pm »

Ok, mooie koop, veel plezier ermee!

PS: Swiba vind ik helemaal geweldig, hebben nog veel Alpenkreuzer onderdelen, met uitgebreid advies op maat.
Gelogd

DikkieDick

  • Gast
Re: Fietsendragers op Duet
« Reactie #5 Gepost op: juli 19, 2014, 07:14:11 pm »

Thanx, maar Swiba verwees me door naar de fietsenhandel. ;-)
Gelogd

Stevie B

  • Gast
Re: Fietsendragers op Duet
« Reactie #6 Gepost op: juli 20, 2014, 11:34:27 am »

Dat kan ik me voorstellen, op het gebied van fietsendragers is alles mogelijk op de Alpenkreuzer en ze hebben geen fietsendragers te koop voor zover ik weet.
Gelogd

DikkieDick

  • Gast
Re: Fietsendragers op Duet
« Reactie #7 Gepost op: maart 10, 2015, 02:50:26 pm »

Lang geleden maar na montage van de fietsdragers zag het uit zoals op bijgaande foto.

Gelogd

Stevie B

  • Gast
Re: Fietsendragers op Duet
« Reactie #8 Gepost op: april 06, 2015, 11:13:38 am »

Ziet er goed uit DickieDick! Voor de kinderfietsen zijn de fietsendragers sowieso stevig genoeg en voor de volwassen fietsen zal het ook wel loslopen, ik denk dat de eisen wat minder hoog hoeven te zijn voor wat betreft de maximale belasting, als je ze bovenop de vouwwagen zet, ten opzichte van als je ze bovenop het autodak zou zetten. Wellicht vangen ze dan meer wind.
Ik ben alleen wel even benieuwd of je ze niet beter allemaal in dezelfde rijrichting kunt zetten. Misschien weten andere forumlezers dat?

Groeten,

Steven
« Laatst bewerkt op: april 06, 2015, 11:17:02 am door Stevie B »
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.761
Fietsendragers op Duet
« Reactie #9 Gepost op: april 06, 2015, 11:35:46 am »

Om ze allemaal in dezelfde richting te zetten heb je meer ruimte in de breedte nodig. Anders (zeker bij gelijk formaat fietsen) zullen de sturen in elkaar haken.
Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk: kampeermiddel : Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Fietsendragers op Duet
« Reactie #10 Gepost op: april 06, 2015, 11:56:37 am »


fiets dragers zoals dickiedick heb ik hier nog liggen...  mogen gratis opgehaald worden 3 stuks
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiƫle sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

emielvk

  • Gast
Re: Fietsendragers op Duet
« Reactie #11 Gepost op: april 08, 2015, 08:33:53 pm »

Dag Herrwilem,

weet niet of je al reacties hebt gehad, maar ik ben er wel in twee geinteresseerd, zag in je profiel Antwerpen, weet niet of je ze nog hebt en wanneer je er vanaf wil, maar ik ben rond de pinksterdagen in Turnhout, dus ben dan al aardig in de buurt.

Grt,

Emiel
Gelogd

jaapm

  • Gast
Re: Fietsendragers op Duet
« Reactie #12 Gepost op: april 30, 2015, 07:57:31 pm »

weet iemand ook waar je de onderdelen voor de dwarsliggers kunt kopen?
De fietsendragers zelf kan ik wel vinden op internet maar de bevestiging aan de bestaande imperiaal nog niet.

groet,

JaapM
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Fietsendragers op Duet
« Reactie #13 Gepost op: mei 18, 2015, 09:56:00 pm »

Zijn gewoon twee in elkaar schuivende vierkante kokers met aangelaste lippen. Die zet je erop, boutje erdoor, en klaar! Zijn misschien nog wel bij Swiba te bestellen maar die willen vaak wel de hoofdprijs. Als je handig bent maak je ze zelf.
Gelogd

jaapm

  • Gast
Re: Fietsendragers op Duet
« Reactie #14 Gepost op: mei 28, 2015, 11:25:05 am »

bedankt, ik ga naar de plaatselijke machinefabriek.
Die kunnen het vast in elkaar lassen.

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal