Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kogeldruk Malawi zonder keuken  (gelezen 2670 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi
Kogeldruk Malawi zonder keuken
« Gepost op: augustus 05, 2014, 10:43:31 pm »

Hallo allemaal,

Wij overwegen een Cabanon Malawi zonder keuken en willen twee fietsen meenemen op de dissel.
Ben benieuwd of er anderen zijn die dat ook zo doen en of dit niet een te hoge kogeldruk oplevert. Zonder keuken is de as van de wagen neem ik aan op dezelfde positie geplaatst als met keuken? Vraag is of de wagen zonder keuken nog voldoende in balans is.
Alvast dank voor de reacties!
Gelogd

naries

  • Gast
Re: Kogeldruk Malawi zonder keuken
« Reactie #1 Gepost op: augustus 11, 2014, 12:22:25 pm »

hallo,

wij hebben in het voorjaar de malawi met keuken gekocht en er is ons verteld dat de as wel degelijk op een andere plaats zit dan bij de versie zonder keuken. Weggaan zonder keuken is voor ons dan ook geen optie meer omdat de gewichtsverdeling dan niet meer goed is (en de verlichting op de keuken zit gemonteerd).
2 fietsen op de dissel zou geen probleem moeten zijn (wij hebben gekozen voor een disselbak), maar je zou ook kunnen overwegen om de beugel aan te schaffen waarmee de fietsen op de wagen gezet worden.
Ik hoop dat dit je helpt

Vr gr
Nicole
Gelogd

dennismaus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 69
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi
Re: Kogeldruk Malawi zonder keuken
« Reactie #2 Gepost op: augustus 11, 2014, 06:52:43 pm »

Wij hebben een drager met 2 mountainbikes erop. Ik kom altijd netjes op 50 kilo druk. Dan let ik wel op met het laden dat alle zware spullen boven de as liggen. En onze mountainbikes wegen samen ongeveer 25 kilo. Maar door een beetje schuiven moet je de kogeldruk prima kunnen aanpassen.

En inderdaad de as zit bij de wagen met keuken verder naar achter.
Gelogd

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi
Re: Kogeldruk Malawi zonder keuken
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2014, 10:38:18 pm »

Dank!
Gelogd

wim

  • Gast
Re: Kogeldruk Malawi zonder keuken
« Reactie #4 Gepost op: augustus 12, 2014, 01:56:07 pm »

Mits je de wagen goed gaat laden, is er geen enkel probleem om zonder keuken op de dissel een fietsendrager te plaatsen.
Zo hebben wij het ook gedaan.
Wel is het zo (al eerder aangehaald) dat de as o peen andere plaats zit bij een keuken. De as is dan wat meer naar achteren geplaatst, ivm gewichtsverdeling.
dit werd ons verteld door "De Jong" in Hattem, waar we hem ook gekocht hebben.
Heb je hem gekocht zonder keuken, dan kan er geen keuken achteraf aangehangen worden. Daar heeben wij het nog over gehad, maar dat gaat niet.

Ik heb een losse kogeboutl gemonteerd op de Malawi, en daar plaats ik mijn standaard fietsendrager op, zodat ik geen aparte disselfietsendrager nodig heb.
Anders moest deze los in de wagen liggen, aangezien wij ook de fietsen mee wilden bij dagtripjes.
Hoe ik dat gedaan heb:  http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=13982.0;topicseen

En hoe we uiteindelijk gingen en het eruit zag, zie foto. Ik had helemaal niets in de auto liggen, alleen de koelkast op de achterbank, en een jas.
Maar ja, wij zijn ook maar met z'n tweetjes. Ik had met deze combinatie een kogeldruk van 73 kg, en op de terugweg 76 kg
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2014, 02:09:37 pm door wim »
Gelogd

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi
Re: Kogeldruk Malawi zonder keuken
« Reactie #5 Gepost op: augustus 17, 2014, 10:09:39 pm »

Dank je Wim, ik had jouw oplossing inderdaad al gespot op het forum. Mooi gedaan! Wel kreeg ik van de mensen van De Wit te horen dat zij er geen voorstander van zijn om een kogel aan de chassisbalk te monteren, vanwege de krachten die dan daarop vrij komen. Zou mogelijk ook gevolgen kunnen hebben voor de garantie. De Wit adviseert om een caravan hulpstuk te gebruiken. Ga ik nog eens een nachtje over slapen!   
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal