Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: alpenkreuzer allure  (gelezen 2159 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mrblue1985

  • Gast
alpenkreuzer allure
« Gepost op: augustus 24, 2014, 07:01:18 pm »

Hallo

even voorstellen ik ben Niels en nieuw op dit forum.

Ik heb nu sinds anderhalf jaar een ak allure, en sindsdien er al een paar reisjes en overnachtiging mee gemaakt.

nu heb ik een vraag over de voortent, deze lijkt wel verlengt met +- 1,5 meter, ook de stokken zijn aangepast en er zijn extra stokken met klemmen eraan bij, het lijkt me origineel maar hij lekt wel op deze extra stokken omdat hier geen dubbeldoek boven zit.

de vraag is : is dit origineel en hoe kan ik het lekken verhelpen ??

groeten Niels
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: alpenkreuzer allure
« Reactie #1 Gepost op: augustus 24, 2014, 07:12:46 pm »

Welkom op dit mooie forum!

Er zijn hier vast wel genoeg AK deskundigen met antwoorden op je vragen.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: alpenkreuzer allure
« Reactie #2 Gepost op: augustus 24, 2014, 07:20:23 pm »

Wij hebben een Alpenkreuzer Riant gehad met 1,5 meter tussenstuk. Dit is origineel.
Alleen nooit last van doorslaan/lekkage gehad. Hoe is de staat van het doek?
Gelogd

mrblue1985

  • Gast
Re: alpenkreuzer allure
« Reactie #3 Gepost op: augustus 24, 2014, 07:31:34 pm »

Hallo

zover ik wat van stof weet :P hij is overal dicht wagenbak is super behandeld door de vorige eigenaars, voortent vertoont ook nergens rare plekken, hij lekt puur en alleen op de plekken waar de stangen tussen de nokstang en de zij stangen zitten de onderste foto is de plek waar de stangen liepen voor ik ze weghaalde :)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: alpenkreuzer allure
« Reactie #4 Gepost op: augustus 25, 2014, 12:17:07 am »

Zitten de nokstokken wel op de juiste plek? Mogelijk is dit probleem met impregneren te verhelpen.
Gelogd

mrblue1985

  • Gast
Re: alpenkreuzer allure
« Reactie #5 Gepost op: augustus 25, 2014, 01:00:33 am »

hoi

de stokken kunnen eingelijk niet op een andere plek, het voortent frame is namelijk het orginele frame van de korte voortent, hier is doormiddel van een dunnere diameter buis  en aan beiden kanten van die aandraai klemmen een verlenging in gemaakt, de extra stokken hebben klemmen die om de dikke diameter ( originele frame) buis heen vallen, ze zijn te groot voor de dunne diameter buis en kunnen dus niet eens in de buurt van een naad o.i.d komen.

heb nog 2 fotos erbij gedaan voor de duidelijkheid  :)

op de 2de foto kun je de dunne buis met de 2 aandraaiklemmen zien + de klem van de extra stok deze stokken lopen ook van de zijkant naar de nok toe met deze klemmen, had ze er tijdens een hoosbui afgehaalt omdat hij op de lichte strook int doek doorsloeg.
« Laatst bewerkt op: augustus 25, 2014, 01:04:37 am door mrblue1985 »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: alpenkreuzer allure
« Reactie #6 Gepost op: augustus 25, 2014, 01:12:09 am »

Nee, dan kunnen de stokken idd niet anders.
Ik heb geen AK maar als ik de kleuren zie van je wagen, voortent en tussenstuk zou ik denken dat iemand creatief is geweest en een tussenstuk heeft nagemaakt, Het tussenstuk lijkt een andere kleur en mist het blauw aan de onderkant, misschien kan iemand anders (met AK) een antwoord op geven.
Maar ook dan zou tentdoek "gewoon" waterdicht moeten zijn. Ik denk dat impregneren de problemen op zou moeten lossen, bij iets tegen het doek kan het sneller doorlopen.

Wat ook nog kan is dat dit doek zich nog moet "zetten" omdat het tussenstuk niet of nauwelijks gebruikt is.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal