Vlekken op de tent door een berk?

Gestart door whmeeske, september 07, 2014, 04:55:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

whmeeske

Weet iemand ook wat dit voor vlekken zijn?
Wij stonden niet echt onder een boom maar er stond wel een berk achter onze vouwwagen...
Balen wel een beetje, hadden ons high tech overdak wel mee maar we stonden niet onder dennenbomen of zo dus ik dacht dat het wel mee zou vallen.
En als we die wel hadden gebruikt dan had de adventuretent er toch ook nog onder gezeten.

Yella

Balen. Onze nieuwe Cocoon zag er ook niet meer zo mooi uit na de vakantie. Ook dit soort vlekken. En weet je, het overdak beschermt alleen het dak, niet de zijkanten. en juist op de zijkanten zitten de vlekken bij ons. Hebben ook een overdak. 1 dag gebruikt, maar nadat de regen er op bleef staan weer er af gehaald. Dus een investering voor niets eigenlijk. Alhoewel we het overdak in de toekomst wel van plan zijn te gebruiken als het echt erg is. en als groot zonneluifel evt.  Heb gezien dat het mogelijk is.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

EdwinMerks

Die vlekjes hebben wij ook wel eens op onze Spacer gehad. Verdwijnen grotendeels vanzelf weer.

Mieke

Wij hebben ze ook meegebracht twee jaar terug van de Drôme, ze zitten er nog. Niet een maar wel honderden, niet van een berk maar van een soort luis zei men ons. Ik vond het toen erg maar ik lig er niet wakker meer wakker van het helpt toch niet. Ze gaan er niet af tot hier toe dus.

Yella

Citaat van: Mieke op september 07, 2014, 07:24:46 PM
Wij hebben ze ook meegebracht twee jaar terug van de Drôme, ze zitten er nog. Niet een maar wel honderden, niet van een berk maar van een soort luis zei men ons. Ik vond het toen erg maar ik lig er niet wakker meer wakker van het helpt toch niet. Ze gaan er niet af tot hier toe dus.
dacht al zoiets, want er stond wel een boompje maar daar zat geen bloesem of besjes of iets anders aan. Vlekken zijn bij ons wel minder geworden na pittig wat regen.

whmeeske

Dan hopen we maar dat het er weer een beetje uit gaat en anders pech, het blijft een heerlijke vouwwagen  :J

Yella

Citaat van: whmeeske op september 08, 2014, 09:49:07 PM
Dan hopen we maar dat het er weer een beetje uit gaat en anders pech, het blijft een heerlijke vouwwagen  :J
Helaas komt er ook altijd weer nieuwe bij.

EdwinMerks

Of je koopt een Aart Kok Livingstone..die hebben van zichzelf al een poepkleur ;-)

Frankie

Citaat van: EdwinMerks op september 09, 2014, 06:54:46 AM
Of je koopt een Aart Kok Livingstone..die hebben van zichzelf al een poepkleur ;-)
Een Aart Kok is in meerdere kleuren te krijgen. Voor elk van die kleuren geldt dat als je 'm poept, je er verstandig aan doet om toch even naar de dokter te gaan. :#

Wat dat betreft is een HK eigenlijk net een T-Ford. In alle kleuren te krijgen zolang het maar wit is. ;-)

EdwinMerks

Citaat van: Frankie op september 09, 2014, 08:09:24 AM
Een Aart Kok is in meerdere kleuren te krijgen. Voor elk van die kleuren geldt dat als je 'm poept, je er verstandig aan doet om toch even naar de dokter te gaan. :#

Wat dat betreft is een HK eigenlijk net een T-Ford. In alle kleuren te krijgen zolang het maar wit is. ;-)

:-)

GJT

Is iedere Aart Kok in meedere kleuren te krijgen? of hebben Aart Kok's verschillende kleuren?  :# Hoe dan ook, die "poep" kleur is lang zo besmettelijk niet als het naturel doek van HK. Wel zal het meer verschieten door de zon, HK wordt na jaren iets grauw door vuiligheid. En zo is er altijd wel iets. Volgende kampeermiddel wil ik met een hard dak die je schoon kunt maken met een spons en Dasty!  KK

Jos Montana

Lol! :)106]

EdwinMerks

Citaat van: GJT op september 09, 2014, 08:30:00 AM
Is iedere Aart Kok in meedere kleuren te krijgen? of hebben Aart Kok's verschillende kleuren?  :# Hoe dan ook, die "poep" kleur is lang zo besmettelijk niet als het naturel doek van HK. Wel zal het meer verschieten door de zon, HK wordt na jaren iets grauw door vuiligheid. En zo is er altijd wel iets. Volgende kampeermiddel wil ik met een hard dak die je schoon kunt maken met een spons en Dasty!  KK

Je bedoelt toch geen caradinges??

Frankie

Citaat van: GJT op september 09, 2014, 08:30:00 AMIs iedere Aart Kok in meedere kleuren te krijgen? of hebben Aart Kok's verschillende kleuren?  :#
Niet allemaal. Een groot aantal heeft dezelfde kleur. :#

Drikusniet

Citaat van: GJT op september 09, 2014, 08:30:00 AM
Volgende kampeermiddel wil ik met een hard dak die je schoon kunt maken met een spons en Dasty!  KK
Je kunt je dat ook gewoon met je vouwwagen doen hoor! Heb je daar direkt een ingebouwde douche :#

Maar zonder gekheid: ik heb hetzelfde ook vorig jaar op de PVC flappen gehad, waarbij na schoonmaken vlekjes achterbleven, die met geen enkel middel te verwijderen waren. Vlekken in het tentdoek bleken meestal vrij snel weer weg.
Dus wat je ook hebt, accepteer gewoon dat het niet nieuw blijft.Zo hebben wij dit jaar op dezelfde camping gestaan met onze nieuwe wagen en ook dit jaar dus weer dezelfde vlekjes gekregen. Enigste wat ik nu gedaan heb is tussendoor alvast de hars en/of luizenuitscheiding van de tent te vegen.  KK