Holtkamper (kyte) windforce

Gestart door kph, oktober 09, 2014, 05:56:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kph

Het was me al eens opgevallen dat de HK aero enkel nog te verkrijgen is met windforce. Ik zag vandaag op de site (prijslijst) van Holtkamper dat ook de Kytes (XL en S) ook enkel nog te verkrijgen met windforce.........
Jammer dat HK de keuze niet laat aan de kopers om wel of niet voor windforce te kiezen. Die prijzen zijn toch echt niet leuk meer zo  :N

Yella

Weet je het zeker? Denk dat er zat mensen geen belang in Windforce stellen. Van mij hoeft het ook niet. Voegt naar mijn idee ook niet veel toe. Tenslotte wordt alleen de voortent overeind gezet. Afspannen e.d. moet je toch zelf blijven doen.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

GJT

In de prijslijst idd geen normale Kyte meer te vinden. Geen slimme set als je hem idd niet meer zonder kan bestellen. De actie om hem met windforce op te zetten kost meer tijd als handmatig volgens mij..

De 'handmatige' Kytes blijven zo wel lekker waardevast..  :#

Wammus

Heb zelf een windforce kyte en zou niet meer zonder willen. Jammer van al die vooroordelen. Neemt natuurlijk niet weg dat het jammer is dat je zelf geen keus kan maken. We kregen hem bij een actie "gratis" erbij hoewel dat "gratis" natuurlijk ook relatief is.

Overigens hoef je bijna niet af te spannen met een kyte windforce. Zelfs het grondzeil hoef je niet vast te zetten..... Die wordt namelijk op zijn plaats gehouden door het frame.

Oja en het voordeel dat je veel stroom nodig hebt valt ook reuze mee....... Ben op 6 campings geweest afgelopen seizoen en op elke camping kon ik blazen......

Alberik

Is de windforce nog wel op te zetten als er geen stroom aanwezig is? Is dit niet het geval dan is een dagje naar een dagrecreatie gaan dus niet meer mogelijk.  :(

Wammus

#5
is natuurlijk ook eenvoudig met de hand op te zetten...... inklappen ook maar dan heb je een hoop lucht in je tent  hihihi met de windforce ligt die namelijk vacuum op je wagen.

overigens niet te vergelijken met een "normale" kyte omdat er een ander frame in zit. dat is wellicht de reden van HK om nog maar met 1 type te komen.

Alberik

Citaat van: Wammus op oktober 09, 2014, 08:41:54 PM
is natuurlijk ook eenvoudig met de hand op te zetten...... inklappen ook maar dan heb je een hoop lucht in je tent  hihihi met de windforce ligt die namelijk vacuum op je wagen.

Gelukkig dan maar.
Toch vind ik het op de plek neerzetten zwaarder dan het klappen zelf. Met name als de grond wat af- of oploopt. Maar goed, alles heeft voor- en nadelen.

GJT

Als hij ook gewoon goed is op te zetten dan is er geen probleem lijkt me als je hem in en uit klapt met de ramen deels open kan de lucht weg of naar binnen. Bij de reguliere Kyte blijft de deur open.
Voordeel is dat de productie zo eenvoudiger is natuurlijk.



Wammus

daar heb je zeker gelijk in. we hebben in zuidlimburg gestaan. je moet dan goed nadenken hoe je je wagen neerzet. maar goed dat geldt voor iedere klapper....... tenzij je hem voorziet van een mover.......


tja GJT ik ben een beetje verwend nu........

spikehome

Tja ben zelf toch weer aan het denken om de kyte te laten ombouwen.
Dit omdat o.a. het grondzeil gelijk goed ligt.
Je gaat een klein stukje bagage ruimte missen en de sideback moet weg of ergens anders.
Maar 3000 voor de ombouw is toch wel veel.
Dus twijfel twijfel.
Je leeft maar 1 keer.
van trigano naar holtkampers naar een shelter

Diep

Citaat van: spikehome op oktober 09, 2014, 09:10:35 PM
Tja ben zelf toch weer aan het denken om de kyte te laten ombouwen.
Dit omdat o.a. het grondzeil gelijk goed ligt.
Je gaat een klein stukje bagage ruimte missen en de sideback moet weg of ergens anders.
Maar 3000 voor de ombouw is toch wel veel.
Dus twijfel twijfel.
Je leeft maar 1 keer.

Waarom ga je een klein stukje bagage ruimte missen? De blazer zit toch aan de buitenzeide.

Het lijkt me ook superhandig maar dan wel voor een super prijs.
Als het goedkoper zou zijn of ik zou lichamelijke problemen hebben dan gen probleem.
Nu denk ik: ik zet onze kyte 1x per jaar op. Als ik hem 10 jaar hou dan is dat dus € 300,- per jaar.
Bij ons staat die na ongeveer 30 minuten. Is dus heel veel geld voor die paar minuten.

abbes008


Citaat van: spikehome op oktober 09, 2014, 09:10:35 PM
Tja ben zelf toch weer aan het denken om de kyte te laten ombouwen.
Dit omdat o.a. het grondzeil gelijk goed ligt.
Je gaat een klein stukje bagage ruimte missen en de sideback moet weg of ergens anders.
Maar 3000 voor de ombouw is toch wel veel.
Dus twijfel twijfel.
Je leeft maar 1 keer.

Verman jezelf en doe het lekker met hand. Hoeveel werk is het nu en lekker boeien als het grondzeil niet helemaal strak staat.
Even relativeren en koop er iets anders mooi van
Groeten,

Erik

Alex

Vond het ook een hoog gadget gehalte hebben in het begin.
Maar nu zie ik steeds meer de nut ervan in.
Het kan net het verschil maken om toch nog lekker in een vouwwagen te blijven kamperen.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

spikehome

Citaat van: Diep op oktober 09, 2014, 10:20:28 PM
Waarom ga je een klein stukje bagage ruimte missen? De blazer zit toch aan de buitenzeide.
aan de binnenzijde zit een flapje die naar binnen komt en dat moet je natuurlijk vrij houden.
Citaat van: abbes008 op oktober 09, 2014, 10:24:40 PM
Verman jezelf en doe het lekker met hand. Hoeveel werk is het nu en lekker boeien als het grondzeil niet helemaal strak staat.
Even relativeren en koop er iets anders mooi van
het is niet het werk, maar het gemak.
tja en andere dingen kopen doe ik ook gewoon hoor :J
Citaat van: Alex op oktober 09, 2014, 10:24:45 PM
Vond het ook een hoog gadget gehalte hebben in het begin.
Maar nu zie ik steeds meer de nut ervan in.
Het kan net het verschil maken om toch nog lekker in een vouwwagen te blijven kamperen.
idd gadget maar ook gemak.
ben er nog niet uit.
mijn vrouw vind het best!
van trigano naar holtkampers naar een shelter

GJT