Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Reparatiekosten Jamet Louisiana  (gelezen 3191 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MoniqueD

  • Gast
Reparatiekosten Jamet Louisiana
« Gepost op: november 28, 2014, 02:48:59 pm »

Afgelopen zomen hebben we 11 dagen gekampeerd in Frankrijk. Helaas enkele stevige regenbuien gehad, maar gelukkig kunnen concluderen dat onze 14 jaar oude vw op 1 plekje na helemaal droog bleef. Het behandelen van dat plekje is niet zo'n probleem, dus we waren al vrolijk aan het plannen voor komende zomer...
Aangezien er 2 stokken wat scheef leken (waardoor de bevestiging van de voortent erg lastig werd) en we wat rubbers onderlangs wilden laten nakijken hebben we hem voor onderhoud naar Ridderbeks gebracht.
Vandaag kregen we een telefoontje:
- banden zijn slecht
- remmen zijn slecht
- tentzeil is slecht
- buizen moeten vervangen worden
Geschatte kosten: €750

Hatsikidee. ik snap niet waar dit in ene vandaan komt. Ik heb een gespecificeerde offerte opgevraagd.

Voor de banden en de remmen hebben we zelf iemand die dat buiten werktijd kan. Dus die kosten worden lager.

De grote vraag gaat nu worden: gaan we dit nog in een 14 jaar oude wagen investeren? We hebben hem 2 jaar geleden gekocht voor €650. De reparaties zijn nu dus hoger dan wat we voor het ding betaald hebben. Van de andere kant: als we hem laten repareren, hoe lang zullen we er dan nog plezier van hebben?

De huidige wagen hebben we van een kennis gekocht en de prijs lag echt wel onder de marktwaarde. Wij en de vorige eigenaar hadden dit nu echt niet zien aankomen.
Gevoelsmatig vinden we geen andere vouwwagen voor dat bedrag met die ruimte en in deze staat. Alhoewel die staat dus volgens Ridderbeks niet goed is.
Enkele buizen vervangen zal echt moeten, want de bevestiging van de voortent aan de wagenbak is anders hopeloos. Maar verder had ik geen problemen verwacht!

Wat zouden jullie doen?
Gelogd

L4a

  • Gast
Re: Reparatiekosten Jamet Louisiana
« Reactie #1 Gepost op: november 28, 2014, 04:12:29 pm »

Ik heb natuurlijk ook geen idee of de prijsopgave realistisch is. Maar wij hebben een Trigano Odyssee gehad en had daarvoor een garderobestang nodig. Voor 1 enkel stangetje zouden we al meer dan €100,- kwijt zijn via Erika in Zeist.  ::) (We hebben dat dus niet gedaan, vonden wij het niet waard)
Dus de kosten kunnen aardig rap oplopen als er meerdere buizen vervangen moeten worden voor originele onderdelen. Ik zou inderdaad de gespecificeerde offerte afwachten om te kijken waar de kosten zitten en ook kijken wat evt. misschien via een andere route te realiseren valt (misschien 2e hands buizen zien te scoren die nog wel goed zijn bijvoorbeeld)
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Reparatiekosten Jamet Louisiana
« Reactie #2 Gepost op: november 28, 2014, 04:46:47 pm »

Banden vervangen en remmen kon je op een andere manier regelen.Dat soort kosten heb je nou eenmaal toch.
Tentzeil slecht...grond of dak?? Ach je regen heb je al gehad, die blijft de volgende keer ook echt wel droog.
Ik zal alleen voor de buizen gaan die echt vervangen moeten worden of kijken of je het bij een mataalhandel kan laten aanpassen/repareren.
Ik zou het niet allemaal klakkeloos bij Ridderbecks doen, gezien de aanschafkosten zou ik dit persoonlijk niet waard vinden.

Succes!
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.750
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: Reparatiekosten Jamet Louisiana
« Reactie #3 Gepost op: november 28, 2014, 07:00:27 pm »

Remmen en banden idd andere mogelijkheden voor.
In onderstaande topic staan verschillende adressen en met prijzen voor een onderhoudsbeurt.
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=5844.msg147415#msg147415

Banden om de 6 jaar vervangen is het advies als deze er 14 jaar onder zitten zou ik ze zekers vervangen.

Misschien kun je de buizen zelf vervangen.

Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 872
  • Merk: kampeermiddel : vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Reparatiekosten Jamet Louisiana
« Reactie #4 Gepost op: november 28, 2014, 07:45:50 pm »

Bij de campingzaken zijn allerlei buizen te krijgen, kun je hier niets mee? Altijd goedkoper dan de originele.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

MoniqueD

  • Gast
Re: Reparatiekosten Jamet Louisiana
« Reactie #5 Gepost op: februari 14, 2015, 08:03:22 pm »

Inmiddels is onze vouwwagen gerepareerd. Toch nog €430,- Heeft wel even pijn gedaan, maar de monteur bij Ridderbeks gaf zelf aan dat we makkelijk weer enkele jaren vooruit kunnen.
Met tentzeil bedoelden ze blijkbaar de binnentent (die is bij sommige haakjes aan het scheuren. Maar dat repareer ik zelf nog wel.
De banden laten we bij een kennis vervangen, idem voor het nakijken van de remmen.
Heerlijk. Nieuwe buizen (zodat we de voortent weer recht kunnen bevestigen en er vervolgens een hamer aan te pas moest komen om de boel er weer af te krijgen.
Overal nieuwe rubbers aangezet, dus ook het afspannen kan weer goed gebeuren!

De camping voor komend jaar is weer geboekt, we hebben er al weer zin in!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal