Cabanon Columbia (Europa Camper Suncruiser) aangeschaft !!!

Gestart door gvr, januari 25, 2015, 10:20:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

gvr

Hallo (nu) medeklappers!

Helemaal trots op onze Suncruiser, dit weekend aangeschaft bij de Wit dit weekend.
Na een aantal keer met een stokoude jamet van vrienden weggeweest te zijn, nu onze eigen klapkar!
Konden het showroommodel kopen met korting, zodat deze geweldig mooie (al zeggen we het zelf) vouwwagen nu van ons is.
Erg veel hulp gehad aan dit forum bij het maken van onze keuze, super handig!
We kijken er naar uit om ons wagentje voor het eerst open te klappen, en hopen nog veel uurtjes op dit forum door te brengen om kennis uit te wisselen en ervaringen te delen.
Wellicht zijn er nog meer eigenaars met een Suncruiser/Cabanon Columbia waar we contact mee kunnen hebben.

PetraL

Gaaf hoor, gefeliciteerd!  :>
Wanneer kan je hem ophalen?

reekie

Leuk! Gefeliciteerd en heel veel klapplezier ermee. Heb je de luxe versie of de basicversie gekozen=

Conway Cruiser

Van harte gefeliciteerd en heel veel klapplezier gewenst !  :J

Vlinder73

Leuk, gefeliciteerd!!
Wij hebben bij onze zoektocht ook heel veel aan dit forum gehad!

gvr

Begin april halen we hem op. En dan een grasveldje uit het zicht opzoeken :)
Er wordt nog een kraantje met transformator op de keuken gezet.

Groot

Ben benieuwd naar je ervaringen met de Sunruiser. Wij staan er voor om hem te gaan aanschaffen, en wellicht kun je Ons over de streep trekken met jullie ervaringen van afgelopen jaar?
Gr. Jeroen

Daald

Ook ik ben benieuwd wat je ervaringen van het afgelopen seizoen zijn geweest. Heb nl zn kleinere broertje (of zusje) besteld bij De Wit. Onze Europa camper Sunliner wordt in april geleverd.

Heb je nog tips?

FvN

Ook wij hebben de Suncruiser voor de volgende zomervakantie besteld. Het grote voordeel ten opzichte van vele andere vouwwagens vonden wij de eenvoud van opzetten, de zeer grote luifel en de grote bedden (168x212cm). Doordat de bedden zo breed zijn gebruik je het volledige ligcomfort van de lattenbodems. Bij andere (smallere) vouwwagens lig je voor een deel op de harde bankjes, dus niet op de lattenbodem.

FvN

Richard174 stuurde me eerder dit jaar het volgende berichtje over de Suncruiser:

Alvast proficiat en veel plezier met de SunCruiser.
Hij is enorm groot door de boogtent. Inclusief de luxe zonneluifel aan de voorzijde moet je wel rekening houden met een afmeting van 11x6 meter (dissel tot voorste spanbanden), dus in Frankrijk en Italie kan dit problemen opleveren. Opzetten is in 90 minuten te doen, afbreken..... tja de voortent is een boogtent en om die mooi op te vouwen valt niet altijd mee.
Wij hebben ook de grote disselbak erbij genomen, hierin past meteen de coolbox, let wel op dat deze veel invloed heeft op je kogeldruk, maar als die goed is ligt hij als een trein op de weg.
Ondertentjes zijn lastig vast te zetten aan het bed frame, maar dit heb ik opgelost door touwtjes aan het frame te zetten en zodoende de haakjes er makkelijk aan te kunnen hangen.
Begin dit jaar hebben we in Walem (Limburg) op de camping gestaan met windkracht 9 op de kop, dan zie je de kwaliteit van een Cabanon naar boven komen, wij bleven onder de luifel zitten terwijl de rest op de camping in paniek raakte  :K
De spanbanden die gebruikt worden ipv scheerlijnen moet je draaien voordat je ze vsat zet, anders gaan ze "zingen" als het waait.

Zelf zou ik nog de luifel voor tegen de vouwwagen willen hebben (deze is helaas weer appart te koop tegen de hoofdprijs) voor de kortere weekeinde en een hoes voor de bermkeuken.

Al met al: kost wat maar je hebt ook echt wel wat en veel bekijks, want er zijn vele mede kampeerders doe toch even willen komen kijken naar het paleis wat je neer zet  :#

Veel kampeer plezier!!

jari

gefeliciteerd met de klapper en als je hem heb dan moet je hem wel effe showen hoor
Jevipro

muis

Even een vraagje, heb je een Europa camper of juist een Cabanon aangeschaft?

michield

Citaat van: FvN op november 22, 2015, 12:27:19 PM
De spanbanden die gebruikt worden ipv scheerlijnen moet je draaien voordat je ze vsat zet, anders gaan ze "zingen" als het waait.
Een knijper erop werkt ook. :)

Wij hebben vorige week een Cabonon Chamonix opgehaald en dat is hetzelfde model. Het is een joekel van een wagen, maar ik vind dat wel erg lekker. :)
Genoeg slecht weer gehad in het verleden en dan is binnenruimte ook wel lekker.
En lekker hoog; bij genoeg caravans moet je bukken om de voortent in te komen of de luifel is gewoon te laag. Dit is 2½ meter hoog.

muis

Dit topic staat ook in  Europa camper.  Aangezien het hier een Europa Camper betreft sluit ik deze