Bouwjaar Roadmaster relevant?

Gestart door Fourbeez, maart 03, 2015, 01:38:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Fourbeez

Goedendag forumleden.
Ik zal mij kort even voorstellen.
Ik ben Jeroen en volg het forum al enige tijd.
Laat ik het anders zeggen, bij iedere zoekslag in google m.b.t. vouwwagens komt dit forum naar voren, erg veel info te vinden dus.
Ik heb een vrouw en 2 boys (4 en 6) en ik ben mij aan het orienteren op een vouwwagen.
Ik heb zelf vroeger met paps en mams "gecampeerd" met een caravan.
Sorry dat ik het hardop zeg, want volgens mij is dat hier een beetje vloeken in de kerk, haha!

Het leuke is dat ik best wel wat campingervaring heb en mijn vrouw helemaal nul.
Toch ziet ze het helemaal zitten en is het natuurlijk voor die twee gasten ook helemaal top.

Een vouwwagen dus........
Na veel zoeken en lezen en wikken ben ik tot de conclusie dat een Roadmaster Family S toch wel mijn voorkeur heeft.
Grote wielen, harde klep en vooral heel ruim.
Het enige wat mij nog niet helemaal duidelijk is....

Zit er veel verschil in bouwjaren bij de Roadmaster?
Ik weet dat er vanaf een bepaald bouwjaar gasveren in de klep zitten, zodat die door 1 persoon uitgeklapt kan worden, maar zijn er nog andere verschillen?
Ter indicatie, ik ben (omwille van de prijs) aan het kijken naar Roadmasters van rond 2000.

Bij voorbaat dank voor jullie visie.

jackodb

Welkom op dit mooie forum.

Roadmaster, er zijn wel verschillende types. Maar dat zit 'm vooral in het aantal slaapplaatsen. En verder in de variatie in luxe.
Camperen met een caravan kan natuurlijk ook, maar de meesten hier hebben een duidelijke voorkeur voor de vouwwagen.

Veel leesplezier verder..

papajur

Vanaf 2004 standaard met gasveer.
Vanaf 2002 mogelijk.

Wij zelf hebben een vw met gasveer maar vind de klep nogsteeds zwaar om open te klappen.

╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

olaf

Welkom op ons mooie forum.

idd over die ander aanhangers praten we niet  :# :#

Vanaf ongeveer 2004 kunnen er veren in de klep (ik weet niet zeker of het wel gasveren zijn).
De deksel is echt heel zwaar, ik mis zeker de veren, maar na een paar keer opzetten lukt het wel aardig en word je er ook wel handiger in.
Vanaf 2004 is de deksel hoger geworden en passen de veren er in.

Citaat van: Fourbeez op maart 03, 2015, 01:38:43 PM
Het leuke is dat ik best wel wat campingervaring heb en mijn vrouw helemaal nul.
Toch ziet ze het helemaal zitten en is het natuurlijk voor die twee gasten ook helemaal top.
Was bij ons ook zo en is helemaal goed gekomen.  :>
Wij hebben een leuke camping in Nederland uitgezocht op een paar dagen proef te kamperen.
Als je de kinderen daar ziet genieten wil je niet anders meer.
Wij zijn geweest op http://www.helfterkamp.nl/ een ideale camping voor kinderen in jou leeftijd.

Zit er veel verschil in bouwjaren bij de Roadmaster?
Ik weet dat er vanaf een bepaald bouwjaar gasveren in de klep zitten, zodat die door 1 persoon uitgeklapt kan worden, maar zijn er nog andere verschillen?
Ter indicatie, ik ben (omwille van de prijs) aan het kijken naar Roadmasters van rond 2000.
Ik weet dat er niet extreem veel is veranderd.
Keuken is wat anders geworden, het doek is volgens mij van een andere kwaliteit/soort.
Ze hebben geen 2e "keuken" uitbouw meer in de latere modellen is nog wel optioneel.
Als ik het goed heb zitten de bankjes er ook niet meer standaard in.
Ik moet zeggen dat ik blij ben dat wij ze er niet in hebben.

Na veel zoeken en lezen en wikken ben ik tot de conclusie dat een Roadmaster Family S toch wel mijn voorkeur heeft.
Grote wielen, harde klep en vooral heel ruim.
Goede keus, idd lekker ruim, oerdegelijk, eenvoudig op te zetten (geen snel klapper maar wel eenvoudig), ligt stabiel achter de auto.
Wij hebben een BJ2000 met doek uit 2011 we hebben nu 7 vakanties met de vouwwagen gehad en zijn nog steeds zeer tevreden.

Eventueel kun je ook eens bij Roadmaster Goirle informeren. Zo zijn wij ook aan die van ons gekomen.

Suc6 met je zoektocht, als je nog vragen hebt dan weet je ons te vinden.
The need for the many outweigh the needs of the few

olaf

Citaat van: papajur op maart 03, 2015, 07:03:17 PM
Vanaf 2004 standaard met gasveer.
Vanaf 2002 mogelijk.
Ja maar, dan moet de wagenbak wel de verhoogde deksel hebben. Volgens Ad zijn niet alle geleverde wagen bakken vanaf 2002 (tot 2004) met een verhoogde deksel.

Fourbeez

Wauw! Wat een reacties meteen, fijn zeg!
Olaf, dank ook voor de campingtip, heb de website even bekeken en ziet er inderdaad helemaal prima uit, lekker overzichtelijk en kleinschalig om lekker een eerste keer te prutsen met opzetten, haha!
Ik had inderdaad al gehoord over Roadmaster Goirle, maar verkopen zij ook 2ehands, want ik kom daar op hun site niets over tegen, maar goed ga weleens even informeren bijze.
Ook fijn om te horen dat er dor de jaren heen niet megaveel is veranderd aan de RM. Is mijns inziens toch een teken dat er vrij weinig is aan te merken op het produkt.

Nou, ik ga het forum in de gaten houden en mocht iemand een goede RM Family S weten van rond bj 2000 dan hoor ik het graag.

jackodb

Af en toe hebben ze in Goirle wel eens wat 2de hands staan. Maar blijkbaar te weinig om dat op de website te vermelden.

poldertoerist

Bij Struckman in Zevenhuizen staan er 2

Eentje uit 1998 en eentje uit 2006

http://struckman.nl/cms/occassions/

kan je gelijk mooi zelf zien of het bouwjaar relevant is :-)

Adventure Awaits

Yolanda

Ik weet niet hoeveel km je er voor over hebt, maar dit stat op mp.

http://link.marktplaats.nl/m903132694

http://link.marktplaats.nl/m893127606, iets boven buget.

Op speurders deze: 149252933

mar-ine

Met Struckman zou ik ff bellen. Ik had laatst niet idee dat de site actueel gehouden werd.

Fourbeez

Zo, iedereen denkt lekker mee, super!

Uiteraard had ik zelf ook het internet al afgestruind, maar die van Struckman kende ik nog niet.
Morgen even bellen, dank!

Yolanda

olaf

Citaat van: Fourbeez op maart 04, 2015, 09:19:41 PM
Zo, iedereen denkt lekker mee, super!

Uiteraard had ik zelf ook het internet al afgestruind, maar die van Struckman kende ik nog niet.
Morgen even bellen, dank!
Gebeld?

Fourbeez

Citaat van: olaf73 op maart 05, 2015, 08:17:58 PM
Gebeld?

Ja, heb gebeld.
De twee uit '98 en '06 waren al weg.
Hij had er nog 1 staan uit 2000 voor 2900,-
Qua prijs vind ik dat een beetje te gek worden.  ::)
Nog even doorzoeken dus.....

olaf

Citaat van: Fourbeez op maart 06, 2015, 10:17:31 AM
Ja, heb gebeld.
De twee uit '98 en '06 waren al weg.
Hij had er nog 1 staan uit 2000 voor 2900,-
Qua prijs vind ik dat een beetje te gek worden.  ::)
Nog even doorzoeken dus.....
is te duur dat klopt