Jamet Jameta of de Trigano Alpha GL

Gestart door Snelle Jelle, maart 06, 2015, 04:40:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Snelle Jelle

Wij als beginnende vouwwagen bezitter kunnen geen beslissing maken.

Jamet Jameta 2015 of de Trigano Alpga GL

Prijzen die we hebben zijn nagenoeg gelijk met vergelijkbare optie's.

Wie kan ons helpen deze beslissing te maken?

Drikusniet

Jamet en Trigano zijn beide van dezelfde fabriek, waarbij de eerste het goedkopere merk is.  Soms merk je dat duidelijk, soms niet. Dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit, waarbij ik persoonlijk wel de voorkeur voor de Trigano heb.

Snelle Jelle

We rijden zo maar eens naar Boxel. Wie weet komen we tot zaken.

olaf

Citaat van: Snelle Jelle op maart 07, 2015, 09:10:48 AM
We rijden zo maar eens naar Boxel. Wie weet komen we tot zaken.
Suc6 foto toestel mee kun je in alle rust het nog eens bekijken.
The need for the many outweigh the needs of the few

Vlinder73

Ik dacht dat ze in Boxtel geen Jamet hadden, maar in Schijndel wel en dat is redelijk in de buurt! Succes!

Snelle Jelle

Na het boezoek aan Boxel ( geen goed gevoel bij de winkel helaas, verkopers die eerst aangeven dat de tweede hands achter staan en vervolgens met hun handen in hun zak naar de grond kijkende met klanten praten. Dan ben ik al snel klaar ), door naar Schijndel.
Wat een mooie winkel al is hij nog niet klaar. Goed advies, mooie klapwagens en gezellig druk.

Maar nu wel een veel groter problem :) , mooie aanbieding voor de Cabanon Mercury en Suncruiser opzak.

Nog meer denk werk ...

TallGuy212

Dat zijn beide geen echt snelle klappers waar de Alpha en Jameta dat wel zijn.

Overigens heb ik het idee dat, ook al komen ze uit dezelfde fabriek, de Jameta kindeziektes heeft met de kunstof klep. Ik zou bij geen prijsverschil voor de Trigano gaan.

Een tussenoplossing kan een jametic of combi camp Flexi gaan. Wel snelklappers (niet zo snel als Alpha en Jameta) en een vriendelijker prijskaarje.

Tago Herman

Of de snelste opzetter.  :) Nee, ik noem geen namen. Kijk maar naar dit filmpje.

https://www.youtube.com/watch?v=rnOy9R-BkRk
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Muilwijk

De snelste?

Dan moet je wel al je haringen nog doen... Ook het dekzeil eraf halen is hier niet gebeurd, of de pootjes uitdraaien. Bij een Jameta of Alpha (of combi camp)
zet je geen haring de grond in. Dit filmpje geeft natuurlijk wel een vertekend beeld.
Is deze wagen niet even snel als een Odyssee of Jametic?

kph

De Mercury opzetten is ook geen dagtaak hoor. Zijn maar 2 bogen (en als het goed is beide van hetzelfde formaat, dus lekker gemakkelijk). Ik heb de Mercury opgezet tijdens de vouwwagenworkshop bij Ridderbeks vorig jaar en dat was zo gepiept (had meer moeite met de Trigano Galleon, echt een afknapper voor mij  :#).

Tago Herman

CiteerDit filmpje geeft natuurlijk wel een vertekend beeld.   

:) Uiteraard. En  inderdaad, er zijn ( heel) veel snelklappers die op deze manier worden opgezet.

par

Citaat van: Tago Herman op maart 07, 2015, 07:04:46 PM
Nee, ik noem geen namen.

En terecht  :#. De CC Flexi werkt precies hetzelfde. Het is dan ook dezelfde wagen, afgelopen jaar twee weken tegenover een Tago Settler gestaan, en na grondig inspecteren was de conclusie: de Flexi is de opvolger van de Tago.

Tago Herman

Dit klopt. Aart Kok ( CC) en Gerjak Tago werkten al heel veel samen. Na het faillissement  van Gerjak Tago heeft Aart Kok de productie van de Tago Settler overgenomen onder de naam Flexi. Inmiddels is de wagen wel verder uitgewerkt, en zijn er wat dingen veranderd, het opzetsysteem is echter nog steeds hetzelfde.

benner

Beste snelle Jelle,

Als beginnend klapper zou ik eerlijk gezegd niet kiezen voor een nieuwe Jamet. Dit naat aanleiding van de toch (te) vele ervaringen met mankementen op dit forum. Als je een nieuwe koopt zou ik eerder geneigd zijn om een ander fabrikaat te kopen, bv een tweedehands Holtkamper/Aart Kok/Smitveld os nv Cabanon. Wij kochten ooit een Jamet van een paar jaar oud voor relatief weinig geld, beviel prima(prijs/kwaliteit) maar ook wij hadden toch met best veel zaken geen goed gevoel mbt afwerking.Losse naden/tentstokken krom etc. Wij konden de wagen toen goed verkopen en hebben een ouder HK Spacer gekocht(2005), echt een verademing als je kijkt naar opzetgemak maar vooral kwaliteit. Ik heb totaal geen belang bij HK of welk merk dan ook maar wil je alleen tippen om deze zaken goed in overweging te nemen. Als beginnende klapper zou ik geen nieuwe Jamet kopen, succes met de keuze en ben benieuwd wat het gaat worden.

TallGuy212

Wat een ge*** over een nieuwe Jamet. Zijn prima wagens en elk merk heeft problemen. CC is sinds de overname minder, HK heeft prachtige constructies, maar één klittebandje vergeten en je scheurt hem in tweeen!

Elke klapper kan door verkeerd opzetten kromme stokken krijgen en idd, de stiksels van Jamet zijn soms niet top. Uit ervaring weet ik echter dat de service top is, beter dan ik eigenlijk had kunnen hopen. Alle waar is naar zijn geld, maar een Jamet is echt niets mis mee.

Wil je waar voor je geld, koop dan juist WEL een Jamet.