Nieuwe matras voor Odyssee

Gestart door Penelope, maart 16, 2015, 06:49:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

Penelope

Voor onze Odyssee van 2013 ben ik op zoek naar een fijne matras. We hebben nu de schuimrubber matrassen, maar hé, als je dan toch een vouwwagen hebt met lattenbodem, waarom dan niet ook goede matrassen er in..?
Welke matrassen kunnen jullie aanbevelen, ik snap dat een matras heel persoonlijk is, maar ik hoor graag de ervaring van anderen zodat ik weet waarnaar ik kan zoeken.

olaf

Hoe slapen de schuim matrassen?
Misschien een top dek matras van Ikea er overheen?
The need for the many outweigh the needs of the few

weep

wij hebben een vrij dunne  ca 8-10 cm latex matras gekocht van de Ikea. Geen echt succes want te hard en erg zwaar. Deze matras is overigens ook niet meer leverbaar. Na een paar jaar heb ik er een traagschuim topper bij gekocht van ca 5 cm dik, gewoon bij een matrassendiscount hier in de buurt.  De combinatie van een stevige matras en zo'n traagschuim ding is wel erg fijn. Wij hebben een froli systeem er onder, dat is wel vergelijkbaar met een lattenbodem. We slapen nu prima.
Gevolg is wel dat een en ander nu erg hoog is (en zwaar). Ik zou nu eerder een (stevige) koudschuim matras als basis nemen ipv latex.

Wat vind je overigens niet fijn aan jullie matras? Is ie te hard? Liggen jullie er door?

muis

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=11118.0
In bovenstaand topic vind je bijna alle topics over matrassen, misschien staat daar wel wat bij :J

Marinajl

De matrassen van onze Odyssee 2013 zijn nogal stevig. Een opdekmatras van Ikea erop ligt prima.