Servicebeurt

Gestart door Cadillacfreak, maart 19, 2015, 02:04:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadillacfreak

Hoe vaak is een service beurt aan te raden? Moet dit elk jaar of is om het jaar prima? Wij hebben het nu laten doen voor de vakantie en het bleek dat we nog maar 3 mm profiel op de banden hadden dus het was wel erg nodig. Bij elkaar incl. btw, halen en brengen en nieuwe banden kwamen wij uit op 360 euro. Is dit normaal of vrij hoog?

Flipover

Een onderhoudsbeurt zelf is rond de €100,00. Dan is het kijken wat er aan onderdelen vervangen zou moeten worden . Ik laat het doen bij Stikvoort in Amersfoort, een aanhangerspecialist.

Yella

Verzekering stelt vaak als eis, om de 2 jaar onderhoudsbeurt. Aantoonbaar, rekening dus.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Wanderer200

Vind ik wel vrij duur ja, heb er nog geen ervaring mee maar volgens mij zijn 14" aanhanger bandjes niet zo duur, veel meer dan 70,- incl. montage p.st. mogen die niet kosten.

Als je 140,- voor de banden rekent en een uur a 60,- voor de beurt (lees controle verlichting, remmen, bekabeling) dan kom je op 200,-

Maar heb je geen factuur met specificatie gekregen? ik zou daar alsnog om vragen.

Yella

Heb hier in de buurt een paar jaar geleden rondgevraagd. Maar het laagste was 160 euro. Alleen voor het onderhoud en alles nakijken.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

olaf

Wij geven de vouwwagen om de 2 jaar een beurt.

In onderstaande topic hebben we hier al een over gediscussieerd.
Misschien heb je daar ook iets aan
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=5844.msg147704#msg147704
The need for the many outweigh the needs of the few

Cadillacfreak

Ok bedankt mensen, dan was het dus wel echt nodig, niet alleen qua banden. Zodra ik de rekening binnen heb ga ik 'm eens uitpluizen.

bensi

De prijs van een BOVAG onderstelbeurt verschilt nogal per bedrijf: Dat kan liggen tussen de 140 en 175 euro.
Dat is een vrij uitgebreide controle:


Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

sanderv

Ik vind het wel pittig eigenlijk. Ik doe alles zelf aan de auto's en klapwagen, dus arbeidskosten heb ik niet. Maar voor 350 euro heb ik wel drie nieuwe banden (inclusief montage), een nieuw oploopmechanisme (koppeling, demper, bussen, oplooprem, breekkabel en kop) en nieuwe remschoenen links en rechts. Al met al een uurtje montagewerk (met het goede gereedschap), wat kan er verder nog aan een onderstel gedaan worden dan?

weep

Laatste beurt van mijn VW was ca 140 voor de wagen en 150 voor de banden. Dat zijn wel gewone banden, ik heb geen banden met verhoogde draagindex nodig. Was inderdaad zo'n bovag keuring.

Wat ik me wel afvraag: nog maar 3mm profiel op een aanhanger? Als ik banden vervang is het vanwege de ouderdom. Slijtage is amper sprake van.

Frankie

Citaat van: sanderv op maart 19, 2015, 08:54:15 PM
Ik vind het wel pittig eigenlijk.
Een paar maanden terug blubte het water in mijn wasbak in de keuken als ik het toilet doortrok. Rioolmannetje laten komen. Die was met een half uurtje weer buiten. Kostte 180 Euro. En hij reed niet eens in een Maserati.

Punt is dat je van het bedrag wat je betaalt eerst de 21% BTW moet aftrekken en daarnaast de winst en de belasting over die winst, de afschrijving van de totale garage gedeeld door het aantal monteurs, de gebruikte smeermiddelen, gas, licht, water, verzekeringen en werkgeverslasten, Bovag lidmaatschap en nog honderd andere kleine kostenpostjes. En pas dan hou je de door jou genoemde (bruto) arbeidskosten over.

Citaat van: sanderv op maart 19, 2015, 08:54:15 PMwat kan er verder nog aan een onderstel gedaan worden dan?
Alles wat op die Bovag lijst staat. Plus de ontvangst van de klant bij aannemen en aflevering, het op de brug zetten van de vouwwagen, het opmaken van de rekening, het onderhoud van de garage en gereedschappen zelf, het toiletbezoek, de koffie en de lunch van de monteur en het praatje wat-ie tussendoor maakt met z'n collega over de vakantie, het weekend en de voetbalclub.
(voor wie denkt dat ik dat die monteur niet gun, niets is minder waar. Maar er is er maar één die al die zaken betaalt en dat is de klant. Want dat is de enige partij die geld naar binnen brengt. Elke andere partij schept geld naar buiten).

GJT

#11
Ik heb het op het forum al eerder aangegeven maar ik ga naar de Witte Smid. Gevraagd wat ik wilde: remmen schoon blazen en afstellen. Verder alles gesmeerd. Heb dus geen beurt gevraagd, doe ik bij de eigen auto ook niet.
De beste man is een half uur bezig geweest en heeft me ondertussen van alles uitgelegd. Bij de kassa rekende hij een half uur werkplaatstarief. De wagen was voor €25,- weer klaar. Eens in de vier jaar adviseerde hij de remmen even los te halen en grondiger te reinigen. Dan een uurtje werk gaf hij aan.

Caroline S

Even gegoogled op witte smid, zit in t oosten van het land. Wie kent er iets vergelijkbaars in het westen toevallig?

sanderv

Citaat van: GJT op maart 19, 2015, 10:24:06 PM
Ik heb het op het forum al eerder aangegeven maar ik ga naar de Witte Smid. Gevraagd wat ik wilde: remmen schoon blazen en afstellen. Verder alles gesmeerd. Heb dus geen beurt gevraagd, doe ik bij de eigen auto ook niet.
De beste man is een half uur bezig geweest en heeft me ondertussen van alles uitgelegd. Bij de kassa rekende hij een half uur werkplaatstarief. De wagen was voor €25,- weer klaar. Eens in de vier jaar adviseerde hij de remmen even los te halen en grondiger te reinigen. Dan een uurtje werk gaf hij aan.

Hoewel ik helemaal snap wat Frankie schrijft, is dit inderdaad meer wat ik zou verwachten. 25 Euro vind ik dan zelfs wel weer aan de goedkope kant voor een half uur werk (wat het loshalen van de trommeltjes inderdaad wel is).

Jerome

Die Witte Smid moet ergens zijn marge vandaan halen. Dat is niet uit die 25 Euro. Of het gaat ergens ten kosten van. De btw?, zijn pensioen?, zijn vrije tijd?, ...
Maar jij hebt gekregen wat je wilde, de remmen schoon gemaakt en alles gesmeerd en dat voor weinig geld.

Die 140 tot 170 Euro voor een BOVAG beurt is niet spotgoedkoop, maar een reeële prijs naar mijn mening.