binnentent parade

Gestart door oomkoen, april 02, 2015, 07:40:32 AM

Vorige topic - Volgende topic

oomkoen

Heeft binnententen een meerwaarde voor de vouwwagen?

Hopelijk kan ik binnenkort een Alpenkreuzer Parade kopen uit 1995. De verkoper geeft aan dat er nooit binnententen bij hebben gezeten. Maar goed, hierom willen we de vouwwagen wel kopen.

Ik vraag me dus alleen af, is het verstandig om een binnentent te gebruiken. Of kan ik ook simpel een paar lappen stof maken, om de slaap cabines een beetje van elkaar af te schermen.

Bagheera

Over het algemeen helpt een binnentent tegen beestjes en tegen klammigheid (vooral in het voor- en naseizoen, het scheelt dan ook tegen de kou).
In zowel onze tent als vouwwagen zaten ze niet. Voor de tent hebben we er toen één van een ander merk bijgekocht en op maat gemaakt. Voor de vouwwagen wil ik er de komende weken zelf een gaan maken. Veel mensen vinden ook scheidingswandjes genoeg, dus misschien kan je dat eerst proberen. Dat is wel veel eenvoudiger dan echte binnententen.

oomkoen

Ok. Weet ik dat ook weer.

Ik zie ook wel eens foto's voorbij komen waar zelfs in de voortent een zogenaamde hemel zit. Dat heb ik nog nooit gezien. Is dat puur voor extra luchtlaag en dus isolatie tegen de warme zon???

Ik ga van een nylon tent naar katoen vouwwagen. Dus alleen die stap zal al een genot zijn. Hehe.

Nirak

Citaat van: oomkoen op april 02, 2015, 12:22:54 PM

Ik zie ook wel eens foto's voorbij komen waar zelfs in de voortent een zogenaamde hemel zit. Dat heb ik nog nooit gezien. Is dat puur voor extra luchtlaag en dus isolatie tegen de warme

In onze Arizona hadden we een binnenhemel in de voortent, isoleert tegen warmte en houdt de kou tegen als het frisser is, dat heeft ook effect op de warmte in je slaapcabines.
Daarnaast staat het ook nog eens mooi, want je ziet geen buizen.
Dans met je hart en je voeten zullen volgen.