Restauratie van onze Viva Walker

Gestart door TheMailPilot, mei 05, 2015, 11:26:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

TheMailPilot

Maar om verder te praten, het is net zoals wij nog werken in de luchtvaart simpel veilig en goed gemonteerd. Steek je er een lavabo bij of dergelijke luiken lekt het ergens ooit wel. Hier niet er is gewoonweg niets een plaats om te eten een plaats om te slapen een grote voortent en thats it. Allemaal binnenkort op 15min opgezet :). Laat ze maar met hun 2" tenten zwaaien ik lig niet meer op de grond :)

TheMailPilot

De restauratie gaat allemaal eigenhandig gebeuren dat kost niets :) enkel je materiaal :). Daar spaar je al heel wat mee uit :) zal een kostenraming erbij plaatsen elke keer geld uitgegeven wordt :) dan zie je wel dat dit meevalt :)

TheMailPilot

Stap 1 was en is momenteel nog bezig. De uitklapbare poten, toen we hem voor we hem gekocht hadden al gemerkt dat deze totaal vast liepen. Dus onbruikbaar vastgesteld een poot was zelfs van zijn draadstang gebroken. Dus ik begin eerst onderaan alles in orde te maken en dan werk ik naar het hout toe. En dan electriciteit.

TheMailPilot

De poten zijn volledig gedemonteerd. De draadstangen zijn opgepoetst en voorlopig met kopervet ingesmeerd tegen het roesten tot ze weer op de kar gaan.  De bovenste was hoe ze eruit kwamen. Vuil vies en vettig

TheMailPilot

De gebroken poot is origineel gebraseerd en is dus simpel te herstellen. Dat wordt dit weekend hersteld door een vriend

TheMailPilot

Hier de vuile knikstukken die liggen momenteel te weken in een ontvetteroplossing

TheMailPilot

Al beginnen opkuisen en het is echt verschieten wat daar onder zit. Dat laat ik jullie vrijdag zien. Met de voorverkoop checkup ook gezien dat er maar 3 steunplaten aanwezig waren voor de slaapbak en de kar zelf. Die worden dit weekend gekopieerd door een vriend die metaalbedrijf heeft en dat kost me 35euro voor 4 platen (3+1 reserve) vind ik mooie deal want dat komt op 8,.... euro per voetje. Deze zijn echt wel nodig want het tentdoek wordt daar alleen al mee op zijn plaats gehouden. Al zitten zoeken voor een nieuw zelfde afdekzeil en dat zou volgens internet op een 85euro excl btw uitdraaien en eventueel nog 20euro extra voor de elastieken en knijpogen. In het oranje dan zelfs nog. Iemand de een goede plaats weet in Belgiƫ ? Zoiezo komt onder het afdzkzeil nog een afdekplank want het zeil kan zo zijn steun meer hebben op de plank die plank zal dan dienen om de onderste slaapplaats een goede ondergrond te geven.

TheMailPilot

Voor de rest staat vrijdag de opkuis van die poten op schema zodoende ze hersteld kunnen worden en ik daarna ze terug kan monteren om de wielen volledig uit elkaar te halen en de rollagers te vervangen. Alleen nog zoeken waar die verstopt zitten. Volgende week zullen de wielen dan volledig gedemonteerd worden, de velgen zullen in afbijt vliegen daarna in de zandstraalcabine voor de roestplekken. Dan krijgen ze hun epoxyprimerlaagje en dan hun felrode kleur. De bandjes die gaan zeker nog een jaartje mee want die kost sparen we nog even uit. De bolle deksels worden opgepolierd en de binnenkant krijgt een antiroestcoating. Dit zou volgende week allemaal in orde moeten raken. Voorlopig zie je mij alleen werken aan de bak want de vriendin die doet de binnentent :)

TheMailPilot

Oja zoals je kan zien aan die knikstukken zijn de grondplaten gebogen. Is dit origineel ? Om steun te zoeken ? Ook wil ik wel weten waar die voor dienen. Ik heb het topic over die draaipoten al eens bekeken omtrent methode a b en c. Maar ik ben er nog niet uit. Ik krijg de kar precies niet omhoog daarmee. Enkel op een gladde ondegrond en met wat trek en sleurwerk aan de kar krijg ik hem op die poten staande. Wat is de bedoeling van die poten ? Is het de bedoeling dat je banden van de grond komen ? Of is het enkel om je kar op zijn plaats te houden en wat extra steun te bieden ?

TheMailPilot

Wat niemand heeft met deze zeldzame kar :) dit lag diep in de kastjes verscholen, bijna vergroeid met de kar :) nog mensen met enige info over walker international ?

Drikusniet

Op de banden zou ik niet bezuinigen. Als je onderweg een klapband krijgt, ligt de hele vakantie (en waarschijnlijk nog meer) in duigen.

De platen op de steunpoten horen gebogen te staan. Dit omdat ze niet altijd op dezelfde hoogte moeten steunen. En daar zijn ze voor bedoelt: steunen, niet om de wagen op te tillen. Waarschijnlijk is daarom ook 1 afgebroken, toen dit wel is gedaan. (Er zijn andere steunen die dit wel kunnen, maar dat zijn niet deze)

TheMailPilot

Ja de banden zijn het eerst wat ik bekeken had toen we hem gingen kopen. Die zijn nog lang niet versleten, niet verstorven we zullen zien als ik de wielen demonteer hoe ze er echt aan toe zijn. Thx voor de potenuitleg :)

TheMailPilot

Voila de poten volledig opgekuist. Momenteel worden de steunplaten naagemaakt en de wormmoer terug gebraseerd want die was gebroken door de vorige eigenaars. Die krijgen voor montage een mooi hard zwart kleurtje.

vic36shorty

Ik zou bijna zeggen heb je nieuwe gekocht ga zo door ik blijf het volgen

TheMailPilot

Ik ben er zelf van verschoten :) het moet zijn dat ze goede producten gebruikt hebben om zeker in al die jaren geen spikkeltje roest te toe te laten :) de steunplaten zijn ook al klaar en de wormmoer is terug als vanouds deze zullen dan geglasstraald worden en krijgen harde epoxyprimer en een felrood kleurtje tegen dat we eentje zouden laten staan :) voor de zekerheid toch een reserve gemaakt :)