Hoe zet ik een vouwwagen waterpas?

Gestart door KenJo, mei 29, 2015, 01:32:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

martjeklap

Citaat van: metalpe op augustus 27, 2024, 04:22:02 PM
Die potkrik klinkt ook niet slecht.
Ik heb een foto gevonden van het opblaasding. Een beeld zegt zo veel meer dan 1000 woorden. Vandaar...

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

Beste Metalpe, is de flatjack die op de foto staat een merkloze (van iemand die ze zelf maakt) en zo ja, hoe is jullie ervaring daarmee? Of hebben anderen misschien ervaring met de 'niet echte' flatjacks?

metalpe

Dat is inderdaad een merkloze.
Ik heb hem vanop Marktplaats. Als je zoekt op flatjack of leveler, kom je hem vanzelf tegen.

Ik kan natuurlijk niet vergelijken met een echte, maar deze is heel stevig. Door het materiaal waarvan hij gemaakt is kan hij bij hoge temperaturen ook niet uitzetten of zo.

Nadeel hiervan: zoals je op de foto ziet is hij aan de zijkant met een nogal 'forsige' strip met bouten/moeren dicht gemaakt. Hierdoor is het niet zo makkelijk om de vouwwagen met het wiel erop te zetten (zonder tegen het ventiel te rijden). Je moet namelijk die 'strip' op...
Verder tevreden van. Alleen het erop rijden dus, is wat lastiger. Maar hij kost de helft van een echte en ik heb het nog maar 2 keer moeten gebruiken, dus ik ben wel tevreden.

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

Ron73

Bij de kampeerzaak verkopen ze halfronde oprijblokken die het een stuk makkelijker maken om een vouwwagen waterpas te zetten dan de standaard oprijblokken.