Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: waarom moet wagen bak zo hoog op gedraaid worden  (gelezen 19530 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.750
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: waarom moet wagen bak zo hoog op gedraaid worden
« Reactie #30 Gepost op: april 23, 2016, 10:26:38 pm »

Ik vind die 4 dunne pootjes ook niet het toonbeeld van stabiliteit. Ik vind dat hele opdraaien ueberhaupt niet zo'n succes. Ik ga denk ik maar eens experimenteren met een paar wiggen onder de wielen die hem gelijk op 90cm zetten.
Net als bij Martijnmarleen bij ons staat de wagen met de banden los van de grond.
De wagen staat als een huis en wiebelt nagenoeg niet.

Onze vorige klapper een Alpen Kreuzer die stond op de uitdraai steunen die wiebelde best wel.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: waarom moet wagen bak zo hoog op gedraaid worden
« Reactie #31 Gepost op: mei 25, 2016, 08:19:49 pm »

Misschien een hele rare vraag:
Tijdens het klapweekend in mei, hing het tentdoek van de wagenbak van onze Raclet Jasmin 2004 laag bij de grond.
Zodanig laag, dat hij niet goed kon worden afgespannen met de afspan-elastieken waar je normaal gesproken je haringen door steekt.
We kregen toen de tip om de afspan-elastieken te verwijderen, en door het textielbandje, wat aan het doek vastzit, de haring te plaatsen.
Dus hebben we toen bijna alle elastieken van de wagentent/voortent enz. kunnen verwijderen.
Achteraf hadden we wel zoiets van; dat is wel schadegevoelig dan, als je het bandje gebruikt.
Maar nu ik dit topic lees, hebben wij de vraag, moet soms de wagenbak van de Raclet soms ook met de uitdraaipoten omhoog gedraaid worden??? :?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.447
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: waarom moet wagen bak zo hoog op gedraaid worden
« Reactie #32 Gepost op: mei 26, 2016, 08:05:12 am »

Nee want de roadmaster heeft ander soort poten.
Ook hier mag je de wielen niet van de grond draaien met zijn uitdraaipoten.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

mca2

  • Gast
Re: waarom moet wagen bak zo hoog op gedraaid worden
« Reactie #33 Gepost op: mei 26, 2016, 10:32:02 am »

Waarom zitten die uitdraaipoten er dan dan onder?
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 639
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2016
Re: waarom moet wagen bak zo hoog op gedraaid worden
« Reactie #34 Gepost op: mei 26, 2016, 11:28:01 am »

Waarom zitten die uitdraaipoten er dan dan onder?
voor extra stabiliteit anders rust de hele VW uitgeklpt op 2 banden en een neuswiel. Die 4 uitdraaipoten zijn voor extra steun. Ik leg er altijd hard houten plankjes onder en draai ze redelijk strak in de grond. En kijk altijd na een dag of wat hoever de plankjes/poten in het gras zijn gezakt. Soms moet je namelijk nog wat strakker draaien ivm verzakken van de grond (zeker bij nat weer)
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: waarom moet wagen bak zo hoog op gedraaid worden
« Reactie #35 Gepost op: mei 26, 2016, 05:12:50 pm »

voor extra stabiliteit anders rust de hele VW uitgeklpt op 2 banden en een neuswiel. Die 4 uitdraaipoten zijn voor extra steun. Ik leg er altijd hard houten plankjes onder en draai ze redelijk strak in de grond. En kijk altijd na een dag of wat hoever de plankjes/poten in het gras zijn gezakt. Soms moet je namelijk nog wat strakker draaien ivm verzakken van de grond (zeker bij nat weer)
Hij rust helemaal niet op de banden en de neuswiel. Maar hij rust op de hoek poten. Die andere steunen zitten er op voor nood. En als je een band moet vervangen. Ik gebruik ze nooit. En alles staat stevig en waterpas

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 639
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2016
Re: waarom moet wagen bak zo hoog op gedraaid worden
« Reactie #36 Gepost op: mei 27, 2016, 01:09:31 pm »

Hij rust helemaal niet op de banden en de neuswiel. Maar hij rust op de hoek poten. Die andere steunen zitten er op voor nood. En als je een band moet vervangen. Ik gebruik ze nooit. En alles staat stevig en waterpas

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
ik bedoelde bij een andere niet Roadmaster VW, zoals onze Raclet,  dacht namelijk dat mca2 dat vroeg.
Wist niet dat de Roadmaster meer poten had dan de 4 uitdraaipoten die (iedere??) VW wel heeft, weer wat geleerd.
Gelogd

Goolse Klapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 115
  • Merk: kampeermiddel : Roadmaster Family S.
Re: waarom moet wagen bak zo hoog op gedraaid worden
« Reactie #37 Gepost op: mei 27, 2016, 10:55:10 pm »

Bij de Roadmaster mag je ook niet vergeten om ook je neuswiel omhoog te draaien tijdens het opzetten anders staat hij niet zo stabiel en blijft hij wiebelen. Volgens Ad (Roadmaster) zitten de uitdraai pootjes er alleen maar onder omdat de klanten het willen je hebt ze echt niet nodig.
Gelogd

elianmars

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 145
  • Merk: kampeermiddel : RM Runner S 1998
Re: waarom moet wagen bak zo hoog op gedraaid worden
« Reactie #38 Gepost op: juli 15, 2017, 10:31:50 pm »

Op dit moment staan wij in Italië met de Roadmaster. De wagen staat op de vier pootjes, maar ik vind het spul verre van stabiel staan. Als een van onze kinderen zich in bed omdraait, liggen mijn vrouw en ik te schudden in bed.
Banden staan vrij en enkel de hoekpoten steunen op de grond. Neuswiel staat vrij.

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn? Of is dit 'gewiebel' normaal? Het is voor ons de eerste keer dat we met een vouwwagen op vakantie zijn :)
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.750
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: waarom moet wagen bak zo hoog op gedraaid worden
« Reactie #39 Gepost op: juli 15, 2017, 11:22:46 pm »

Op dit moment staan wij in Italië met de Roadmaster. De wagen staat op de vier pootjes, maar ik vind het spul verre van stabiel staan. Als een van onze kinderen zich in bed omdraait, liggen mijn vrouw en ik te schudden in bed.
Banden staan vrij en enkel de hoekpoten steunen op de grond. Neuswiel staat vrij.

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn? Of is dit 'gewiebel' normaal? Het is voor ons de eerste keer dat we met een vouwwagen op vakantie zijn :)
Vreemd hebben wij met de Roadmaster  geen last van. Bij het omdraaien merken we nagenoeg niets. Bij onze oude Alpen Kreuzer was dat wel anders.

Staat de hele wagen waterpas? Zit er nergens ruimte onder een van de poten?

Je zou Roadmaster eens kunnen bellen of Ad nog een idee heeft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: waarom moet wagen bak zo hoog op gedraaid worden
« Reactie #40 Gepost op: juli 15, 2017, 11:28:47 pm »

De uitdraaisteunen zijn voor steun en mogen bij de meeste vouwwagens het gewicht niet dragen.

De banden en het neuswiel horen gewoon op de grond! De vouwwagen waterpas zetten doe je met je neuswiel en/of een wielkeg/waar je de band op rijd zodat beide wielen Even hoog komen te staan en dus waterpas.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.750
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: waarom moet wagen bak zo hoog op gedraaid worden
« Reactie #41 Gepost op: juli 15, 2017, 11:59:33 pm »

De uitdraaisteunen zijn voor steun en mogen bij de meeste vouwwagens het gewicht niet dragen.

De banden en het neuswiel horen gewoon op de grond! De vouwwagen waterpas zetten doe je met je neuswiel en/of een wielkeg/waar je de band op rijd zodat beide wielen Even hoog komen te staan en dus waterpas.
Je hebt het hier over de Roadmaster die staat op de uitvalpoten en niet op de uitdraaisteunen
De wielen staan los van de grond



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: waarom moet wagen bak zo hoog op gedraaid worden
« Reactie #42 Gepost op: juli 16, 2017, 12:04:55 am »

Gelukkig maar! Beter dan de boel naar de...
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.750
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: waarom moet wagen bak zo hoog op gedraaid worden
« Reactie #43 Gepost op: juli 16, 2017, 12:14:28 am »

Op dit moment staan wij in Italië met de Roadmaster. De wagen staat op de vier pootjes, maar ik vind het spul verre van stabiel staan. Als een van onze kinderen zich in bed omdraait, liggen mijn vrouw en ik te schudden in bed.
Banden staan vrij en enkel de hoekpoten steunen op de grond. Neuswiel staat vrij.

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn? Of is dit 'gewiebel' normaal? Het is voor ons de eerste keer dat we met een vouwwagen op vakantie zijn :)
Na de opmerking van Jeroen heb ik nog wel een vraag. Ik neem aan dat je de uitdraaisteunen wel los van de grond gedraaid hebt.
De 1e keer had ik deze ook uitgedraaid gelaten en toen had ik wel last dat de wagenbak wat wiebelde.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

elianmars

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 145
  • Merk: kampeermiddel : RM Runner S 1998
Re: waarom moet wagen bak zo hoog op gedraaid worden
« Reactie #44 Gepost op: juli 16, 2017, 09:12:10 am »

De uitdraaipoten stonden los, ja.
Gisterenavond heb ik ze, ondanks dat ik weet dat het niet hoort, de steunen tot op de grond gedraaid, zodat ze net iets houden. De uitvalpoten staan nog vast.
Dit scheelt toch behoorlijk wat gewiebel. Over is het niet, maar wel veel minder. In elk geval niet hinderlijk meer.

Zou het ermee te maken kunnen hebben dat we op behoorlijk schuin terrein staan? Om de wielen van de grond te krijgen moest de disselkant zó ver omhoog dat de uitvalpootjes aan die kant er bijna uit vielen. Ik heb daar nu blokken onder liggen, zodat ze er weer iets dieper in zitten.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal