Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Daarnaast kun je ook kiezen voor versterkte hoofdveren. In dat geval worden de originele veren vervangen door versterkte en soms progressieve exemplaren. Progressief wil zeggen dat de veerkracht niet lineair toeneemt met het inveren.
Ik denk dat ik dan versterkte hoofdveren geplaatst heb gekregen.
Ik denk dat ik ze meekreeg om te laten zien dat er echt andere veren waren geplaatst?Zoals je van de garage wel vaker het defecte en vervangen onderdeel meekrijgt.
Tja, ik heb er echt geen verstand van, maar achter in mijn auto ligt toch echt een doos (van de nieuwe veren) met van die spiraalveren erin.En als ik onder de auto kijk zitten daar toch echt blauwe veren (klopt met het plaatje op de doos).Aangezien e.e.a. door de Leasemaatschappij is gefiatteerd neem ik aan dat er in elk geval een aanpassing heeft plaatsgevonden.Ik merk het trouwens ook met rijden. Lijkt wat stugger, vooral op drempels.
Een C3 is niet torsiegeveerd maar heeft wel degelijk spiraalveren in combinatie met een dwarsgeplaatste flexibele as. Zit ook op de C4 (Picasso). Niet meer te vergelijken met de onafhankelijke (veerbollen)vering van weleer maar ook niet zo antiek als torsievering..
Na het akkefietje vlak bij de camping in Frankrijk (slinger lag 20 mtr bij de ingang) neuswiel stond op de grond. Het laatste deel van de weg zat vol met lelijke hobbels, haal ik nu het neuswiel tijdens de rit eraf.
Was je neuswiel niet stiekum onderweg naar beneden gedraaid?Onze Cocoon heeft door het gewicht van de disselkeuken de neiging om spontaan in te draaien als deze op het neuswiel staat. Draait enorm soepel. Als je het neuswiel opdraait moet je de laatste slag stevig nog even doordraaien.