Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jazzper's Trigano Chantilly GL uit 2001 show en projectjes  (gelezen 5676 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jazzper

  • Trigano Chantilly GL 2001
  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Chantilly GL 2001
Jazzper's Trigano Chantilly GL uit 2001 show en projectjes
« Gepost op: juni 19, 2015, 09:07:51 pm »



Een jaar geleden al eens voorgesteld in dit topic en de zoektocht gestart na jaren kamperen in Landal huisjes, tenten, etc. Vroeg of laat zou er een komen en die is nu ook: een Trigano Chantilly GL van eind april 2001 (serienummer opgezocht in de bekende Excel).

In de praktijk bleek hij loaded! Van aardlekschakelaarautomaat (of hoe dat heet) tot stormbanden, tot kluis, tot nieuw kastje tot lampen tot complete uitzet. Hij is in concoursstaat en ik zou durven eten van de bodemplaat. Ding is kraakschoon van onder en in de wielkasten (laat staan boven). Vorige eigenaar had hem kort en amper gebruikt, daarvoor kwam hij bij kampeercentrum De Jong Hillegom vandaan.

Vandaag opgehaald en nog nooit met aanhanger gereden. Alleen vooruit gereden en dat was echt eitje. Voelde hem amper tot niet achter me en het zicht is dikke prima:

je ziet nog de bovenrand van een maxi cosi. Dat is niet de klapper.

Het de afgelopen week heel het internet afgeschuimd en er is geen foto, pdf, instructie, filmpje of achtergrondinfo die ik niet gevonden heb! En uren dit forum doorgeplozen :)

Wilde dit weekend gelijk al testen, maar het weer ziet er niet goed uit dus weet nog niet of ik ga kamperen.

Dit topic ga ik de projectjes bijhouden. Voor de leeftijd is ze (zijn Franse klappers net als franse auto's vrouwelijk?) echt zeer goed gepreserveerd, maar optimaliseren is altijd leuk. Een bloemlezing:

  • schoonmaken disselbak en afdekzeil
  • bandjes vervangen denk ik. Kan niet echt jaarcode ontdekken. Zitten Roemeense (!) Montana M800 13" bandjes op die er zeer goed uitzien, maar jaarcode ontbreekt. Wel een E-mark en denk dat het 2004 is...
  • elastiek dekzeil lubbert. Inkorten of vervangen
  • heb een dompelpompje, 12V doosje (2 van die blokaccus) en voetpedaal. Nu nog slangen aansluiten en iets regelen voor aan en afvoer qua jerrycans
  • disselhoes scoren
  • sticker en kentekenplaatsticker De Jong eraf krabben (en de ovalen NL sticker). Ik hou van clean.
  • scheurtje in disselbak versterken (ductape binnenkant?)
  • kijken of slaapcomfort omhoog kan. Die matrasjes zijn ook maar zozo
  • 2e ondertent scoren
  • tenttapijt of grastapijt scoren voor voortent
  • lange termijn: wil nog eens 12V autonoom gebeuren maken met oa LED-lichten en evt zonnepanelen. Omdat het kan :)
  • vriendin wil nog e.e.a. pimpen zoals de frontjes van het keukentje welke iets afbladderen. Zag al op Pinterest erg veel inspiratie (tip!)

to be continued! input en vragen welkom.
« Laatst bewerkt op: maart 19, 2017, 08:21:33 pm door Jazzper »
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 1999
Re: Jazzper's Trigano Chantilly GL uit 2001 show en projectjes
« Reactie #1 Gepost op: juni 19, 2015, 11:29:06 pm »

la caravane pliante. Inderdaad vrouwelijk.
Klinkt allemaal erg goed. Veel plezier ermee.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2015
Re: Jazzper's Trigano Chantilly GL uit 2001 show en projectjes
« Reactie #2 Gepost op: juni 20, 2015, 06:57:22 pm »

Je zegt at je de NL sticker gaat verwijderen, maar die zijn toch nog altijd verplicht in het buitenland?
Gelogd

maartenvb

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Montana
Re: Jazzper's Trigano Chantilly GL uit 2001 show en projectjes
« Reactie #3 Gepost op: juni 20, 2015, 08:41:24 pm »

de sticker is niet meer verplicht! als je een goede duplicaat nummerplaat hebt staat de landcode er ook op!
Gelogd

Jazzper

  • Trigano Chantilly GL 2001
  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Chantilly GL 2001
Re: Jazzper's Trigano Chantilly GL uit 2001 show en projectjes
« Reactie #4 Gepost op: juni 20, 2015, 08:51:01 pm »

Goed dat je het zegt! Nee, de mijne heeft geen NL op de plaat dus sticker maar laten zitten.


Wilde vandaag kamperen maar regen... Uiteindelijk bij Erica, 5 min rijden hiervandaan, maar rondgekeken. Wat een snoepwinkel is het toch, maar die prijzen... au.
Thuisgekomen met een vervangend bedsteun-pootje (schoteltje).

En nog half uur op parkeerterrein lopen oefenen met achteruitrijden en inparkeren. Best te doen, maar nog niet 100% onder de knie.
Gelogd

fionchantilly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk: kampeermiddel : Buiten Lewe 2
Re: Jazzper's Trigano Chantilly GL uit 2001 show en projectjes
« Reactie #5 Gepost op: juli 09, 2015, 02:29:49 pm »

Wat een leuk topic!
Wij hebben sinds een jaar een Chantilly uit 2006 (ik zwoer bij camp-let maar gevallen voor de zeeën van ruimte).
En ik wil ook wel eea gaan pimpen.
Wat gaan jullie met het keukentje doen?
Gelogd

Jazzper

  • Trigano Chantilly GL 2001
  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Chantilly GL 2001
Re: Jazzper's Trigano Chantilly GL uit 2001 show en projectjes
« Reactie #6 Gepost op: juli 13, 2015, 10:48:31 am »

Wat een leuk topic!
Wij hebben sinds een jaar een Chantilly uit 2006 (ik zwoer bij camp-let maar gevallen voor de zeeën van ruimte).
En ik wil ook wel eea gaan pimpen.
Wat gaan jullie met het keukentje doen?

Mijn vrouw wil de frontjes van lades, wasbak en de plank die naar beneden klapt voorzien van hip zeil. Enige probleem is dat tentdoek natuurlijk zand/groen/rood is. Vloekt als de neten dan ;)


Ondertussen vorige week wel gekampeerd. Ging super. Opzetten was echt meer dan prima te doen. Wat een groter probleem was was het inpakken. Ik weet niet wat voor fetisjisten de vorige eigenaren waren maar zulke mooie pakketten heb ik er niet meer van kunnen maken. En ook 0,0 instructies daarover te vinden op internet.

Ik ga deze week nogmaals proefkamperen en daarna naar la douche france. Wat we nog moeten fixen voor die tijd:
- nieuwe banden; worden er morgen opgezet. Huidige waren optisch top, maar uit 2000...
- er zit geen 'schort' bij voor de bak. Je kijkt dus zo onder de vouwwagen. Moet ik nog wat op verzinnen
- grotere jerrycan waar dompelpomp in kan
- campeertafel. Ik neig naar zo een met die aluminium latjes, oprolbaar, maar die heeft aan zijkant een kruisframe waardoor daar geen benen kunnen
- koelbox; probeer er een op MP te scoren. Wat een dure dingen zeg!
- tenttapijt; gaat me iets van 6 tientjes kosten denk ik
- slaapcomfort. We liggen nu op het 15 jaar oude matras. Ik vind het niet over houden. Ga nu proberen met yoga matjes eronder (nee ik yoga niet). Niet ideaal

To be continued! So far meer dan leuk.
Gelogd

fionchantilly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk: kampeermiddel : Buiten Lewe 2
Re: Jazzper's Trigano Chantilly GL uit 2001 show en projectjes
« Reactie #7 Gepost op: juli 19, 2015, 03:23:47 pm »

Leuk idee, ik wil zoiets gaan doen met heel brede washi-tape, hoef je niet met lijm aan de slag en haal je het er zo af als je beu bent (via zilte.nl).

Kampeertafel: zoiets heb ik ook net op de kop getikt, met een soort hangmand eronder voor losse spulletjes.
Tenttapijt: wij hebben het meteen bij de aanschaf meegenomen, maar nu zag ik laatst bij de xenos brede plastic strandmatten/tuinkleden, kost drie keer niks en heel leuk.
Matrassen: zijn inderdaad heel hard. Ik ben aan het kijken bij ikea naar traagschuim toppers, maar die nemen weer veel plek in...

Ik heb voor in de garderobekast een soort hangding gekocht bij ikea (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80245876/) die ik daar in wil gaan hangen om kleding te organiseren.

Succes met je projectje!
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 639
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2016
Re: Jazzper's Trigano Chantilly GL uit 2001 show en projectjes
« Reactie #8 Gepost op: juli 20, 2015, 12:50:51 pm »

de sticker is niet meer verplicht! als je een goede duplicaat nummerplaat hebt staat de landcode er ook op!
dacht dat dat nog stees niet mocht in NL moet de aanhangwagen nummerplaat helemaal wit zijn. In het buitenland moet er NL zichtbaar zijn, dus is een sticker nodig. Of een 2e nummerbord die je verwissled bij de grens.....

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/vraag-en-antwoord/wat-voor-kentekenplaat-heb-ik-nodig-voor-mijn-aanhangwagen-of-caravan.html

Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 913
  • Merk: kampeermiddel : Europa Camper Futura 2015
Re: Jazzper's Trigano Chantilly GL uit 2001 show en projectjes
« Reactie #9 Gepost op: juli 20, 2015, 12:59:36 pm »

gewoon een mooie sticker van het vouwwagenforum er op, staat ook netjes  I:
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk: kampeermiddel : Jamet louisiana 2013
Re: Jazzper's Trigano Chantilly GL uit 2001 show en projectjes
« Reactie #10 Gepost op: juli 20, 2015, 09:15:52 pm »

gewoon een mooie sticker van het vouwwagenforum er op, staat ook netjes  I:
En die sticker is "bijna" verplicht kost  :H
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal