Losbreekreminrichting

Gestart door KlapJoeri, juni 29, 2015, 09:54:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

herrwillem

Wettelijk correct wel... Maar niet effectief laat het hier eerder getoonde filmpje zien...
Voor alles is een oplossing...
Officiële sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

Frankie

#16
Citaat van: herrwillem op juli 05, 2015, 08:17:37 AMWettelijk correct wel... Maar niet effectief laat het hier eerder getoonde filmpje zien...
...dus andere musketonhaak gebruiken:


KenJo

Heb je geen musketonhaak dan? Want je moet niet de kabel door het oog doen maar de musketonhaak aan het oogje vastmaken.

Mocht je geen musketonhaak hebben, dan kan je die overal kopen (ANWB bijvoorbeeld) als je maar let op de kwaliteit (zoals Frankie al aanhaalt)



Jammer trouwens dat de politie-agent niet heeft laten zien hoe het wél moet. Dat had ik wel van hem verwacht namelijk als je commentaar levert, laat je ook zien hoe het wel behoort te zijn of geef je aan wat iemand moet doen om het wel in orde te maken  :J
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Patrick85

Wij hebben sinds kort ook een vouwwagen, maar als ik de musketonhaak zo bevestig aan het vaste deel van de trekhaak is mijn kabel veel te lang en sleept over de grond. Dus nu lus ik hem om de trekhaak en door de musketonhaak is dit dan wel goed of is er dan ook de kans dat alleen de haak van de kabel zelf uitbuigt

Frankie

Citaat van: Patrick85 op juli 05, 2015, 02:38:08 PMWij hebben sinds kort ook een vouwwagen, maar als ik de musketonhaak zo bevestig aan het vaste deel van de trekhaak is mijn kabel veel te lang en sleept over de grond.
klopt. Is bij mij ook het geval. De oplossing is even simpel als doeltreffend. Sla de kabel één keer om de trekhaak en haak pas dan de musketon vast.

sanderv

Citaat van: Herwin op juni 30, 2015, 08:41:30 PM
Ik ben nog steeds van mening, zodra je iets achter je auto hangt heb je daar een rijbewijs voor nodig ongeacht gewicht etc. dan is het ook gewoon duidelijk.
Dit geldt hetzelfde voor op het water zodra er een motor aan hangt...een vaarbewijs, punt.

Het is toch te zot dat sommige mensen 1500 km 'rijden' (lees jagen) met een sleepkeet achter de auto die normaal gesproken nooit met een aanhanger rijden!?

Ik heb overigens wél e achter b zoals ze dat zo leuk zeggen, ook voor mijn werk en ik heb er zeer zeker wat van opgestoken!

Gelukkig gaat het vaak goed......

Ik wilde het gaan halen. Is nu echter helemaal niet meer zinvol sinds B is uitgebreid en E is beperkt en gezien het feit dat we een gewone middenklasser hebben met een TTM van minder dan 2200 kg en een maximum trekgewicht van 1300 kg. Heel paradoxaal, maar hoe geschikter de trekauto gaat worden, hoe kleiner de kans dat je er mee mag rijden. Maar ja, da's de wet nou eenmaal.

sanderv

Overigens is de musketonhaak niet het enige probleem. Het lood waarmee de kabel dichtgeknepen is, is vaak ook niet berekend op rechtstreekse belasting. De remkabel móet stroppen om de trekhaak, anders werkt het gewoon niet. De zwakste schakel moet de lus of de ring aan de aanhanger zijn. Dus gewoon stroppen om de haak en met een musketon aan het oog bij de trekhaak bevestigen.

Patrick85

Duidelijk! Dat ik er zelf nog niet aan gedacht heb.  :)29]

Frankie

Citaat van: Herwin op juni 30, 2015, 08:41:30 PMIk heb overigens wél e achter b zoals ze dat zo leuk zeggen, ook voor mijn werk en ik heb er zeer zeker wat van opgestoken!

Gelukkig gaat het vaak goed......
Mjoah... omgekeerd is ook twijfelachtig. Ik zie voldoende mensen die BE hebben waarvan ik eerlijk gezegd vind dat ze voor rijden zonder aanhanger al aan een stevige opfriscursus toe zijn. En zelf heb ik ze allemaal behalve A en T, maar je zult mij echt niet rijdend achter het stuur van een touringcar (el of niet met aanhanger) zien zitten.  :N

KenJo

Het hebben van een rijbewijs wil absoluut niet zeggen dat iemand kan auto rijden. En als je kan autorijden wil dat net zo min zeggen dat je kan deelnemen aan het verkeer.


  • Je hebt een rijbewijs: je weet welke handelingen je moet verrichten om een voertuig in beweging te krijgen en in beweging te houden
  • Je kan autorijden: je bent in het bezit van een rijbewijs en je weet veilig van A naar B te rijden
  • Je kan deelnemen aan het verkeer: je rijdt van A naar B, kijkt in de zijspiegels als je van rijstrook wisselt, geeft richting aan, anticipeert op de handelingen van andere autorijders, gooit geen brandende sigarettenpeuk uit het autoraam als er een motorrijder voorbij rijdt etc etc.
Die laatste klasse is ondertussen net zo zeldzaam als de siberische tijger geworden
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Yella

Citaat van: KenJo op juli 05, 2015, 04:33:52 PM
Het hebben van een rijbewijs wil absoluut niet zeggen dat iemand kan auto rijden. En als je kan autorijden wil dat net zo min zeggen dat je kan deelnemen aan het verkeer.


  • Je hebt een rijbewijs: je weet welke handelingen je moet verrichten om een voertuig in beweging te krijgen en in beweging te houden
  • Je kan autorijden: je bent in het bezit van een rijbewijs en je weet veilig van A naar B te rijden
  • Je kan deelnemen aan het verkeer: je rijdt van A naar B, kijkt in de zijspiegels als je van rijstrook wisselt, geeft richting aan, anticipeert op de handelingen van andere autorijders, gooit geen brandende sigarettenpeuk uit het autoraam als er een motorrijder voorbij rijdt etc etc.
Die laatste klasse is ondertussen net zo zeldzaam als de siberische tijger geworden
Je gooit niets uit het raam, wel of geen motorrijder. Maar je hebt gelijk met dat laatste.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Frankie

Citaat van: Yella op juli 05, 2015, 04:53:36 PMMaar je hebt gelijk met dat laatste.
Dat is denk ik de basis waarop de dash-cam zo populair wordt. Maar veel mensen (ook beroeps overigens) met een dashcam hebben niet in de gaten dat op hun filmpjes ook goed zichtbaar is dat ze zelf verre van brandschoon zijn (lees: niet of slecht anticiperen).

Herwin

Ben het volkomen met je eens frankie, maar het feit dat er met een e rijbewijs je bepaalde dingen bijgebracht worden vond ik toch wel zeer zinvol.
En dat een ieder zijn eigen 'rijstijl' er op na houd.....tja....ik denk dat er menig mens zakt voor het examen als ze na een poosje weer zouden moeten afrijden.

weep

Ik denk dat ik het zo ga doen. Ik heb wel zo'n oog, maar daar past die kabel niet door. Ik gebruik de musketonhaak als hulpkoppeling, maar sla de kabel toch om de trekhaak. Als ik ook naar het filmpje kijk lijkt me dat het beste.
Een echte hulpkoppeling gaat waarschijnlijk niet passen op mijn trekhaak.

Yella

Citaat van: Frankie op juli 05, 2015, 05:35:39 PM
Dat is denk ik de basis waarop de dash-cam zo populair wordt. Maar veel mensen (ook beroeps overigens) met een dashcam hebben niet in de gaten dat op hun filmpjes ook goed zichtbaar is dat ze zelf verre van brandschoon zijn (lees: niet of slecht anticiperen).
Klopt. Heb een Garmin Virb voor op vakantie kanotochtjes e.d. filmen. Maar ben deze nu aan het testen op de motor en in m'n auto. En vanuit de camera gezien zien je inhaalacties  en manouvres er veel spectaculairder uit.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.