Hulpveren

Gestart door boom, juli 07, 2015, 10:09:28 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

boom

afgelopen week hulpvuren laten plaatsen; ben benieuwd hoe het de komende vakantie gaat.

Onze auto (VW Golf Plus) lag voorheen laag in de achtervering, vouwwagen erachter werd er niet beter op.

Dus nu met hulpveren opweg.

Heeft u ze ook? Wat zijn de ervaringen?

jackodb

Ik heb ze niet.

Wel over gedacht, omdat onze Avensis station (T25) bekend staat om de wat slappe achtervering. En terecht.
Maar uiteindelijk vond ik het toch te duur. Het voor ons neerkomen op zo'n 250 Euro. En dat voor een paar dagen per jaar.

Overigens kan het best goedkoper zijn geen hulpveren te plaatsen, maar de 'gewone' veren te vervangen door progressieve veren.
Deze kosten verschillen nogal per auto-merk/model.



boswachter

Ik heb een Althea XL ook in Eco uitvoering, en hulpveren zijn gewoon noodzakelijk bij een vouwwagen (of 3 pubers op de achterbank  :#) Dus daar ga je zeker plezier van hebben.
Drempels blijven lastig, maar een stuk beter te doen dan voorheen (geen neuswielbeschadigingen meer)

abbes008

Ik laat ze wel monteren op onze nieuwe 308 sw. Niet alleen vanwege de vouwwagen, maar de wegligging zou het ook ten goede komen. Ik houd niet van een zachte achterkant. Het wordt nu allemaal wat stugger.
Groeten,

Erik

boswachter

Citaat van: abbes008 op juli 07, 2015, 10:51:31 AM
Ik laat ze wel monteren op onze nieuwe 308 sw. Niet alleen vanwege de vouwwagen, maar de wegligging zou het ook ten goede komen. Ik houd niet van een zachte achterkant. Het wordt nu allemaal wat stugger.
waarom dan een fransoos..... :# Dan kan je beter een Duitser rijden, hoewel een slopel wil ook wel een zachte kont hebben 8)

abbes008

Klopt, heb liever een duitser. Echter dan ben ik weer een Nederlander. 14% bijtelling voor wel een hele mooie wagen.
Groeten,

Erik

boswachter

daar heb je gelijk in, en een golf ook 14% is toch iets duurder....

abbes008

Ik ben voor mezelf begonnen, dus de combi zakelijk tarief en prive bijtelling is dit voor mij het voordeligst. Gezien welke type auto we wilden.
Groeten,

Erik

boswachter

Ah ik ook, maar de auto is nog privé, hoewel ik op moet letten dat de belastingdienst geen roet in het eten gaat gooien... (rijdt veel zakelijke km's)

WimS

#9
 :off Nou daar heeft de fiscus geen probleem mee hoor, gewoon goed bijhouden wat je zakelijk rijdt en 19 cent per kilometer doorbelasten aan de (eenmans)zaak. Wel dien je dan alle kosten van de auto privé te betalen.

sanderv

Ik heb inmiddels op 4 auto's hulpveren gemonteerd (alle met LPG installatie). Topuitvinding, heb je het hele jaar door profijt van. Auto ligt veel steviger op de weg en ik heb toch vaker meer in de bak, op de bank en aan de haak dan ik ooit gedacht had. Om te beginnen drie tot vijf dagen per week een fietsenrek aan de haak aan twee auto's die niet bekend staan om hun fantastische achtervering.

abbes008


Citaat van: WimS op juli 07, 2015, 11:31:52 AM
:off Nou daar heeft de fiscus geen probleem mee hoor, gewoon goed bijhouden wat je zakelijk rijdt en 19 cent per kilometer doorbelasten aan de (eenmans)zaak. Wel dien je dan alle kosten van de auto privé te betalen.

Niet helemaal waar. Ik het begin heb ik met een privé auto zakelijk gereden. Zowel de benzine als de onderhoudskosten kun je opnemen in de boekhouding.  Een gedeelte van deze kosten en btw kun je terug vorderen.
Groeten,

Erik

WimS

Citaat van: abbes008 op juli 07, 2015, 12:55:05 PM
Niet helemaal waar. Ik het begin heb ik met een privé auto zakelijk gereden. Zowel de benzine als de onderhoudskosten kun je opnemen in de boekhouding.  Een gedeelte van deze kosten en btw kun je terug vorderen.
Brandstof en de ook onderhoudskosten kun je niet als kosten opnemen, maar wat wel kan is de BTW over het onderhoud (naar rato van de zakelijke kilometers vs. het totale aantal kilometers) aftrekken.
De kilometervergoeding dient alle kosten te dekken (maar doet dit, extreme aantallen zakelijke kilometers daargelaten, naruurlijk niet.)
Je kunt brandstof natuurlijk wel als kosten opnemen, maar bij een controle door de belastingdienst (toegegeven, gebeurt bij nooit) ga je dan wel de bietenbrug op.

Maar goed dit alles is behoorlijk  :off

herrwillem

Raar zo van hulpveren naar belastingsconstructies
Voor alles is een oplossing...
Officiële sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

abbes008


Citaat van: herrwillem op juli 07, 2015, 02:04:18 PM
Raar zo van hulpveren naar belastingsconstructies

Eens,  we gaan weer verder over hulpveren. Dank WimS
Groeten,

Erik