Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Vreemd probleem Aart Kok Kavango  (gelezen 14266 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk: kampeermiddel : Jamet louisiana 2013
Re: Vreemd probleem Aart Kok Kavango
« Reactie #30 Gepost op: juli 11, 2015, 12:25:32 pm »

Als de veiligheid in het geding is dan lijkt het mij als leverancier het verstandig de zaak na te lopen en en zonodig actie te ondernemen. Kan men je nooit nalatigheid in je schoenen schuiven. 
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Vreemd probleem Aart Kok Kavango
« Reactie #31 Gepost op: september 04, 2015, 10:52:46 am »

Vandaag de Kavango afgeleverd bij Aart Kok. Keurig te woord gestaan en ze gaan kijken wat de oplossing gaat worden en wat er nou fout gegaan is.  Ben benieuwd....als ie maar voor de 18e klaar is want dan hebben we t klapweekend
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Vreemd probleem Aart Kok Kavango
« Reactie #32 Gepost op: september 10, 2015, 01:14:14 am »

Hum?! Op 4 sept hebben we de wagen ingeleverd, nu is het de 10e september en ik heb nog niks gehoord. Nog 1 werkdag en het is zo maar de 14e aangezien er in het weekend niks gebeurd er in de werkplaats van Aart Kok. Dan is het zomaar nog maar 3 dagen (want AK is gesloten op dinsdag dé 4e dag) en dan is het  :zw najaars klapweekend. Ga mij nou niet vertelen dat mijn klapper niet klaar is binnen 3 werkdagen want dan begin ik serieus  :X te worden :(

Hoeveel tijd kost het om een paar remschoenen/ een as of een paar velgen te vervangen? Aankomende dinsdag maar eens bellen.... O nee dan zijn ze dicht! Serieus... Dat moet toch gaan lukken? Ik heb als amateur binnen een uur een as onder een VW kever 1971 vervangen, je gaat me toch niet vertelen dat die van een Kavango meer tijd kost???
« Laatst bewerkt op: september 10, 2015, 01:17:59 am door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Vreemd probleem Aart Kok Kavango
« Reactie #33 Gepost op: september 10, 2015, 06:19:08 am »



Aankomende dinsdag maar eens bellen.... O nee dan zijn ze dicht! Serieus... Dat moet toch gaan lukken?
Maar waarom zou je tot dinsdag uitstellen wat ook vandaag kan?

Ik heb als amateur binnen een uur een as onder een VW kever 1971 vervangen, je gaat me toch niet vertelen dat die van een Kavango meer tijd kost???
Dat 'binnen een uur' veronderstelt dat je 'm al voorhanden hebt en dat je niet nog tien kevers hebt staan waar je andere dingen aan moet doen.
Het is n.m.m. altijd gevaarlijk om te vergelijken wat je als amateur lukt met wat je van een pro verwacht.

Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk: kampeermiddel : Jamet louisiana 2013
Re: Vreemd probleem Aart Kok Kavango
« Reactie #34 Gepost op: september 10, 2015, 06:04:43 pm »

Bespeur ik nu toch echt dat de Fabrikanten van vw wel erg makkelijk met hun klanten en plichten omspringen?
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Vreemd probleem Aart Kok Kavango
« Reactie #35 Gepost op: september 11, 2015, 11:54:16 am »

Maar waarom zou je tot dinsdag uitstellen wat ook vandaag kan?
Uiteraard wacht ik niet tot het laatste moment, daar schiet je niks mee op. Ik heb ook al contact gehad maar daar ben ik niet veel wijzer van geworden: het probleem is voorgelegd aan de fabrikant. Ik wordt op de hoogte gehouden.

Maar het gaat erom dat er niet veel tijd meer is. Stel dat er vandaag uitsluitsel komt én men het materiaal nog kan bestellen. Dan wordt dat maandag verzonden, dinsdag is AK dicht dus woensdag of donderdag levering/ montage en wat jij al zegt Frankie: ze hebben nog meer te doen.
Het zal dus krap gaan worden. Ik heb ze dus nog maar eens nadrukkelijk gezegd dat ik de klapper vrijdag nodig heb omdat ik weg wil.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Vreemd probleem Aart Kok Kavango
« Reactie #36 Gepost op: september 14, 2015, 06:20:11 pm »

YESS!!!!  :> We kunnen woensdag de klapper halen bij Aart Kok  :> Ze hebben de remtrommels vervangen zodat de orginele lichtmetalen velgen gebruikt kunnen worden. Ze hebben ook de nieuwe banden gemonteerd op het lichtmetaal gemonteerd en de velg van het reserve wiel vervangen (dat was wel een steek 98).

In ieder geval kunnen we vrijdag naar het klapweekend :>

Alleen ben ik vergeten de rekening van de onderhoudsbeurt ter sprake te brengen, het was ook wat lastig bellen zo midden in Albert Heijn staat  :O
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.765
Re: Vreemd probleem Aart Kok Kavango
« Reactie #37 Gepost op: september 14, 2015, 06:22:03 pm »

Top!
De spanning is begrijpelijk. Maar uiteindelijk komt alles op z'n pootjes.
Komt wel goed schatje... Iets met een reclame. ;-)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vreemd probleem Aart Kok Kavango
« Reactie #38 Gepost op: september 14, 2015, 07:35:05 pm »

 :> :> :> mooi zo
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Vreemd probleem Aart Kok Kavango
« Reactie #39 Gepost op: september 14, 2015, 08:02:41 pm »

Top. Gelukkig opgelost.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Vreemd probleem Aart Kok Kavango
« Reactie #40 Gepost op: september 16, 2015, 10:34:48 am »

We hebben de klapper weer gelukkig. Helaas is aart kok niet van plan iets te doen met de kosten die we gemaakt hebben. We hadden voor de onderhoudsbeurt bij hen moeten komen, dan was t probleem met de velgen gelijk opgelost en hadden we de kosten niet gemaakt. Dat heemstede voor ons niet echt in de buurt is is dan wel wat lastig maar dan het had wel alle rompslop voorkomen.
Wel krijg ik korting op volgende onderhoudsbeurt dat schrijft hij in t dossier.
Ik heb nog aangehaald dat ik dan 3 kwartier heen en 3 kwartier terug en dat 2 keer moet rijden voor een beurt. Maar dat maakte weinig indruk
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Vreemd probleem Aart Kok Kavango
« Reactie #41 Gepost op: september 16, 2015, 10:55:07 am »

Je kunt een beurt ook zo afspreken dat je erop kunt wachten. Althans dat was bij mijn gewonnen Bovag beurt het geval. Moeten ze natuurlijk niet per ongeluk een andere wagen een beurt geven, denkend dat het de jouwe is (wat mij gebeurde) want dan wacht je tweemaal zo lang. Toegegeven, je krijgt dan wel ruimhartig een (1) tegoedbonnetje voor een kopje koffie in het restaurantje bij het gemaal 300 meter verderop. :H
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.391
Re: Vreemd probleem Aart Kok Kavango
« Reactie #42 Gepost op: september 16, 2015, 11:15:00 am »

YESS!!!!  :> We kunnen woensdag de klapper halen bij Aart Kok  :> Ze hebben de remtrommels vervangen zodat de orginele lichtmetalen velgen gebruikt kunnen worden. Ze hebben ook de nieuwe banden gemonteerd op het lichtmetaal gemonteerd en de velg van het reserve wiel vervangen (dat was wel een steek 98).

In ieder geval kunnen we vrijdag naar het klapweekend :>

Alleen ben ik vergeten de rekening van de onderhoudsbeurt ter sprake te brengen, het was ook wat lastig bellen zo midden in Albert Heijn staat  :O

Ik heb dit topic een beetje gevolgd en wat ik niet helemaal begrijp is dat je dus steek 98 op de wagen had, ook een reservewiel met steek 98 en velgen met steek 100. Steek 100 kan je idd met schuifbouten gebruiken op steek 98. Dat was toch veruit de meest eenvoudige oplossing geweest? Dat Aart kok lichtmetaal heeft gemonteerd en daar niet het juiste materiaal voor gebruikt is natuurlijk oliedom en gevaarlijk. Een excuus was daar wel op de plaats geweest.

Maar goed het is opgelost en dat is mooi voor je! Veel veilige km's weer!

Gelogd
Adventure Awaits

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Vreemd probleem Aart Kok Kavango
« Reactie #43 Gepost op: september 16, 2015, 12:09:14 pm »

Een excuus heb ik ook gekregen, netjes maar iets anders kan eigenlijk ook niet. Wel vertelde Aart Kok mij dat ze hebben uitgezocht wat er nou gebeurd is:

- in 2010 is er een model wissel geweest. Het model 2010 en later heeft de optie om voorzien te worden van lichtmetalen velgen. Voor lichtmetalen velgen is de standaard steek 100 en dus is men in de productie een andere steek op de assen gaan monteren.
- mijn wagen is de laatste geweest die van een steek 98 is voorzien.
- in de productielijn hebben ze er geen rekening mee gehouden dat dit een speciale versie was, en dat hij ook voorzien werd van lichtmetalen velgen

Ze hebben nagedacht over een terugroep actie maar daar zien ze vanaf omdat de fabrikant verzekerd heeft dat mijn wagen de enige is waar het fout gegaan is.

Het probleem is trouwens opgelost door de benodigde onderdelen van een nieuwe wagen af te halen en op die mijne te monteren want er was niet voldoende tijd om ze te bestellen. .............. wacht even: we spoelen even terug....... Aart Kok eist van mij dat ik met mijn wagen naar hen kom voor een onderhoudsbeurt dan hadden ze gelijk in kunnen grijpen op het moment dat het probleem geconstateerd werd. Maar hoe doe je dat als je geen onderdelen op voorraad hebt liggen? En bestellen kennelijk lang duurt, zeker als de klant zit te wachten zoals Frankie dat doet! Dan haal je dus onderdelen van andere wagens af die je hebt staan, om die onderdelen onder de wagen te plaatsen.

 :? en mijn wagen kwam met steek 98 van de fabriek af en is absoluut de enige waar dit mee gebeurd is. Ja ja, ik snap het helemaal maar hoe kan je dat garanderen als je zelf onderdelen van wagens afhaalt om ze onder andere wagens te plaatsen?  ::)

Misschien ben ik erg argwanend maar ik geloof helemaal niks meer van het verhaal.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.787
  • Merk: kampeermiddel : Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Vreemd probleem Aart Kok Kavango
« Reactie #44 Gepost op: september 16, 2015, 02:09:39 pm »

Fijn dat de klapper terug is én op tijd, maar het is wel een beetje een raar verhaal geworden zo! Benieuwd of die nieuwe wagen waar ze het vanaf gehaald hebben eerst hersteld wordt...
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal