Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Peago  (gelezen 3834 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi
Peago
« Gepost op: juli 17, 2015, 08:18:36 am »

Zat gisteren even te lezen over de nieuwe app Peago. De Nederlandse makers hebben een systeem bedacht waarmee je de tolkosten optimaliseert door af en toe een afslag te nemen en dan direct weer terug de tolweg op. Naar ik begreep is de app nog maar net uit. Iemand al praktijkervaring?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.686
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Peago
« Reactie #1 Gepost op: juli 17, 2015, 08:39:17 am »

Nee. Maar ik heb er eea over gelezen en een filmpje over gezien. Je moet inderdaad 3 of 4 keer de weg af en er direct weer op. Dan kan je een paar euro besparen.
Maar het moet op specifieke plekken, anders zou het zomaar averechts kunnen werken.
En het kost tijd: wachttijden bij de tolpoortjes. Sowieso gaat de snelheid eruit, meestal 1 of meer rotondes. In onze auto wordt dan iedereen weer wakker (zijn we er al?).

Wat ik begrijp is dat het niet optimaal werkt met een tolbadge, die lijken een ander afrekenmodel te hebben, maar dat blijft wat wazig in de stukken die te vinden zijn.

Wij betalen gewoon de volle mep, we gaan imeers op vakantie voor het ontspannen. Geld besparen doen we wel de rest van het jaar :H
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Peago
« Reactie #2 Gepost op: juli 17, 2015, 06:24:24 pm »

Tja, hetzelfde als 15 km verderop voor 1 cent minder brandstof tanken. Je moet er maar zin in hebben. Wij jakkeren lekker door naar de camping.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Peago
« Reactie #3 Gepost op: juli 17, 2015, 09:53:57 pm »

 :Z niet aan mij besteed, sorry.
Gelogd

Peago

  • Gast
Re: Peago
« Reactie #4 Gepost op: juli 17, 2015, 10:01:45 pm »

Wat ik begrijp is dat het niet optimaal werkt met een tolbadge, die lijken een ander afrekenmodel te hebben, maar dat blijft wat wazig in de stukken die te vinden zijn.

Wij van Péago willen graag even het fabeltje dat een tolbadge een ander afrekenmodel heeft uit de wereld helpen. Dit is alleen het geval bij de Duplex tunnel in Parijs die vrijwel niet door toeristen wordt gebruikt en waar sowieso niet op te besparen is met Péago. Het voordeel van Péago in combinatie met een tolbadge is dat het tussendoor afrekenen nog minder kost dan de gemiddelde 1,5 minuut extra reistijd EN dat je door Péago ook weet wat er afgerekend wordt, aangezien je dat met een tolbadge pas achteraf op je afschrift kan zien. Péago kondigt echter elke betaling aan en ook welk bedrag daar afgerekend moet worden.

Veel bespaar plezier, mits besparen wat voor je is natuurlijk :-)

Péago
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk: kampeermiddel : Jamet louisiana 2013
Re: Peago
« Reactie #5 Gepost op: juli 17, 2015, 10:27:10 pm »

En ik vraag mij af wat kost het omrijden qua benzine verbruik? En dat dan omgerekend in de winst door minder tol te betalen? Naar mijn gevoel nihil. Eea op de site schitterend gepresenteerd zonder keiharde cijfers. Ik heb dan zelf ervaring dat de tomtom mij op de heen reis een andere route liet volgen en idd aan tolkosten bespaarde ik,  maar even snel aan het aantal km's omgerekend viel het voordeel behoorlijk tegen en dan laat ik de tijd winst nog maar buiten beschouwing. Wat mij betreft zonder keiharde cijfers een vooralsnog mooi verkoopverhaal.
« Laatst bewerkt op: juli 18, 2015, 12:13:35 pm door Paulvh »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.686
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Peago
« Reactie #6 Gepost op: juli 18, 2015, 08:24:45 am »

@Peago: goed dat jullie even zelf reageren! Het werkt dus ook met de tolbagde.

De anderhalve minuut extra reistijd, lijkt mij per keer dat je de weg afgaat? Zeker beladen, met een aanhanger èn passagiers die comfortabel willen reizen, lukt het niet om binnen genoemde tijd de snelweg af te gaan, minimaal 1 rotonde te nemen, twee keer door een tolpoortje en weer terug op snelheid komen. Anders rijd je door met een snelheid van tussen de 80 en wel 130 km/uur.

Mij maakt het weinig uit, ik wil niet teveel gedoe op vakantie. Tegen de tijd dat zo'n kleine besparing relevant wordt, hebben we thuis denk ik andere issues.

Maar toch: leuk initiatief en succes met jullie app!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

JLuttikholt

  • Gast
Re: Peago
« Reactie #7 Gepost op: juli 18, 2015, 10:51:36 am »

Mooie discussie. De een doet altijd rustig aan het is ten slote vakantie en de ander moet volgas door. In Luxemburg staan er veel aan de pomp in de rij om wat te besparen maar onderweg willen we dit weer niet.

Even een ander kijk op het verhaal. De kostenbesparing vind ik niet zo belangrijk maar het feit dat je een tolsysteem zo kunt beïnvloeden zou een reden zijn het eens uit te proberen.

Mooi doorgaan met de app. Ondernemersgeest is een van de weinige dingen in Nederland waar we onze werkgelegenheid mee kunnen behouden.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal