Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Onze Roadmaster  (gelezen 5836 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Onze Roadmaster
« Gepost op: augustus 02, 2015, 01:14:49 pm »

Hoi iedereen hier een foto van onze Roadmaster.
Deze hebben wij voor de eerste keer helemaal opgezet. Wat een gemak ongeveer 1 uur overgedaan.

Gr Martijn en Marleen
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Onze Roadmaster
« Reactie #1 Gepost op: augustus 02, 2015, 07:56:57 pm »

Ziet er strak uit hoor! En dat voor een eerste keer  WW

Heel veel klapplezier met de Roadmaster  :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Onze Roadmaster
« Reactie #2 Gepost op: augustus 02, 2015, 08:30:41 pm »

Dank je KenJo veel erg mee. Makkelijker dan onze oude tent
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: Onze Roadmaster
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2015, 08:09:04 pm »

In 1 uur tijd?
Dat vind erg knap.
Komt denk ik door de tent ervaring 8)

Ik doe er al een kwatier over om de fietden eraf te halen en de wagen waterpas te zetten.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Onze Roadmaster
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2015, 08:55:26 pm »

Ook dat papajur maar mijn vrouw helpt ook goed mee iedereen een kant. En waterpas zetten doe ik niet als je de manier van Roadmaster gebruikt hoeft het niet. Ik controleer het even maar klopt altijd. Alleen de slaap gedeelte staat de waterpas op en dan staat dat ook altijd goed.
Gelogd

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk: kampeermiddel : Roadmaster Family S
Re: Onze Roadmaster
« Reactie #5 Gepost op: augustus 15, 2015, 02:40:01 pm »

Juist terug uit de Gard en het opzetten gaat echt wel vlot. Het inpakken vind ik veel lastiger , maar dat ligt waarschijnlijk meer aan het humeur omdat je moet vertrekken.
Na 2 vakanties is mijn besluit over de Roadmaster:
1. Voordelen: makkelijk opzetbaar ,leefruimte en wanneer je geen dubbele uitbouw hebt kan je de voortent als extra luifel gebruiken (wat echt super is), stevige constructie.
2. Nadelen:- geen extra ruimte om je spullen makkelijk te zetten (zoals bijv. kratten onder het bed).
                  - zwaar deksel, ondanks de veren.
                  - Keuken : pitten staan te kort bij elkaar, waardoor wij deze niet gebruiken. Deze is dan ook nog extra zwaar en het zou makkelijk zijn om de wagen te kunnen laden wanneer je deze gewoon zou kunnen "openen" zonder op de poten te zetten.
                 - Het waterdicht maken met dat oprollen is een ramp.
Ondanks de nadelen ken ik nog steeds geen betere wagen voor ons gezin.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Onze Roadmaster
« Reactie #6 Gepost op: augustus 15, 2015, 04:34:07 pm »

Onze keuken kunnen drie pannen naast elkaar. Geen probleem. En je hoeft de poten van de keuken voor het laden niet uit te draaien gewoon losmaken aftillen er er voor zetten. Werkt erg goed.
Het oprollen geen probleem mee alleen licht aan het onder zeil heb ik gemerkt hoe dikker hoe beter. Toch een kijken volgend seizoen voor een eco doek lijkt mij makkelijk. In klappen gaat vrij vlot even goed nadenken en het is zo gebeurd. Wat gaat er dan bij jouw niet goed met inklappen Al is?
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Onze Roadmaster
« Reactie #7 Gepost op: augustus 15, 2015, 05:18:41 pm »

Mooi zeg!!! Ik vind het vooral ook een superkleur voor een vouwwagen!!! En idd mooi opgezet voor een eerste vakantie hoor!! Ga je vele mooie vakanties mee beleven!!!
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 441
  • Merk: kampeermiddel : (G) roadmaster
Re: Onze Roadmaster
« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2015, 05:32:37 pm »

Ook dat papajur maar mijn vrouw helpt ook goed mee iedereen een kant. En waterpas zetten doe ik niet als je de manier van Roadmaster gebruikt hoeft het niet. Ik controleer het even maar klopt altijd. Alleen de slaap gedeelte staat de waterpas op en dan staat dat ook altijd goed.

en hoe gaat de manier van Roadmaster dan, als je dat wilt vertellen helpt dit vast een aantal Roadmaster bezitters met het stellen van de wagen..........

vriendelijke groet, Peter.
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Onze Roadmaster
« Reactie #9 Gepost op: augustus 15, 2015, 06:15:11 pm »

Hoi Peter de manier van opzetten is heel makkelijk. Vouwwagen op zijn plek neer zetten. Neus wiel laten zaken tot d keuken hoog staat. Dus eigenlijk loopt het schuinaf. Dan de achterste poten op de hoeken uitdraaien wel een plank er onder. Dan met de neus wiel de wagen hoger draaien als vlak dan daar de hoeken poten uitdraaien ook weer plankjes er onder en hij staat waterpas. Al lijkt het van niet zodra het gewicht er uit en af is wel. De uitdraaie poten onder de wagen nooit gebruiken alleen die op de hoeken.
Als jullie willen wil ik er best een keer proberen een filmpje van te maken hoe te doen. Gr Martijn en Marleen
Gelogd

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk: kampeermiddel : Roadmaster Family S
Re: Onze Roadmaster
« Reactie #10 Gepost op: augustus 15, 2015, 09:53:57 pm »

Onze keuken kunnen drie pannen naast elkaar. Geen probleem. En je hoeft de poten van de keuken voor het laden niet uit te draaien gewoon losmaken aftillen er er voor zetten. Werkt erg goed.
Het oprollen geen probleem mee alleen licht aan het onder zeil heb ik gemerkt hoe dikker hoe beter. Toch een kijken volgend seizoen voor een eco doek lijkt mij makkelijk. In klappen gaat vrij vlot even goed nadenken en het is zo gebeurd. Wat gaat er dan bij jouw niet goed met inklappen Al is?
Wij krijgen zeker geen 3 pannen naast elkaar ( wagen is 2007, maar keuken nog als vorige). Wij hebben de keuken er ook zo afgetild, maar blijft wel zwaar en niet alleen te doen. Het oprollen op zich is niet moelijk, maar wanneer er de ganse dag in en uitgelopen wordt langs de voor-en zijkant rolt het plastiek na een tijdje weer uit en ik heb geen zin deze elke dag opnieuw op te rollen. Het inklappen is niet moeilijk , maar het "voorbereidend werk" ( lees: alles leegmaken en opruimen) vind ik een rotklus. Wie niet trouwens ?
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 441
  • Merk: kampeermiddel : (G) roadmaster
Re: Onze Roadmaster
« Reactie #11 Gepost op: augustus 15, 2015, 10:06:24 pm »

Hoi Peter de manier van opzetten is heel makkelijk. Vouwwagen op zijn plek neer zetten. Neus wiel laten zaken tot d keuken hoog staat. Dus eigenlijk loopt het schuinaf. Dan de achterste poten op de hoeken uitdraaien wel een plank er onder. Dan met de neus wiel de wagen hoger draaien als vlak dan daar de hoeken poten uitdraaien ook weer plankjes er onder en hij staat waterpas. Al lijkt het van niet zodra het gewicht er uit en af is wel. De uitdraaie poten onder de wagen nooit gebruiken alleen die op de hoeken.
Als jullie willen wil ik er best een keer proberen een filmpje van te maken hoe te doen. Gr Martijn en Marleen
:# :# :#
gelukkig, zo doen wij het ook al jaren, blijft een beetje puzzelen als de breedte niet geheel waterpas is.
mijn gezin verklaart mij wel eens voor gek: Pa, moeten we de draaipoten nu niet gebruiken?
Als jullie een filmpje willen/kunnen maken is dat voor veel mensen een openbaring denk ik zo! :> WW
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Onze Roadmaster
« Reactie #12 Gepost op: augustus 16, 2015, 02:37:16 pm »

Hoi Alis wij wel nieuwe keuken. Alleen af tillen lukt inderdaad niet maar twee man wel. Bij de deur had ik het zelfde probleem maar opgelost door een extra haring er tegen aan te slaan. Werkte prefect.
Gelogd

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk: kampeermiddel : Roadmaster Family S
Re: Onze Roadmaster
« Reactie #13 Gepost op: augustus 16, 2015, 03:45:07 pm »

Extra haring lijkt idd. een goed idee, maar met kleintjes is de kans te groot dat ze zich kwetsen.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Onze Roadmaster
« Reactie #14 Gepost op: augustus 16, 2015, 03:49:40 pm »

Nee hoor gebruik rotspennen en net na de deur vast zetten moet goed gaan. Of je haalt ze overdag weg en bij regen of als je gaat slapen plaats je ze.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal