Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: kapotte ritsen  (gelezen 2013 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anneke van der Linde

  • Gast
kapotte ritsen
« Gepost op: augustus 06, 2015, 06:00:33 pm »

wij hebben een Walker vouwwagen uit 1980. Alles is nog prima, alleen zijn er 2 ritsen kapot. Heeft iemand een suggestie hoe we dit op kunnen lossen? Kun je de tent erafhalen zodat ik hem onder de naaimachine kan leggen? En zou ik hem er dan ook weer op kunnen krijgen? En hoe kom ik aan de juiste ritsen? Of moet ik dit helemaal niet willen en kan ik hem gewoon door iemand laten repareren? Heeft iemand hier ervaring mee?
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: kapotte ritsen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2015, 06:04:33 pm »

Ja, volgens mij moet je dat niet zelf gaan proberen. Je hebt een erg grote naaimachine nodig en hem stevig, dik draad. Mijn ervaring is dat ik bij peppelman voor 90 euro een nieuwe deurrits in de voortent heb laten zetten. Daarna kon de tent er weer jaren tegenaan.is wel paar jaar geleden dus misschien is het inmiddels iets meer
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: kapotte ritsen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2015, 06:54:29 pm »

Ritsen kan je bijvoorbeeld bij Esvo in Volendam kopen, maar er zijn meer alternatieven hoor.

Ik ben het wel met Arjanmeijerman eens: je hebt een beste machine nodig om het klusje te kunnen klaren en ik zou er niet aan beginnen. We hebben een lijst met adressen voor reparaties, wellicht zit er 1 in de buurt:  http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=2637.0

Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.687
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: kapotte ritsen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2015, 09:40:37 pm »

Op zich valt het wel mee, afhankelijk van of je ook andere dingen op de naaimachine goed kunt. Overigens wat is er aan de hand. Vaak is alleen een loper kapot, en dat is zelf simpel te doen.
Gelogd

bigbear

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 59
  • Merk: kampeermiddel : holtkamper Kite
Re: kapotte ritsen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 07, 2015, 02:18:38 pm »

wij hebben een Walker vouwwagen uit 1980. Alles is nog prima, alleen zijn er 2 ritsen kapot. Heeft iemand een suggestie hoe we dit op kunnen lossen? Kun je de tent erafhalen zodat ik hem onder de naaimachine kan leggen? En zou ik hem er dan ook weer op kunnen krijgen? En hoe kom ik aan de juiste ritsen? Of moet ik dit helemaal niet willen en kan ik hem gewoon door iemand laten repareren? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb vroeger een Walker gehad en altijd zelf gerepareerd. De tent kan er volledig af (en ook weer erop). Om de ritsen erop te naaien heb je wel een industrie-naaimachine nodig.

Gr. Henk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal